Avslagsbeslut taget på pågående utredning?! CSN

EmmaW

Trådstartare
Jag har ansökt om studiemedel med särskilda skäl pga av tidigare obetalda belopp sista åren samt några missade poäng sen ca 10 år tillbaka. Beloppen är under utredning och sänks varefter utredningen pågår.
Det är en del i hela ansökan om studiemedel. Beslut skulle inte tas förrän detta var klart.
Nu har ett beslut tagits ändå om avslag pga av dom obetalda beloppen som är under utredning . Det ärendet som ligger till grund för beslutet är inte färdigt än utan utreds för fullt.

Det känns inte rätt.:(

Kan det verkligen vara rätt?

Jag är så trött på csn, jag får så olika besked om saker och ting vem jag än pratar med :banghead:. Är alla inkompetenta lögnare där eller finns det dom som vet vad dom gör?
Det har nämligen strulats med kompletteringar hit och dit som redan är inlämnade, som missats, olika besked om poäng ska räknas eller inte, återbetalningar, ansökan och nu det här. :mad:
Jag måste få ordning på det här.Jag måste i värsta fall hoppa av min utbildning som är superviktig för mig om det inte löser sig då skolan kräver total närvaro och möjligheten att arbeta så jag klarar mig och plugga samtidigt inte finns.

Nå allvetande buke, kan ni hjälpa mig att reda i detta? O_o
 
Datum Händelse
2015-01-28 Beslutet om studiemedel finns i Mina meddelanden.
2015-01-28 CSN har fattat beslut om din ansökan om studiemedel.
2015-01-28 Din ansökan kräver ytterligare utredning, beslutet kan därför dröja.(Papper har skickats hem till mig här för ytterligare kompletteringar)
2015-01-28 Beslutet om tilläggslån finns i Mina meddelanden.
2015-01-28 CSN har fattat beslut om din ansökan om tilläggslån.

2015-01-13 Din studieplan för komvuxstudier har kommit in till oss.
2015-01-07 Din ansökan om studiemedel har kommit in till oss och vi kommer att fatta ett beslut så snart som möjligt. Om det saknas uppgifter får du ett brev från oss i Mina meddelanden.

Känns som om något har blivit riktigt fel här? Har dom sprungit om varandra?
 
Verkar jättemärkligt. Vad säger de på CSN?
Du får överklaga med hänvisning till ytterligare utredning
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp