Badminton 2017?

Lady_S

Trådstartare
Jag har listat ut att ni är några här som har varit på Badminton. Vi är lite sugna på att åka nästa år, men har ingen koll, så därför vänder jag mig hit. När/hur bokar man biljetter? Var är bäst att bo? Ordnas det några gruppresor? Annat bra att veta? Jag vet bara att vi borde ta med gummistövlar! :D

/Lady_S
 
Jag och sambon har åkt varje år sedan 2013 och vi älskar det. Under de åren har det varit allt från 6 grader 2013, stormvindar och djup lera 2014 till strålande solsken och 22 grader 2016, så som britterna säger man måste ta med allt från regnkläder till solskydd.
Vi har bott på Badmintons egen camping alla åren, första åren hyrde vi tält, tredje året hyrde vi husbil och körde dit med och i år tog vi med vårt eget tält. Vi älskar att bo på plats! Om inte för annat så för att man då kan dricka Pims, cider, Perry och öl hela dagarna utan att bekymra sig för att köra hem plus att det är enkelt att gå hem med all shopping och att man slipper stå i kö på vägen dit
 
Jodå, 11 gånger på plats sen 2002/2003 men en gång var det inställt pga. regn men vi åkte ändå. .
De mysigare B&B i närheten är ju fullbokade flera år i förväg så vi har bott på ex. Holiday Inn Express i Swindon eller i närheten. Hyrbil är ett måste förstås och man vänjer sig vid vänstertrafiken rätt fort.
2004 (tror jag) regnade det så j-igt att jag svor på att aldrig mer åka till UK, fick köpa dunväst, varm mössa, fleece-vantar och gummistövlar på plats, men sen var vi nog tillbaks 2 år senare i +23 grader.
Badminton är stort och hur häftigt som helst. Vi har flugit ibland direkt till Bristol men oftast till Heathrow men även billigt till Manchester. England är litet så man kommer snabbt dit man skall.
Best of luck !!!
 
Du köper biljetter via deras hemsida, tror att gränsen att köpa från utomlands är ca 2 veckor innan. Vill du ha bra platser till Söndagen så kan det vara bra att inte köpa i sista sekund. Om man kör dit tycker jag det är värt att köpa parkeringspass på samma gång som man köper biljetterna också, mycket smidigare än att betala på plats.

Jag tycker shoppingen är aptrist vilket verkar vara standard på tävlingar i England men det är väl en smaksak.
 
Shoppingen är grym med över 200 butiker med bra priser, däremot på terrängdagen är det oftast så fullt att man inte kommer in i butikerna.
Köp absolut ett Membership-Badge som ger inträde till tält med tak så att man kan vara inomhus med bättre mat och sittplatser.
Regnar det och man skall äta får man annars kura ihop sig under taket på läktaren.
Var i Sverige åker ni ifrån ?
 
Tack alla för svaren! Och för tipsen om parkeringspass och membership badge, det är just sånt som vi rookies troligen skulle missat! :up:

Vi är sugna på att åka dit för att Badminton är Badminton, typ. Att det ens fanns shopping visste jag inte. Jag är lite bekväm av mig så jag vill gärna ha tak över huvudet, så hotellet i Swindon låter bra. :) Men hela grejen med vänstertrafik hade jag förträngt! ;)

Vi är ju norrlänningar, vilket troligen betyder att vi får utgå från Arlanda.

/Lady_S
 
Det finns massor av hotell och B&Bs i krokarna, utgå dock inte från tipsen på hemsidan då dessa oftast redan är bokade långt i förväg.
Billiga, men inte jätteroliga, hotell finns i Swindon, Bristol och andra större städer som ligger ca. 30min -1h ifrån tävlingarna. Själv lyckas jag alltid boka Pub-boende eller mindre hotell/B&B bara några veckor innan, det går alltid att hitta något!

Kom till tävlingarna tidigt, bilköerna är långa på lördagen. Var beredd på superbra shopping och massor av folk :). Vädret varierar, men det finns alltid regnkläder etc. att köpa på plats om det blir kris.

Enjoy!
 
Jag har listat ut att ni är några här som har varit på Badminton. Vi är lite sugna på att åka nästa år, men har ingen koll, så därför vänder jag mig hit. När/hur bokar man biljetter? Var är bäst att bo? Ordnas det några gruppresor? Annat bra att veta? Jag vet bara att vi borde ta med gummistövlar! :D

/Lady_S
Nu är det nära, några sista-minuten-tips? :D

/Lady_S - med resfeber! :o
 
Synd att live-streamingen inte verkar fungera från tävlingen.
Men har precis kollat hästbesiktningen på Youtube och fnissat lite åt dotterns chefs outfit.
Fredag 15.46 svensk tid kommer jag hålla tummarna för dom i alla fall
Är inte ett dugg avundsjuk på dottern som får titta på terrängen live på lördag, inte ett dugg :cool:
 
@Lady_D om du kanske skulle få för dig att ordna typ en resa för oss FTnewbies till Badminton nästa år så vill jag följa med. För mig är det ett mål , på min " the Bucket List" att åka dit. Men jag är för mesig för att våga helt själv..
 
Faktiskt ja, igår var det varmare men hade ändå mycket på mig Men jag hänger ju mest nere i stallet eller på gräsmattan där vi betar hästarna så det spelar nog in, ingen lä från vinden alls där.
Står du fast vid det här? ;) Jag har fått köpa en solhatt och har bränt mig i solen ändå...:cool:

/Lady_S
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag miste min häst akut för 2 mån sen. Världens snällaste, finaste och gulligaste kompis sedan 10 år tillbaka.Så älskad.Så saknad.❤️...
Svar
9
· Visningar
620
Senast: yamyam
·
Fritid Jag är hopplöst dålig på att riktigt förstå hur Stockholms olika stadsdelar hänger ihop så nu vänder jag mig till buke för att få hjälp...
2
Svar
23
· Visningar
1 947
Hundhälsa Nytt anonymt nick, för att minska risken att folk förstår vem det handlar om. Jag är aktiv i den lokala brukshundklubbens styrelse...
6 7 8
Svar
148
· Visningar
5 451
Senast: hastflicka
·
Övr. Hund Detta är nåt som tyngt mig länge så därför har jag valt ett anonymt nick. Jag har en sjuårig hund som jag haft sen han va valp. Vi...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 028
Senast: lilstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Bästa trimmern till kanin?
  • Hur länge är din hund ensam?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp