Babypotting?

Pottan är lite knepigare att få till, gissar att sitsen är den nya. Han blir lätt rädd på ett sätt han inte blir på bumbon på vanliga toan.

Men vi prickade en bajs i pottan idag iaf :D Perfekt att ha vid skötbordet som är långt från toan!
 
Prickat bajs i vanliga toan med Bumbo också. Han är klart bekvämare på den men jag tror pottan blir bra när han är större och kan sitta själv :)

Hmm man kanske får införskaffa nåt sånt! Jag fångade en bajs igår, men är på tok för sällan känns det som att lyckas 1-2 dagar i veckan... kiss lyckas vi med lite oftare!
 
Vi lyckas med toan på morgonen. Resten av dagen har jag svårt att se när det är på g. Bebin kanske inte heller märker när det är dags när vi gör annat :cautious:
 
Fångade två bajs igår på toan/handfatet! Idag har blöjan nästan varit torr under dagen, kissat varje gång utom en när jag tagit av blöjan. Inte bajsat än dock men har "erbjudit" att bajsa. Dock funderar jag på hur man gör på natten? Eller ja hur ni som kör helhjärtat gör på natten?
Tänkte i alla fall köpa en toasits från ikea som är till bebisar så man kan sätta honom på den :)
 
Fångade två bajs igår på toan/handfatet! Idag har blöjan nästan varit torr under dagen, kissat varje gång utom en när jag tagit av blöjan. Inte bajsat än dock men har "erbjudit" att bajsa. Dock funderar jag på hur man gör på natten? Eller ja hur ni som kör helhjärtat gör på natten?
Tänkte i alla fall köpa en toasits från ikea som är till bebisar så man kan sätta honom på den :)
Vi körde på natten också vilket gav mycket lugnare nätter! Hon började vrida sig och tutta mer intensivt och bytte tutte hela tiden, då var det dags. Sen kunde vi somna om! Har potta nedanför sängen som jag tar upp och sen ställer ner igen för att störa barnet så lite som möjligt.
 
Vi körde på natten också vilket gav mycket lugnare nätter! Hon började vrida sig och tutta mer intensivt och bytte tutte hela tiden, då var det dags. Sen kunde vi somna om! Har potta nedanför sängen som jag tar upp och sen ställer ner igen för att störa barnet så lite som möjligt.

Tycker det känns lite bökigt ändå, men potta vid sängen är ju bra mkt smidigare än att gå upp till toaletten varje gång, men han vrider bara lite på sig när han vaknar för mat, äter under två tre min och somnar om. Men man skulle ju kunna potta innan man ammar :)
 
Vissa dagar går toabesöken kanonbra och jag känner mig som super-mom, andra dagar är vi helt lost. Suck. Men, man ska väl vara glad för de gånger man lyckas bara. Barnet är ju bara knappt 4 mån.
 
Vissa dagar går toabesöken kanonbra och jag känner mig som super-mom, andra dagar är vi helt lost. Suck. Men, man ska väl vara glad för de gånger man lyckas bara. Barnet är ju bara knappt 4 mån.

Jag tänker att jag vill göra pottan till en naturlig del av vardagen, så allt vi fångar är bra och resten är sånt som händer medan man lever :)

Min kan kissa tre gånger på fem minuter, lite svårt att pricka om man ska göra annat än sitta på pottan :angel:
 
Vi körde på bumbo toasits, den sitter hon fortfarande i snart 3 år gammal. Tyckte det var svårt att grodhålla, så efter 3 månader körde vi toasitsen och att jag höll i henne. Vi pottade men på natten, men sprang till toa. Kisseriet på nätterna gav sig rätt fort och efter 6 mån var hon ofta torr på natten. Började kissa igen när jag slutade amma och hon drack välling, men det slutade men vid ett ungefär.
 
Vi toar på och har nu inte haft en bajsblöja på jag vet inte hur länge. En vecka kanske? Kissar gör han småskvättar hela tiden, och mer ordentligt när vi sätter honom på toa i samband med blöjbyte.

Jag funderar på det här med att lära barnet att säga till/visa när det är dags. Hur gör ni andra med det?
 
Vi toar på och har nu inte haft en bajsblöja på jag vet inte hur länge. En vecka kanske? Kissar gör han småskvättar hela tiden, och mer ordentligt när vi sätter honom på toa i samband med blöjbyte.

Jag funderar på det här med att lära barnet att säga till/visa när det är dags. Hur gör ni andra med det?

Tänkte nog försöka med babytecken.
 
Vi toar på och har nu inte haft en bajsblöja på jag vet inte hur länge. En vecka kanske? Kissar gör han småskvättar hela tiden, och mer ordentligt när vi sätter honom på toa i samband med blöjbyte.

Jag funderar på det här med att lära barnet att säga till/visa när det är dags. Hur gör ni andra med det?
Först lär ni er vad barnet redan signalerar, sen koppla det mot exempelvis tecken som barnet själv kan göra.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 100
Senast: Pratsch
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 228
Senast: QueenLilith
·
Relationer Gammal användare med nytt nick på grund av känsligt ämne och jag MÅSTE få ventilera och höra utomståendes perspektiv. Jag insåg tidigt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
17 534
Senast: TinyWiny
·
Övr. Barn Hej! Då detta inte rör mitt barn har jag skapat ett hemligt nick. Jag vill inte att någon ska förstå vilken familj det rör sig om, så om...
2 3
Svar
41
· Visningar
6 299
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Akvarietråden IV
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp