Ättika mot ogräs

vippan

Trådstartare
Hur mycket ska man spä ättikan (om man nu ska göra det) vid ogräsbekämpning på grusplan/grusång?

Köper ni i mataffär eller finns det större förpackningar någonstans?
 
Sv: Ättika mot ogräs

Skulle nog handla det på typ Granng*rden eller någon trädgårdsbutik. Brukar nog stå ogräsättika eller liknande på flaskorna.
Själv använder jag Round up där jag anser att det inte går att hålla undan ogräset på annat vis.
 
Sv: Ättika mot ogräs

När jag kollade ifjol var det billigare att köpa ättika på ica och blanda ut till den styrka som Lantmännens på 5 liters dunk hade.
Jag tycker dock att vanligt salt är mycket mer effektivt.
Round Up skulle jag inte ta i med tång, hellre får ogräset växa.
 
Sv: Ättika mot ogräs

Salt har jag hört talas om, strör du bara ut på plantorna eller vattnar med saltvatten?
 
Sv: Ättika mot ogräs

Har inte mycket grusgång kvar nu sedan det asfalterades förra hösten. Har en flaska Roundup stående som jag sprutar den lilla gången och stensättningen utmed församlingshemmet med. Sprutar också de envisa maskrosorna som puttar sig igenom asfalten. Tror egentligen vi har en miljöpolicy att inte använda gifter men 1 flaska Roundup på 10 år räknar jag som ingenting.
I Bottnaryd bränner dom med gasol. Effektiv och ger ett snabbt resultat. Har man mycket grusgångar och grusgravar så skulle jag rekommendera det.

Hittade en gammal påse med Totex för ett antal år sedan. DET var effektivt!
 
Sv: Ättika mot ogräs

Okej! Ja jag håller på att bli tokig att rensa grusgångar! Hittade en gammal sorts miniharv att köra i gångarna med.
 
Sv: Ättika mot ogräs

Se till att du får köpa en sådan här.

http://www.youtube.com/watch?v=7kSVVWwRH9Y

Helt suverän faktiskt. Enkel att använda, kan var lite jobbig att gå med men den är HELT miljövänlig.;)

Man kan kantskära med den också. Finns många tillbehör.

Har redan en sådan :D Men ogräset växer som bara den. Ingen hade tagit tag i gångarna när jag kom till jobbet i juni så det var ju rätt mycket att ta tag i om man säger så. Men skam den som ger sig!
 
Sv: Ättika mot ogräs

Fråga dina äldre grannar om de inte har Totex liggandes. Jag hittade mina påsar i vår ladugård, bortglömda sen länge. Det effektivaste medlet jag använt någon gång.

Säkert hur giftigt som helst eftersom det förbjöds men en gång är ingen gång men en ogräsfri gång....:D
 
Sv: Ättika mot ogräs

Fråga dina äldre grannar om de inte har Totex liggandes. Jag hittade mina påsar i vår ladugård, bortglömda sen länge. Det effektivaste medlet jag använt någon gång.

Säkert hur giftigt som helst eftersom det förbjöds men en gång är ingen gång men en ogräsfri gång....:D

Haha...Det är nog dödsstraff på att använda det! Imorgon ska jag köra rally i grusgångarna. Funderar på att ta fyrhjulingen och ridhusharven...:devil:
 

Liknande trådar

Samhälle Kollase på kommunens hemsida och följande krävs: "Detta krävs av dig som ska införa fastighetsnära insamling Du som är fastighetsägare...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
2 558
Senast: Badtz Maru
·
Mat Varför ska det vara så svårt o få tag i vettig kvarg i större förpackning i sverige? Jag vill ha en god, lättsötad och smaksatt kvarg i...
2
Svar
33
· Visningar
2 014
Senast: bollen__
·
Kropp & Själ Har H och nära anhörigs tillåtelse att skriva detta men valt ett anonymt konto ändå. Har en nära anhörig med diabetes vi kan kalla hen...
2
Svar
31
· Visningar
2 062
Senast: Hajfisk
·
Tjatter Jag ska åka till Karlstad senare i år genom jobbet. Jag funderar på att ta ett tidigare tåg och passa på att se lite av stan, men vad...
Svar
10
· Visningar
672
Senast: Guldaskig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp