Att tävla i nutid

Värt att notera är ju också att "förr" skulle man väl startanmäla på telefon nån dag eller två innan. "Startanmälan fredag 16-18 telefon xxxx" står det i ryttarmeddelandet till våra klubbtävlingar 2005. Och dessutom skulle man förstås gå till sekretariatet när man kom. Jag tror att det är från den gamla sortens startanmälan som texter om "anmält ekipage betraktas som startanmält" kommer; när man slutade ha den extra startanmälan dagen/dagarna innan.
 
Fast jag, som dessutom har jobbat i sekretariat på såväl större som mindre hopptävlingar, skulle få rent psykbryt om man hade så. Sekretariatet har nog att göra vid hopptävlingar, de behöver inte 1 miljon människor som bara kommer och säger hej också. Har man ett någorlunda vettigt funktionärscrew så märker man om någon uteblir redan på framhoppningen, och kan i god tid då släppa fram framförvarande.
Tänk vad bra att arrangörerna får göra som de vill, eftersom att vissa arrangörer vill att deltagarna kommer och säger hej, och andra arrangörer inte. :up:

Mvh,
Lady_S
 
Tänk vad bra att arrangörerna får göra som de vill, eftersom att vissa arrangörer vill att deltagarna kommer och säger hej, och andra arrangörer inte. :up:

Mvh,
Lady_S

Absolut, det beror i allra högsta grad på hur man byggt upp sin tävlingsorganisation! :up:
Däremot som den är uppbyggd där jag jobbar, skulle det som sagt inte alls fungera.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp