Avicii död

Familjen har gått ut med dödsorsak nu, han tog sitt liv :cry:

Jag såg precis dokumentären. Så jäkla hemskt. Tänk om någon omkring honom tänkt längre än till sin egen plånbok?
Hur kan man ens sätta en drygt 20-åring i det där? Och sen bara driva på oavsett hur han mådde?
Så otroligt tragiskt. Helt fruktansvärt :cry: :cry: :cry:.
 
Avicii var okänd för mig, jag har inte lyssnat på hans musik eftersom jag inte lyssnar på radio eller gå ut, men det är alltid tragiskt när någon dör så ung. Blev tipsad om dokumentären av pappa och håller på att se den nu och man blir verkligen berörd!
 
Jag lyssnade på en pod med honom för länge sen och den var verkligen bra. Såg dokumentären sen och kunskapen jag hade via poden gjorde att jag förstod så mycket mer av dokumentären än de personer jag tittade med, så jag fick förklara en del.

Det var väldigt synd om honom, stressen han kände och livet han vande sig vid som han sen inte kunde komma loss ifrån utan folk som tjatade hela tiden. Hoppas att den där Ash har enormt dåligt samvete nu!
 
Jag lyssnade på en pod med honom för länge sen och den var verkligen bra. Såg dokumentären sen och kunskapen jag hade via poden gjorde att jag förstod så mycket mer av dokumentären än de personer jag tittade med, så jag fick förklara en del.

Det var väldigt synd om honom, stressen han kände och livet han vande sig vid som han sen inte kunde komma loss ifrån utan folk som tjatade hela tiden. Hoppas att den där Ash har enormt dåligt samvete nu!

Ash må ha varit och/eller framställts som väldigt osympatisk, men att du önskar att han har dåligt samvete över Avicii’s självmord är rätt gräsligt.
 
Har nu sett klart dokumentären och känner mig så ledsen, hur kunde ingen se?
Jag fattar inte heller hur ingen gjorde något. Ingen som ställde sig framför honom och sa stopp. Jag led av att se den. Kände min egen ångest med hela kroppen när han bara inte ville göra Vegas-gigen och kompisarna kontrade hans öppna, raka och ångestfyllda ord med "du behöver inte bestämma något nu". :arghh: Han hade ju redan bestämt sig men behövde hjälp med att få det utfört.

Aldrig förstått mig på hans storhet, förrän nu.
 
Jo, det är det kanske men förhoppningsvis tänker Ash till lite på hur han agerar mot andra människor framöver. Sen vet vi ju inte hur inblandad Ash är i beslutet Tim tog.

Det är rätt stor skillnad mellan det och att önska att någon känner skuld över ett självmord.
 
Jag såg aldrig dokumentären innan han dog och nu vill/orkar jag inte. Men jag har ju läst om den och sett klipp och vet att han hade det väldigt svårt. Att han var pressad, jagad och utsatt.
Nu gör det mig så oerhört arg att man skickar ner journalister och fotografer till Oman. Vilket allmänintresse har det? Varför ska han fortsätta kränkas?
 
Jag uppskattar hans musik, även om jag mest hört den i förbigående, men inte heller jag förstod hans storhet. Inte förrän dokumentären, men där gick också att se vad det kostade. Jag är tyvärr inte förvånad över beskedet att han tagit sitt liv, kanske läste jag in mycket av min egen ångest men det känns som det gick att se varåt det barkade. Min starkaste känsla efter dokumentären var att jag hoppas att det här går bra. Jag sörjer att så inte blev fallet och det är inte ens min förlust. Jag kan inte föreställa mig hur hans familj har det.
 
Han har alltid varit en grubblande person med existentiella tankar även innan han blev riktigt stor. Till slut blev det existentiella och stressen för mycket.
 
Jag fattar inte heller hur ingen gjorde något. Ingen som ställde sig framför honom och sa stopp. Jag led av att se den. Kände min egen ångest med hela kroppen när han bara inte ville göra Vegas-gigen och kompisarna kontrade hans öppna, raka och ångestfyllda ord med "du behöver inte bestämma något nu". :arghh: Han hade ju redan bestämt sig men behövde hjälp med att få det utfört.

Aldrig förstått mig på hans storhet, förrän nu.

Exakt, just den scenen gjorde så himla ont i hjärtat. Han var ju superärlig och tydlig om och om igen och fick ingenting tillbaka.
 
Det är riktigt hemskt. Det har gjort fysiskt ont i mig flera gånger sedan jag fick veta om hans bortfånf. Den ångesten och stressen som han levat med kan inte ha varit rolig, i så många år dessutom. Usch.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Är det någon som provat ANF (Amino Neuro Frequency)och kan berätta om upplevelsen? Tycker att det låter helt fantastiskt. Om det...
Svar
0
· Visningar
334
Senast: Corax
·
  • Artikel
Hästnyheter Han är skolföretagaren och hästägaren som skriver låtar. På lördag kan Kristian Wejshag, 50, ta andra raka V75-segern med Edibear. –...
Svar
0
· Visningar
114
Senast: Gunnar
·
Kropp & Själ TW = Trigger warning för psykisk ohälsa. Jag tog äntligen kontakt med kuratorn på vårdcentralen för ett tag sen. Som liten hade jag...
Svar
2
· Visningar
1 080
Senast: Tofs
·
  • Artikel
Hästnyheter Click Bait kan vara Sveriges startsnabbaste häst. Under lördagen visade han åter upp sin explosivitet – och tog karriärens 14:e...
Svar
0
· Visningar
156
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp