Avicii död

Otroligt tragiskt. Klickade runt och hamnade på dokumentären om honom för ett tag sedan. Hoppades verkligen att han skulle hitta rätt och att allt skulle bli bra.
 
Senast ändrad:
Jag kände inte till honom eller hans musik men råkade av en slump se dokumentären. Blev djupt berörd. När han låg i sjukhussängen och kände sig pressad - pressades? - att fortsätta turnerandet... Det gjorde ont i mig. Jag ville gripa in.

Jag önskar verkligen att vi framöver i alla situationer klarar att se människan och inte bara den som producerar.
 
Jag är förvånad så sorgsen jag är över detta. Som alla andra har jag lyssnat på hans musik - och gillar många låtar - men jag skulle inte anse mig vara något direkt fan och jag har ingen större koll på honom som person (har liksom inte "följt" honom på det sättet). Ändå blir jag så väldigt berörd (har också dokumentären i färskt minne; jag kände väldigt mycket med honom i den). Det är verkligen tragiskt.
 
Hur skevt det än framstår, så går det nog inte att komma ifrån. Det är ju på samma vis gällande de flesta kända personer som gått bort.
Det behöver ju inte vara kända personer ens. Det är väl inte superkonstigt att man när en ung person dör tycker att det är sorgligt och undrar varför? Sen kan man ju undra på ett finkänsligt sätt.
 
Det behöver väl inte vara kända personer ens. Det är väl inte superkonstigt att man när en ung person för tycker att det är sorgligt och undrar varför? Sen kan man ju undra på ett finkänsligt sätt.


Nej, därför jag skrev att det framstår som skevt. Det är ju ganska naturligt att undra vad som hänt, och även naturligt för närstående att uppleva spekulationerna som hemska.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ TW = Trigger warning för psykisk ohälsa. Jag tog äntligen kontakt med kuratorn på vårdcentralen för ett tag sen. Som liten hade jag...
Svar
2
· Visningar
1 061
Senast: Tofs
·
  • Artikel
Hästnyheter Click Bait kan vara Sveriges startsnabbaste häst. Under lördagen visade han åter upp sin explosivitet – och tog karriärens 14:e...
Svar
0
· Visningar
148
Senast: Gunnar
·
Kropp & Själ Ok varning för triggande ämne kanske, men känner att jag behöver bolla mina tankar. Har nog alltid eller iaf sedan väldigt ung ålder...
2
Svar
20
· Visningar
1 400
Senast: miumiu
·
Kropp & Själ Jag var väldigt nära att skriva det här under anonymt nick, men kom sedan fram till att det här inte är något att skämmas för och att...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 563
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp