Att ta med hundarna till jobbet.

Tonto

Trådstartare
Lite kvällsångest.

Jag oroar mig lite över att jag kommer att ta med mig hundarna till jobbet när sambon avslutar sin "hundledighet" i höst och tänkte om någon vänlig själ skulle orka ta sig en titt på vårt "hundschema".

Vår vardag kommer se ut som så att hundarna är hemma med min sambo till kl. 11 varje vardag.
Jag kommer då hem och hämtar upp hundarna och kör till jobbet. Där kan hundarna "hjälpa mig" i en 1 timma innan de skulle behöva sitta i sin hage i ungefär 1.5 timmar, vissa dagar kan de vara lösa med mig, beroende på arbetsuppgifter. Hagen är placerad i ett eget rum där folk inte går in, så det är en lugn miljö.

Efter 1.5 timme så kan de få komma ut på kisspaus och springa runt en liten stund innan de skulle behöva spendera ungefär 1 timma i hagen igen, sedan blir det avrastning och sedan hemgång. (Jag spenderar ca. 4 timmar på det här jobbet.)

Så de skulle behöva sitta i hagen sammanlagt ca 2.5 h per dag. Är jag knäpp som tycker synd om hundarna eller är det ok att ha dom där? Vår nuvarande hund är helt ok med att vara i hagen och sova under tiden, jag hoppas att vår nya kommer klara det lika bra när det är dags.

Vi kommer att ha en inskolningstid när sambon följer med till mitt jobb och ser till att hundarna mår bra och klarar av situationen innan jag ska ha dom med mig själv.

Sen när vi kommer hem från jobbet så blir det ju lek, utfodring, träning, promenad osv.
 
Senast ändrad:
Lite kvällsångest.

Jag oroar mig lite över att jag kommer att ta med mig hundarna till jobbet när sambon avslutar sin "hundledighet" i höst och tänkte om någon vänlig själ skulle orka ta sig en titt på vårt "hundschema".

Vår vardag kommer se ut som så att hundarna är hemma med min sambo till kl. 11 varje vardag.
Jag kommer då hem och hämtar upp hundarna och kör till jobbet. Där kan hundarna "hjälpa mig" i en 1 timma innan de skulle behöva sitta i sin hage i ungefär 1.5 timmar, vissa dagar kan de vara lösa med mig, beroende på arbetsuppgifter. Hagen är placerad i ett eget rum där folk inte går in, så det är en lugn miljö.

Efter 1.5 timme så kan de få komma ut på kisspaus och springa runt en liten stund innan de skulle behöva spendera ungefär 1 timma i hagen igen, sedan blir det avrastning och sedan hemgång. (Jag spenderar ca. 4 timmar på det här jobbet.)

Så de skulle behöva sitta i hagen sammanlagt ca 2.5 h per dag. Är jag knäpp som tycker synd om hundarna eller är det ok att ha dom där? Vår nuvarande hund är helt ok med att vara i hagen och sova under tiden, jag hoppas att vår nya kommer klara det lika bra när det är dags.

Vi kommer att ha en inskolningstid när sambon följer med till mitt jobb och ser till att hundarna mår bra och klarar av situationen innan jag ska ha dom med mig själv.

Sen när vi kommer hem från jobbet så blir det ju lek, utfodring, träning, promenad osv.

Det är knäppt, det låter som en lyxtillvaro för hundarna.
 
Lite kvällsångest.

Jag oroar mig lite över att jag kommer att ta med mig hundarna till jobbet när sambon avslutar sin "hundledighet" i höst och tänkte om någon vänlig själ skulle orka ta sig en titt på vårt "hundschema".

Vår vardag kommer se ut som så att hundarna är hemma med min sambo till kl. 11 varje vardag.
Jag kommer då hem och hämtar upp hundarna och kör till jobbet. Där kan hundarna "hjälpa mig" i en 1 timma innan de skulle behöva sitta i sin hage i ungefär 1.5 timmar, vissa dagar kan de vara lösa med mig, beroende på arbetsuppgifter. Hagen är placerad i ett eget rum där folk inte går in, så det är en lugn miljö.

Efter 1.5 timme så kan de få komma ut på kisspaus och springa runt en liten stund innan de skulle behöva spendera ungefär 1 timma i hagen igen, sedan blir det avrastning och sedan hemgång. (Jag spenderar ca. 4 timmar på det här jobbet.)

Så de skulle behöva sitta i hagen sammanlagt ca 2.5 h per dag. Är jag knäpp som tycker synd om hundarna eller är det ok att ha dom där? Vår nuvarande hund är helt ok med att vara i hagen och sova under tiden, jag hoppas att vår nya kommer klara det lika bra när det är dags.

Vi kommer att ha en inskolningstid när sambon följer med till mitt jobb och ser till att hundarna mår bra och klarar av situationen innan jag ska ha dom med mig själv.

Sen när vi kommer hem från jobbet så blir det ju lek, utfodring, träning, promenad osv.

Inte ett dugg synd om dina hundar. Mina får en kort lunchrastning och spenderar övriga 8 timmar med att kolla på när vi jobbar. Kan inte påstå att de lider.
 
Vad är det som gör att du tycker synd om dem som sitter i hagen? Är hagen så liten att de bara kan stå i den eller kantad med taggtråd så förstår jag dig, men så som du beskriver det låter det som en lyxtillvaro för en hund. Vad skulle du tycka att var en bättre lösning? Att hundarna var hemma med någon? Vad gör de då under tiden? Troligen ligger lugnt och vilar. Kan de då ligga lugnt och vila på ditt jobb så spelar det väl ingen roll.

Även jag har ett jobb som jag ibland är på 4 timmar. Då tar jag inte med någon hund. Så kort tid kan de vara hemma och ha det skönt i soffan istället :)
 
Lyx! Nu under sommaren har jag suttit på kontorsjobb och valp + gammeltant har fått spendera 8 timmar per dag med att sova... :angel:
 
Vad är det som gör att du tycker synd om dem som sitter i hagen? Är hagen så liten att de bara kan stå i den eller kantad med taggtråd så förstår jag dig, men så som du beskriver det låter det som en lyxtillvaro för en hund. Vad skulle du tycka att var en bättre lösning? Att hundarna var hemma med någon? Vad gör de då under tiden? Troligen ligger lugnt och vilar. Kan de då ligga lugnt och vila på ditt jobb så spelar det väl ingen roll.

Även jag har ett jobb som jag ibland är på 4 timmar. Då tar jag inte med någon hund. Så kort tid kan de vara hemma och ha det skönt i soffan istället :)

Jag är uppvuxen med att någon alltid är hemma med hundarna. ;) Så "vanan" sitter i.
 
Jag har en aussi/pudel-korsning som alltid är med mig på jobbet, då är han instängd på mitt rum med ett kompostgaller i dörröppningen (ytterdörren står ofta öppen och han har tendenser att dra iväg)
Han har varit med sen han var 6-7 månader och idag är han två.
Det är en hund med mycket energi, men när han är på jobbet har han lärt sig att ha "tråkigt" dvs han ligger och kopplar av mest hela dagarna. Sen blir det full rulle kanelbulle när vi kommer hem :rofl:
 
Lite kvällsångest.

Jag oroar mig lite över att jag kommer att ta med mig hundarna till jobbet när sambon avslutar sin "hundledighet" i höst och tänkte om någon vänlig själ skulle orka ta sig en titt på vårt "hundschema".

Vår vardag kommer se ut som så att hundarna är hemma med min sambo till kl. 11 varje vardag.
Jag kommer då hem och hämtar upp hundarna och kör till jobbet. Där kan hundarna "hjälpa mig" i en 1 timma innan de skulle behöva sitta i sin hage i ungefär 1.5 timmar, vissa dagar kan de vara lösa med mig, beroende på arbetsuppgifter. Hagen är placerad i ett eget rum där folk inte går in, så det är en lugn miljö.

Efter 1.5 timme så kan de få komma ut på kisspaus och springa runt en liten stund innan de skulle behöva spendera ungefär 1 timma i hagen igen, sedan blir det avrastning och sedan hemgång. (Jag spenderar ca. 4 timmar på det här jobbet.)

Så de skulle behöva sitta i hagen sammanlagt ca 2.5 h per dag. Är jag knäpp som tycker synd om hundarna eller är det ok att ha dom där? Vår nuvarande hund är helt ok med att vara i hagen och sova under tiden, jag hoppas att vår nya kommer klara det lika bra när det är dags.

Vi kommer att ha en inskolningstid när sambon följer med till mitt jobb och ser till att hundarna mår bra och klarar av situationen innan jag ska ha dom med mig själv.

Sen när vi kommer hem från jobbet så blir det ju lek, utfodring, träning, promenad osv.

inte synd om dem om man jämför med hundar som får sitta hemma i 8h per dag, för mig är det för länge.

Tror dina hundar kommer vara jättenöjda att öht få vara med, får gå ut regelbundet och slippa vara ensamma.

Våra vuxna hundar är ofta ensamma hemma 4-5h åt gången om vi båda jobbar samtidigt, längre än så lämnar vi dem inte. Ibland har de tur att följa med en av oss till jobbet vilket brukar vara himla kul eftersom att de får agera "terapihundar" åt gamlingar på ett boende och är sedan trötta och glada när de kommer hem.

Tycker inte ett dugg synd om dina hundar som isf får följa med
 
Odjuren fick följa med idag och dom överlevde! Bild på de stackars krakarna i sitt fängelse.

11873664_10153143222363562_56126269369500899_n_zpsur4mxrra.jpg~original
 
För 4 -4,5 timma skulle jag inte ens ta med hundarna :D Fast mina är ju vuxna - så dina bebbar får nog hur bra som helst :)

Dock bör du göra en större hage för den där är för liten (om vi ska gå lagligt tillväga) :)
 
För 4 -4,5 timma skulle jag inte ens ta med hundarna :D Fast mina är ju vuxna - så dina bebbar får nog hur bra som helst :)

Dock bör du göra en större hage för den där är för liten (om vi ska gå lagligt tillväga) :)

Hade tänkt att bara ha minstingen i hagen men den större Herren skulle vara där inne med. Större hage ska fixas IOM att båda vill vara där inne. :)
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Ytterliggare ännu en vilken ras tråd men tänkte kika med experterna ;) Jag har gått ganske länge nu i hundtankar och funderar på...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 175
Senast: Praefatio
·
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
7 659
Senast: hundtant
·
Övr. Hund Jag har en 7 årig hane som jag nu behöver låta vandra vidare. Han har under hela livet kämpat med en rad sjukdomar och skador och...
2
Svar
33
· Visningar
4 505
Senast: Ava22
·
Kropp & Själ Är permanent sjukskriven på 75% sedan många år tillbaka pga fibromyalgi. Jobbar 25% men jag mår verkligen inte bra. Tröttare än...
Svar
8
· Visningar
1 420
Senast: Angel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp