Att leta info om en islandshäst (Flóra frá Dalsmynni)

Cattis_E

Trådstartare
För att se resultat från avelsvärdering verkar man behöva medlemskap på Worldfengur i alla fall.
Men kan man hitta annan information på något mer ställe som inte jag känner till? T.ex. tävlingsresultat.
Dvs. finns det någon mer sida att titta på?

Så heter min Funis mamma.
Någon som vet något om henne?

Jag googlade och tyckte inte jag fick upp någon bra träff i alla fall.
 
För att se resultat från avelsvärdering verkar man behöva medlemskap på Worldfengur i alla fall.
Men kan man hitta annan information på något mer ställe som inte jag känner till? T.ex. tävlingsresultat.
Dvs. finns det någon mer sida att titta på?

Så heter min Funis mamma.
Någon som vet något om henne?

Jag googlade och tyckte inte jag fick upp någon bra träff i alla fall.
Även tävlingsresultat finns på WF sen några år tillbaka (i alla fall WR-tävlingar).

Är du medlem i SIF får du gratis medlemskap i WorldFengur. :)
 
Hon är inte avelsbedömd. Jag tror inte hon är tävlad heller. Hon var för svår för dåvarande ryttare så hon fick bli avelssto.
På Sandvik fick hon 3 avkommor, Píla, Funi och Fálki. Sedan såldes hon till Anna Ågård.
 
Hon är inte avelsbedömd. Jag tror inte hon är tävlad heller. Hon var för svår för dåvarande ryttare så hon fick bli avelssto.
På Sandvik fick hon 3 avkommor, Píla, Funi och Fálki. Sedan såldes hon till Anna Ågård.
Tack för infon :)
Vet du på vilket sätt hon var svår för ryttaren?
 
Som jag minns det kunde hon när hon blev osäker antingen frysa eller fly, om ryttaren drev på för starkt när hon segade kunde hon plötsligt kasta sig i väg.
Okej, då kommer det kanske från henne att Funi fryser ihop vid rädsla och då får man lirka lite :)
 

Liknande trådar

Avel Hejsan! Jag har letat och googlat överallt för att hitta info om min tyskfödda häst. Men jag får inte fram något. Tänkte om det finns...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
6 124
Tjatter Corona i Stallet Stall Vårlyckans ridskolechef Christian Grey, har länge ignorerat alla Coronadirektivt och ridskolan har efter...
40 41 42
Svar
836
· Visningar
26 889
Hästhantering Jag blir inte riktigt klok på fyraåringen härhemma. Tar gärna emot tankar och åsikter. Jag har haft honom sedan han var ettåring, och...
15 16 17
Svar
335
· Visningar
43 943
Senast: Efwa
·
Relationer Måste vara anonym eftersom detta är ett något känsligt ämne. Skulle någon råka känna igen mig så ber jag om diskretion.. Något konstigt...
2
Svar
28
· Visningar
3 538
Senast: Modest
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp