Bukefalos 28 år!

Att komma igång

Jag vaknade vid 8 i morse men sov vidare till 11 trots att Toni försökte få upp mig tidigare. Nu ligger jag i sängen och kommer inte igång med något. Jag behöver borsta tänderna, gå en kort promenad, ta in ved, fixa disken och göra de där blinierna som jag aldrig gjorde igår. Men känslan av meningslöshet är stor. Vad tjänar det till att göra det där? Livet blir ändå inte bättre.
 

Vissa dagar ska man bara ta sig igenom. Det kommer bättre dagar...
Jag tycker det är toppen att du har gjort det där trots att motivationen saknas!
Jag vet inte hur det ska kunna bli bättre. Mina svårigheter försvinner inte.
 
Senast ändrad:
Jag vet inte hur det ska kunna bli bättre. Mina svårigheter försvinner inte.
Jag tänker att det finns grader även i det som inte är toppen. Vissa dagar kan det kännas meningsfullt att kliva upp för att solen skiner och att det får blommorna i trädgården att slå ut. Andra dagar är det något annat som får en att kliva ur sängen. Och somliga dagar är det inget alls som lockar, så att man helst blir kvar i sängen med en gammal filt över huvudet.

Jag önskar att det kommer en dag när du känner att livet känns värt att leva, fullt ut! Men tills den dagen kommer är jag glad att du tar dig ur sängen på morgonen och faktiskt gör saker även om motivationen är någonstans mellan obefintlig och urdålig.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag försöker vara pepp och framåt. Låtsas att jag har ett bra liv att se fram emot. Men jag är så jävla misslyckad med allt. Och innerst...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
5 295
Senast: Wingates
·
  • Artikel
Dagbok Jag har ju haft problem med att jag inte lyckas ta mig upp ur sängen på morgonen och sen på kvällen har jag haft svårt att somna i tid...
Svar
11
· Visningar
1 061
Senast: Wille
·
  • Artikel
Dagbok På min to-do-lista idag står det att jag ska hämta in ved, sätta upp två reglar och så plantera de där penseerna jag inte planterade...
Svar
8
· Visningar
600
Senast: Wille
·
  • Artikel
Dagbok Jag sov till en bra bit över 11 idag. Och dagen har inte varit särskilt innehållsrik. Jag har lyckats borsta tänderna och hämta ved. Det...
Svar
0
· Visningar
448
Senast: Wille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp