Avbruten klo. Hur göra nu?

Sv: Avbruten klo. Hur göra nu?

Alla narkoser är ju en risk, men är ju nödvändigt ibland.

Och det är precis därför jag oroar mig :p
Just när det gäller min tant är jag nog lite väl fånigt nojjig ibland.. Det har varit så mycket trassel med så mycket, så när veterinären tvekade på att söva i fredags blev jag uppskrämd.
 
Sv: Avbruten klo. Hur göra nu?

Men om hunden är lätthanterlig hade det varit skitenkelt att göra under lokalbedövning.
PL
 
Sv: Avbruten klo. Hur göra nu?

För övrigt så är lugnande (sedering) inte snällare för en hundkropp än en helsövning, skillnaden är att man kan väcka en hund efter lugnande, medan den måste vakna själv allteftersom sövningsmedlet går ut efter en narkos.

I vårat fall så har han något problem med käken så de hade väldigt problem att få plats att få ner en tub, det gick men det hade varit svettigt talade vet om för mig. Därför drar jag och behandlade vet sig för att söva honom i onödan.
 
Sv: Avbruten klo. Hur göra nu?

Men om hunden är lätthanterlig hade det varit skitenkelt att göra under lokalbedövning.
PL

Då får jag helt enkelt hoppas att hon är det då. Hon är väldigt lätt att hålla på med på hemmaplan (nu när jag gör rent vid klon, lägger bandage osv så gör jag det helt själv och så är det alltid vid skador). Men det känns inte alls orimligt att hon är annorlunda inne på ett djursjukhus. Jag får helt enkelt hålla tummarna.
 
Sv: Avbruten klo. Hur göra nu?

Nu har vi varit hos veterinären igen.

Idag blev vi mycket vänligare bemötta än i fredags. Samma veterinär, men idag jobbade hon tydligen inte (men var där ändå) så hon tog hand om oss direkt när vi kom så att vi skulle slippa vänta på "vår veterinär".

Hon kollade lugnt igenom min tant och konstaterade att det nog inte fanns några bitar av klokapseln kvar ändå.

Vi behövde alltså inte göra mer än att tvätta tassen, kolla lite extra på den och sedan sätta på ett lätt bandage. Sedan fick vi åka hem med order om att hålla tassen torr, ren och låta den vara så luftigt som möjligt :) Nu är det alltså bara att vänta på att allt växer ut igen. Jag hoppas att det går fort.
 
Sv: Avbruten klo. Hur göra nu?

Tack båda :D En månad ungefär verkar det ju ha tagit för andra, så tja.. Inte hela sommaren förstörd i alla fall :) (Vet inte om jag vågar låta henne göra annat än ta det lugnt nu trots att det tydligen ska gå bra bara hon har ett ordentligt bandage på..)
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Jag skulle behöva höra lite andra röster angående en händelse som jag och min hund var med om. Han var väldigt smart, hyper o...
Svar
10
· Visningar
1 879
Senast: Mkb
·
Hundhälsa Hej! Jag har en Bc hane på 2.5år som precis var inne för kontroll av sina tänder. Han har tandsten på typ alla sidotänder, vi snackar...
Svar
2
· Visningar
1 172
Hundhälsa Har någon här gjort testat för hjärnhinneinflammation? Veterinären misstänker att Ascot ev har det :cry:. Det är dock inte säkert utan...
Svar
7
· Visningar
771
Senast: Acto
·
  • Låst
Kropp & Själ Tänkte att jag börjar med att dra lite snabb bakgrundsfakta för att göra dagens situation tydligare: Är rent allmänt väldigt smärttålig...
9 10 11
Svar
207
· Visningar
20 849
Senast: LenaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kön kattungar
  • Kattbilder #9
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp