Badminton 2017?

Faktiskt ja, igår var det varmare men hade ändå mycket på mig Men jag hänger ju mest nere i stallet eller på gräsmattan där vi betar hästarna så det spelar nog in, ingen lä från vinden alls där.
Såhär i efterhand tänker jag att det kan spela in att jag är Norrlänning också och att jag over-did it lite när jag tänkte att jag skulle klä mig varmt. :o

Alldeles oavsett - underbar helg!!! :love:

/Lady_S
 
Såhär i efterhand tänker jag att det kan spela in att jag är Norrlänning också och att jag over-did it lite när jag tänkte att jag skulle klä mig varmt. :o

Alldeles oavsett - underbar helg!!! :love:

/Lady_S

Det var nog egentligen mest onsdagen som var fullständigt vidrig. Men jag har nog vant mig vid det engelska klimatet också ;) Under söndagen svettades jag som en gris dock :laugh::laugh::laugh:

Men jag håller med, alldeles underbart! FÖR VI VANN! Min fina lilla buttra Nereo visade vart skåpet skulle stå, 17 bast gammal och bättre än någonsin :love::love: Så otroligt glad för hans skull, och inte minst för Andrews såklart.
 
Men jag håller med, alldeles underbart! FÖR VI VANN! Min fina lilla buttra Nereo visade vart skåpet skulle stå, 17 bast gammal och bättre än någonsin :love::love: Så otroligt glad för hans skull, och inte minst för Andrews såklart

Ja det var verkligen en välförtjänt seger! Jag var där det året han rev bort sig så jag blev väldigt glad för hans skull i går!
 
Ja det var verkligen en välförtjänt seger! Jag var där det året han rev bort sig så jag blev väldigt glad för hans skull i går!
Jag med.. Kan säga att resan hem var betydligt mer angenäm den här gången. Men, och jag vet att jag såklart är väldigt färgad i mina åsikter, är så otroligt stolt, glad och överlycklig. För 1,5 år sen visste vi ju inte ens om han öht skulle kunna rida igen. Och igår vann han den tävlingen han ville vinna mest av alla. På en helt fantastisk häst som gång på gång presterat men kanske inte räckt hela vägen fram.
 
Vilket underbart Badminton det blev! Inte en droppe regn, underbar sport och en extremt värdig vinnare :love:
Stor, skräckinjagande och jättefin terrängbana som gav bra utslag så att det inte blev en dressyrtävling men ändå säker för hästar och ryttare med MIM och/eller frangable pins på alla räcken och oxrar.
Bästa stället att tillbringa en bröllopsresa :D:love:

Blev dock precis lite irriterad på Ridsport som fick det till att stackars Shanghai Joe som fick avlivas i förrgår hade skadat sig i terrängen. Det gjorde han inte, utan efter att Shane Rose trillat av sprang hästen tillbaks till stallet där han halkade och skadade skulderbladet. :rage::cry:
 
Vilket underbart Badminton det blev! Inte en droppe regn, underbar sport och en extremt värdig vinnare :love:
Stor, skräckinjagande och jättefin terrängbana som gav bra utslag så att det inte blev en dressyrtävling men ändå säker för hästar och ryttare med MIM och/eller frangable pins på alla räcken och oxrar.
Bästa stället att tillbringa en bröllopsresa :D:love:

Blev dock precis lite irriterad på Ridsport som fick det till att stackars Shanghai Joe som fick avlivas i förrgår hade skadat sig i terrängen. Det gjorde han inte, utan efter att Shane Rose trillat av sprang hästen tillbaks till stallet där han halkade och skadade skulderbladet. :rage::cry:

Jaja men dom skrev att Ingrid Klimke hade 4 nerslag i hoppningen oxå :angel: Dom läste bara 16 fel i hoppningen och antog att det var så... dom kan inte ens tyckt det var lite anmärkningsvärt med 7 tidsfel och kollat vidare liksom... Alltså det är väl en sak att inte ha någon journalist på plats men kolla då för helvete att det är rätt fakta som läggs ut i Sveriges störtsta ridsportstidning :banghead::banghead: Så sjukt pinsamt!
 
Vilket underbart Badminton det blev! Inte en droppe regn, underbar sport och en extremt värdig vinnare :love:
Stor, skräckinjagande och jättefin terrängbana som gav bra utslag så att det inte blev en dressyrtävling men ändå säker för hästar och ryttare med MIM och/eller frangable pins på alla räcken och oxrar.
Bästa stället att tillbringa en bröllopsresa :D:love:

Blev dock precis lite irriterad på Ridsport som fick det till att stackars Shanghai Joe som fick avlivas i förrgår hade skadat sig i terrängen. Det gjorde han inte, utan efter att Shane Rose trillat av sprang hästen tillbaks till stallet där han halkade och skadade skulderbladet. :rage::cry:
Alltså allvarligt? Skrev de det?! Fyfan! Även om de bara hade följt tävlingarna via TV hade de ju sett att han drog hem till stallet igen och såg oskadd ut fram tills att han försvann ur bild. Shane la ju tom ut på fejjan rätt omgående att hästen hade skadats och vad som hade hänt så det finns ju ingen ursäkt till att få det så fel..
 
Från Skåne (Kastrup) är det busenkelt att ordna sin resa själv. Jag lämnade mitt hem i Svedala runt 13.00, var på plats på hotellet i Swindon strax före 20.00, Easyjet flyger Kastrup-Bristol, liten flygplats, otroligt enkelt att hitta den förbeställda hyrbilen, drygt en timmes körning till hotellet. På terrängdagen/lördag morgon tillbaka på motorvägen mot Bristol, man följer skyltar mot Badminton från motorvägen, när man väl är av den finns det inte en möjlighet i hela världen att missa, det går nog inte ens att hamna nån annanstans än på tävlingsplatsen. Man har förköpta biljetter, blir anvisad parkering (det gäller att ta ut nåt minnesmärke så man hittar bilen igen) sedan är man där!

Heathrow är också enkelt, men det tar betydligt längre tid att köra!

Kostnaden för årets resa blev runt 4000 kr inkl bil, tre nätter på fyrstjärnigt hotell med frukost, biljetter till terräng och hoppning samt flyg. Dessvärre var det kanonbra shopping och puben som låg granne med hotellet gjorde väldigt fantasifulla G&T's så det gick en del pengar där :-) . Maten på området är dock bättre och något billigare än Falsterbo.
 
Senast ändrad:
Någon mer än jag som blev förälskad i Tom McEwens Toledo de Kerser. Vilken häst !:love: Det häftigaste jag sett på Länge!
 
Håller på att titta ikapp mig nu och hittills älskar jag Euro Prince. Vilken studsboll! :love:

Är det nån med koll som har länk till typ startlista med härstamning? :bow:
 
Håller på att titta ikapp mig nu och hittills älskar jag Euro Prince. Vilken studsboll! :love:

Är det nån med koll som har länk till typ startlista med härstamning? :bow:

Åh, vilken bra idè, jag är ensam hemma över helgen (häljen?? vad heter det :confused: ) så då kan jag köpa in godis och kolla på de resterande som jag inte hann se via live-länken. :up: :D Och med härstammningar på hästarna vore det ännu bättre! :)
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag miste min häst akut för 2 mån sen. Världens snällaste, finaste och gulligaste kompis sedan 10 år tillbaka.Så älskad.Så saknad.❤️...
Svar
9
· Visningar
627
Senast: yamyam
·
Fritid Jag är hopplöst dålig på att riktigt förstå hur Stockholms olika stadsdelar hänger ihop så nu vänder jag mig till buke för att få hjälp...
2
Svar
23
· Visningar
1 953
Hundhälsa Nytt anonymt nick, för att minska risken att folk förstår vem det handlar om. Jag är aktiv i den lokala brukshundklubbens styrelse...
6 7 8
Svar
148
· Visningar
5 503
Senast: hastflicka
·
Övr. Hund Detta är nåt som tyngt mig länge så därför har jag valt ett anonymt nick. Jag har en sjuårig hund som jag haft sen han va valp. Vi...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 115
Senast: lilstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Jättehungrig katt
  • Hundrädda
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp