Avelssnack/uppdatering

Tycker man ser fladdrande skänklar överallt. Både på ekipage här på Buke som får översvallande beröm och i eliten. Tyvärr.
Håller helt och hållet med. Konstant matande skänklar ser man tyvärr nästan överallt när man kollar runt. De flesta unghästar visas på det sättet,tyvärr :(
 
Jag såg på fb idag att Heartbeat kommer att stå på Lövsta i år.
Det ska bli kul att se honom live. Lite intressant att jämföra den danska exteriör bilden på låda och Lövstas bild utan låda måste jag säga.
 
Väcker en gammal tråd då jag inte hittade någon annan avelssnack-tråd.
Finns det något sätt att se betäckningsstatistik för OLD (For Romance I är jag ute efter). @KickiH vet du? Eller någon annan?
 
Väcker en gammal tråd då jag inte hittade någon annan avelssnack-tråd.
Finns det något sätt att se betäckningsstatistik för OLD (For Romance I är jag ute efter). @KickiH vet du? Eller någon annan?
Hingsten är godkänd i många tyska förbund och betäcker mycket. Tyskana har ytterst lite officiell statistik.
I Sverige har han följande statistik enligt Språngrulla:
2014 11 betäckta 9 dräktiga
2015 5 betäckta 5 dräktiga
2016 27 betäckta 22 dräktiga
Så det ser bra ut.
I Danmark föddes det
18 föl 2015
22 föl 2016
 
Hingsten är godkänd i många tyska förbund och betäcker mycket. Tyskana har ytterst lite officiell statistik.
I Sverige har han följande statistik enligt Språngrulla:
2014 11 betäckta 9 dräktiga
2015 5 betäckta 5 dräktiga
2016 27 betäckta 22 dräktiga
Så det ser bra ut.
I Danmark föddes det
18 föl 2015
22 föl 2016
Tack! Det hade varit roligt att se hur många det är totalt. Vår 18-åriga dam tog sig på första försöket med honom, och vi är verkligen nöjda med fölis. Var lite nyfiken på hur många halvsyskon det blir i år. Vad kan man gissa på? 150 st?
 
Tack! Det hade varit roligt att se hur många det är totalt. Vår 18-åriga dam tog sig på första försöket med honom, och vi är verkligen nöjda med fölis. Var lite nyfiken på hur många halvsyskon det blir i år. Vad kan man gissa på? 150 st?
Du ska nog lägga på minst 200 till på den siffran om det räcker. För några år sedan vet jag att Quaterback ett år hade 800 ston.
 
Hasard är tydligen såld och Peder ska tävla honom på Grevlunda. Synd att det bara komma finnas fryst efter idag på honom ett tag.
 
Hasard är tydligen såld och Peder ska tävla honom på Grevlunda. Synd att det bara komma finnas fryst efter idag på honom ett tag.
Peder ska tävla honom på Grevlunda, men han är ej såld. Enl den officiella fb-sidan säger de att det ev kommer att komma in en ny delägare.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra och smakligt blötfoder?
  • Brexz
  • Ingen fart på agilitytävling

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp