Att utmana sig själv

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kära dagbok,

Ikväll gjorde jag något jag tycker är jobbigt. Jag gick och handlade. Ensam. Jag insåg att det nog är första gången jag går hemifrån för att handla och sedan tillbaka hem igen själv. Annars har jag bara slunkit in påväg från jobbet och köpt någon enstaka sak. Nu var jag hemma, skrev en lista och gick till affären och handlade sakerna på listan.

Det var töntigt jobbigt, men jag gjorde det. Jag var där i en evighet känns det som, irrade runt lite lagom panikslaget och det tog lång tid att hitta det jag skulle ha. En sak var det dessutom någon som stod nästan ivägen för, och jag vågar inte gå nära någon eller be någon flytta sig så då fick jag gå ett varv och sen gå tillbaka igen.

Efter att jag betalat packade jag mina saker lite snabbt, sen gick jag åt sidan för att i lugn och ro kunna gå igenom mina rutiner och ordna mina saker. Det tog en stund men sen kunde jag gå. Jag behövde bara stanna en gång till utöver det för att titta i min plånbok så kortet låg där.

Jag köpte en massa frukt och bär eftersom jag var så duktig som gick dit. Jag blev dock extremt trött och mår både illa och har fruktansvärt ont i huvudet, så jag kommer nog inte kunna äta något. Men men, det är en dag imorgon också.
 

Det är bra att utmana sig själv ibland i lagom stora doser. Jag har också haft problem att gå i affärer. Men problemet är borta. Det är möjligt för dig med.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Först innan jag skriver dethär så vill jag BE att ni kan ha respekt för att det är jobbiga saker. Jag VILL skriva om det och jag VILL...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
8 066
  • Artikel
Dagbok Denhär berättelsen börjar i december året 2006. Det var en mamma en pappa och deras lilla bebis som var i himlen. Dom skulle få en till...
2
Svar
37
· Visningar
1 999
Senast: manda
·
  • Artikel
Dagbok Jag är stolt och måste få skryta lite och eftersom ingen i vanliga livet känner till mina problem så får ni lyssna på det! Jag har...
2
Svar
20
· Visningar
1 405
Senast: Blyger
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Året var 1994. Jag var trött på att bo i en förort. Jag ville ut på landet. Några år tidigare hade jag avslutat en 2-årig...
Svar
0
· Visningar
902
Senast: Wille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp