Bukefalos 28 år!

avkommor efter Seth Bowl

Nosgrimma

Trådstartare
Någon som annan på buke som har/känner till någon avkomma efter Seth bowl?
Det finns bara 7 st avkommor, alla födda 09.


Hur är den i huvudet? :p
 
Sv: avkommor efter Seth Bowl

Jag har träffat två, och den ena var värre än den andra.
Jag gissar att "den ena" är den du har?
 
Sv: avkommor efter Seth Bowl

Jag har träffat två, och den ena var värre än den andra.
Jag gissar att "den ena" är den du har?

Ja visst är det så.. :) jag har Babelsberg Filemax u: Moonshine..
Håller på med tömmkörningen här hemma nu.. Det går.. Sådär :P
Hahaha.. han är jätte snäll att hantera annars men så fort man försöker "bestämma" ngt som inte passar herrn så blir det ett jävla liv i luckan.. i början när allt var utan krav gick allt som en dröm.. men när vi började med att svänga och stanna med tömmarna så va det inte lika kul längre.. :p
Satan Vad arg han blir! :devil:

Hur va "den andra"?
 
Sv: avkommor efter Seth Bowl

Den andra protesterar inte lika tydligt, men man får ta det försiktigt.
"Din" vrålade ju som en tjur första gångerna man höll fast honom i grimman.
Öppen mun och tungan rakt ut.
Men det verkade inte finnas nåt elakt i honom, bara det att han vart arg när det inte blev som han tyckte. ;)

Tur för honom att han är så söt och snygg, så man kan ha tålamod med honom.

Vad jag hörde så var Seth lite likadan. Men Plåt-Sven hade ju en enastående förmåga att få hästarna på rätt humör, kanske lite beroende på att han lät hästarna bestämma en del själva?
 
Sv: avkommor efter Seth Bowl

Men det verkade inte finnas nåt elakt i honom, bara det att han vart arg när det inte blev som han tyckte. ;)

Tur för honom att han är så söt och snygg, så man kan ha tålamod med honom.

Hahaha :D kan tänka mig det.. Nej det finns ju inget ont i honom.. Bara lite väl mkt humör kanske.. :P Hahaha.. Men jag har inga som helst problem med att hantera honom annars, bara just dom sista 3 gångerna vi tömkört som det va "testa dax" antagligen.. :grin: Men nu idag när vi va ute så gick det super bra.. :D inget bråk öht.. så han kommer nog igen.. :)
 
Sv: avkommor efter Seth Bowl

Hej, ny här. Seth Bowl dog för ca en månad sedan i tarmvred :cry: Ett hingstföl föddes i maj -10, och mitt Meadow Road-sto kommer föla nu närsomhelst, så bara väntar nu. Seth hade 9 bokade ston i år, men tyvärr blir det ju inga fler...
 
Sv: avkommor efter Seth Bowl

Oj! Märkligt att jag inte hört det... Har det stått nåt i Ronden?
 
Sv: avkommor efter Seth Bowl

Seth stod hos en hingsthållare i Knäred, vi körde inom i lördags efter travet, för att se fölet, och då berättade han det. Mitt sto var där i 3 månader förra sommaren, svår o få dräktig, men till slut gick det, så det blir ett sent sommarföl. Vet inte om de stått i Travronden, blev en liten chock iaf, för det var en go hingst....fast mitt sto int gilla honom -s-
 
Sv: avkommor efter Seth Bowl

"En go hingst" :rofl:

Inte vad jag tyckte. Duktig som tävlingshäst, absolut, men knappast gosig.
 
Sv: avkommor efter Seth Bowl

CK, go betyder inte gosig, utan att han var en bra hingst, Som man säger i Gbg, han e la en go gubbe, och då betyder int det att han är en kelig typ, eller hur?
 
Sv: avkommor efter Seth Bowl

Då så.
Jag trodde han genomgått nån form av personlighetsförändring.
 
Sv: avkommor efter Seth Bowl

jag har den sista avkomman efter han och han är född 2010.
är hingst, den snällaste hingsten jag har haft iaf. :)
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag hade tänkt starta en tråd för oss med chinese crested för längesen men tvekade lite om det är någon idé eller om det blir en helt...
Svar
0
· Visningar
304
Senast: Lillefrun
·
Hemmet Mitt gamla diskställ börjar bli slitet så jag tänkte byta upp mig. Gillar egentligen det gamla rent praktiskt men det är inte det minsta...
2
Svar
24
· Visningar
1 350
Senast: Sleepan
·
Tjatter Hur ser er googlehistorik ut? Är det logiska sökningar på något som ni behöver i vardagen, som lokala caféets öppettider? Eller är det...
Svar
15
· Visningar
406
Senast: Glimra
·
Kläder & Bli fin Alltså, jag gillar inte att däringa i affärer och har blivit allt kräsnare med jag vill ha av en tröja. Nu är jag inne på jobbet eller...
Svar
0
· Visningar
365
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Barmarksdrag/canicross
  • Avliva aggressiv hund
  • Kattsnack 3 🐈‍⬛🐈

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp