att skicka sadel med post?

Sv: att skicka sadel med post?

Om man väljer att betala via payson, behäver både köpare och säljare ett paysonkonto då?
 
Sv: att skicka sadel med post?

jag har alltid skickat med bussgods innan men efter att jag råkat ut för att en person aldrig löste ut sadeln så vågar jag inte skicka med efterkrav längre. 600kr åkte jag på att betala och var utan sadeln i flera veckor.:devil:

Sist jag sålde sadel så använde vi oss av internetgirot där hon förde över pengarna och jag skickade paketet med posten. Priset ligger på ungefär samma som med bussgods, du slipper dessutom krånglet att åka ner till busstationen med kartongen.

Dhl har jag inte skickat sadel med, de vill ju att man använder sig av deras kartonger och i en sådan får ingen sadel plats.

du kan inte skicka med postförskott om du inte har plusgirokonto! På internetgirot behövs inget konto utan varje affär läggs upp separat.
 
Sv: att skicka sadel med post?

Mmm, det är nog det vettigaste sättet. Posten och Internetgirot (eller liknande). Minst risker. Fast risker finns det ju alltid med allting, utom cash i handen och utlämning från egen dörr...
 
Sv: att skicka sadel med post?

Hur fungerar internetgiro?

Min mamma har ett plusgiro så jag andvände det, skickade med posten och med postförskott. Hoppas nu det går vägen men det tror jag, köparen verkar vara väldigt trevlig och verkar verkligen vilja ha min sadel.
 
Sv: att skicka sadel med post?

finns att läsa på internetgirots hemsida!

Hoppas din köpare löser ut sadeln utan problem!
 
Sv: att skicka sadel med post?

Det gjorde hon :)

Posten var riktigt snabba!
Lämnade paketet på ons kl 12.00, tors 16:30 så hade hon hämtat ut det! :)
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej! Ska köpa en tre åring och kommer vetrinärbesikta samt röntga den innan köp. Priset är 100 " och är en hoppstammad valack, riden i...
2 3
Svar
59
· Visningar
3 486
Utrustning Tidigare i år beställde jag barfotaboots till min häst. De var nya, men när jag fick dem var det rätt uppenbart att de hade varit hemma...
Svar
2
· Visningar
659
Senast: Cattis_E
·
Utrustning Jag har haft enorma problem med att hitta en sadel till min Welsh Mountain. Hon är 115 cm hög med väldigt platt, bred och något svängd...
Svar
11
· Visningar
1 313
Senast: Thera
·
Samhälle Ponera att någonting händer så att betalsystem, bankernas system och möjligheter att ta ut kontanter ligger nere en längre period, minst...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
3 058
Senast: Snubbelfot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp