emmas

Trådstartare
Vart hittar jag ett snyggt träns och benskydd till B-ponnyn?

Svart träns med vitfodrad nosgrimma (gärna lack) och vita "fluffiga" benskydd att ha på tävling och träning.

Jag letar o letar men hittar inget.
Någon som har något tips?
 
Vart hittar jag ett snyggt träns och benskydd till B-ponnyn?

Svart träns med vitfodrad nosgrimma (gärna lack) och vita "fluffiga" benskydd att ha på tävling och träning.

Jag letar o letar men hittar inget.
Någon som har något tips?

De flesta ridsportbutiker har väl det där?
Börjes, Horze, Hööks, lokala ridsportbutiker etc.
Det där är inga ovanliga grejer :)
Angående storlek skulle jag tippa att den behöver ponny/S.
 
De flesta ridsportbutiker har väl det där?
Börjes, Horze, Hööks, lokala ridsportbutiker etc.
Det där är inga ovanliga grejer :)
Angående storlek skulle jag tippa att den behöver ponny/S.

Givetvis har jag koll på Hööks, Horze, Börjes m.m. Men jag har inte hittat några "dressyriga" benskydd till en liten b-ponny (i storlek XS/shetland) hos någon av dem :)

Hade hoppats på få tips om märken här.
Tycker det är svårt att hitta snygg utrustning till små ponnyer som är stilren :)
 
Givetvis har jag koll på Hööks, Horze, Börjes m.m. Men jag har inte hittat några "dressyriga" benskydd till en liten b-ponny (i storlek XS/shetland) hos någon av dem :)

Hade hoppats på få tips om märken här.
Tycker det är svårt att hitta snygg utrustning till små ponnyer som är stilren :)

Aha, då är det ju lite svårare förstås! :down:
För i storlek ponny finns det ju rätt mycket.
 
Här hos oss har Granngården benskydd (dock kanske inte rena dressyrskydd) för Shetland. Gäller nog alla butiker som har sortimentet från Charlies. Dessutom har de vita fluffskydd i storlek S, är inte ponnyn miniliten och skydden små i storleken borde ju det gå?

Mitt dressyrträns som matchar dina kriterier (frånsett att mitt är brunt men det fanns i svart också) är från Hööks, och där fanns det i storlek ponny. Min shettis är precis på gränsen till att kunna ha Shetland i storlek på träns/grimma (han har vissa grejer i Shetland och vissa i ponny) så en B-ponny borde kunna ha ponny. Du kan ju göra fler hål om de som finns inte räcker? Det får jag alltid göra till stora ponnyn, där ponny är för litet och cob egentligen är för stort. Det är förmodligen lättare att hitta (snygga) grejer i ponnystorlek än till en shettis.
 

Liknande trådar

Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
1 601
Senast: hhere
·
Hundavel & Ras Hej! Skulle ni möjligtvis ha tid att ge tips på hundras? :bow: Jag har växt upp med jakthund och tränat och tävlat lite (viltspår...
2
Svar
27
· Visningar
3 037
Senast: tuaphua
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 214
Senast: zarmino
·
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
2 966
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Hat
  • Pusseltråden
  • Vad gör vi? Del CXCIV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp