Bukefalos 28 år!

bäcken bredd?

Status
Stängd för vidare inlägg.
B

Blixtra

Jag satt på cyckeln och slog i "muffen" ;) , när jag skulle kliva av, smidig som en elefant just nu. Iallafall så satt jag handen mellan benen av smärtan :p . Kände då "bäckenbottenbenet" (heter det så?), menar då själva benet (skellett) som omger förlossningskanalen. Jag är ungefär 4-5fingrar bred mellan benförgreningen som omger förlossningskanalen. Det verkar himmla trångt anser jag. Mjukdlearna ger väl efter för barnet, genom töjning eller tat man spricker/ blir klippt. Men benet? Så nu tror jag att jag är för trång :eek: . Har en väninna som fött för 4veckor sedan. Efter trettio timmar med värkar och det stackars barnet som inte kunde komma ut ffick det bli ett akut akut snitt, hon var/är för trång för att föda barn på det naturliga sättet.

Hur brett har ni det mellan benet i bäckenbotten som omger förlossningskanalen?

Och hur sjutton ska huvud för tat inte tala om axelpartiet kunna komma ut genom mig som inte är mer en 4-5fingrar bred :confused: ?
 
Sv: bäcken bredd?

Du har bara blivit skrämd. Bäckenet är i 2 delar och när man blir gravid gör hormonerna dem lösa så det är som 2 gummiband mellan delarna dvs fogarna. Och japp foglossning får alla men alla får inte så ont av det.
Huvudet är vid födseln "bara" 9-10 cm i diameter.
 
Sv: bäcken bredd?

mimmipigg skrev:
Det är därför man får foglossning...
:idea: aha! Så jag ska vara glad av att mitt blygdben har gjort supersvinont i över en månadstid nu då!
 
Sv: bäcken bredd?

Men varför fungerade inte detta på min väninna? Har inte hennes fogar luckrats upp? De sade att hon är för trång för att föda på naturlig väg. Så i framtiden om de vill ha fler barn blir det ett planerat snitt.
 
Sv: bäcken bredd?

Man kan vara för trång men det är jätteovanligt. Och oftast gäller det små nätta asiatiska kvinnor som får barn med stora europeer.
 
Sv: bäcken bredd?

Det du kan känna är bara framkanten. Själva bäckenöppningen är som två cirklar, en övre och en nedre som går hela vägen mellan framkanten och korsbenet längst bak.

Det är väldigt ovanligt med för små mått, men det förekommer (jag mäter dem på röntgen) . Det går dock inte att känna på utsidan!
 
Sv: bäcken bredd?

Okej, tack. Då lämnar jag detta ämnet (surr i huvudet), och ägnar mig åt bättre funderingar!

:bow:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Oseriös avel 2023
  • Återkommande uvi

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp