Att komma ut?

@Mabuse Jag lever själv med en man och jag vet att jag ofta passerar som hetero. Det är ett privilegium. Jag vet hur annorlunda det skulle vara om min partner var kvinna. Som skillnaden mellan en såpad rutschkana och kardborre.
Det är ett privilegium att passera som straight. Det är mycket enklare då.
När jag är i vardagen passerar jag inte som straight, kanske för endel, men för många ser jag queer ut. Men jag vet hur jag ska göra för att passera som straight, och använder mig av det emellanåt för att det kan bli enklare då. Passar in bättre i många sammanhang då.
Men i vardagen, på jobbet, i kollektivtrafiken så uppfattas jag nog som queer.
Det är jobbigt att se queer ut, trots att jag trivs bäst så. Jag har nu sparat ut håret till stor del för att se mer straight ut, det känns tryggast så. Tragiskt nog.

Passerar man som straight förstår jag att det är svårt att greppa hur det känns. Andra identifierar mig som queer, vilket gör att jag själv börjar göra det.
 
Det är ett privilegium att passera som straight. Det är mycket enklare då.
När jag är i vardagen passerar jag inte som straight, kanske för endel, men för många ser jag queer ut. Men jag vet hur jag ska göra för att passera som straight, och använder mig av det emellanåt för att det kan bli enklare då. Passar in bättre i många sammanhang då.
Men i vardagen, på jobbet, i kollektivtrafiken så uppfattas jag nog som queer.
Det är jobbigt att se queer ut, trots att jag trivs bäst så. Jag har nu sparat ut håret till stor del för att se mer straight ut, det känns tryggast så. Tragiskt nog.

Passerar man som straight förstår jag att det är svårt att greppa hur det känns. Andra identifierar mig som queer, vilket gör att jag själv börjar göra det.
Äsch du kan ju faktiskt välja att inte låta din sexualitet vara så stor del av din identitet. Spara ut håret och le så ska du se att ingen gör några antaganden! :sneaky:
 
Äsch du kan ju faktiskt välja att inte låta din sexualitet vara så stor del av din identitet. Spara ut håret och le så ska du se att ingen gör några antaganden! :sneaky:
Precis, inte så komplicerat egentligen. Det är bara att låta bli att vara sig själv så mycket och istället gå runt och känna sig lite obekväm. Jag är ju ändå vuxen numera, jag borde släppa min queera sida och bli en helt vanlig kvinna istället.
Ikväll tar jag på mig glitterklänningen samt läppstiftet och ser glad ut, kanske kan jag hitta lyckan i heterovärlden också.
 
Precis, inte så komplicerat egentligen. Det är bara att låta bli att vara sig själv så mycket och istället gå runt och känna sig lite obekväm. Jag är ju ändå vuxen numera, jag borde släppa min queera sida och bli en helt vanlig kvinna istället.
Ikväll tar jag på mig glitterklänningen samt läppstiftet och ser glad ut, kanske kan jag hitta lyckan i heterovärlden också.
tenor.gif


:rofl:
 
  • Gilla
Reactions: Sel

Liknande trådar

Relationer Hej Då jag inte har någon i min krets att vända mig till kollar jag om det finns någon på buke. Kanske blir ett långt inlägg, så ni...
Svar
11
· Visningar
1 768
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Hmm, hur ska jag börja det här inlägget? Det finns så mycket jag vill säga men jag vet inte vart jag vill komma med det. Jag är i yngre...
Svar
5
· Visningar
3 870
Senast: Yrsel
·
Relationer Alltså... min bonusmamma. Jag blir så trött på henne ibland. Hon tycker att jag och min bror kan dela rum (vi är totala motsatser till...
2 3
Svar
57
· Visningar
10 581
Senast: a1agnlju
·
Ridning Efter 25 års riduppehåll så gav jag mig tillbaka upp på hästryggen och av en ren slump så blev det en ridtravare som jag återupptog min...
Svar
12
· Visningar
1 775
Senast: kryddelydd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp