Bäst shopping, Arlanda eller Billund.dk?

Mia_R

Trådstartare
Jag vet att man inte kan shoppa taxfree men iaf Arlanda skryter med att de är 20 % billigare än i city på sminket, så lönar det sig mer att handla på Arlanda än i Danmark? Eller är det billigare i Danmark?

Jag behöver fylla på lite krämer och smink och då det ändå är snuskigt dyrt så sparar jag gärna några hundralappar och passar på när tillfälle ges, men har någon koll på var det lönar sig bäst/är minst dyrt? :)
 
Jag vet att man inte kan shoppa taxfree men iaf Arlanda skryter med att de är 20 % billigare än i city på sminket, så lönar det sig mer att handla på Arlanda än i Danmark? Eller är det billigare i Danmark?

Jag behöver fylla på lite krämer och smink och då det ändå är snuskigt dyrt så sparar jag gärna några hundralappar och passar på när tillfälle ges, men har någon koll på var det lönar sig bäst/är minst dyrt? :)
Ingen koll på var det är billigast men billund är en ganska liten flygplats så det kan vara så att det finns mer att välja på på arlanda. Om du inte ska ha lego förstås för det har de på billund ;-)
 
Det är sant, var ett par år sedan jag flög dit sist. Kanske smartast att handla på Arlanda iaf, fast då blir det inga burkar eller flaskor, eller tror du de släpper igenom mig i säkerhetskontrollen hem om jag de är förseglade?

Nä, lego hade jag inte tänkt köpa. :laugh:
 
Det är sant, var ett par år sedan jag flög dit sist. Kanske smartast att handla på Arlanda iaf, fast då blir det inga burkar eller flaskor, eller tror du de släpper igenom mig i säkerhetskontrollen hem om jag de är förseglade?

Nä, lego hade jag inte tänkt köpa. :laugh:
Det brukar gå att få sånt förseglat om man ska flyga vidare. De brukar nog till och med fråga i kassan.
 
Nu har jag kollat vad Billund har att bjuda på och jag gör min shopping där istället. Det finns visserligen inga priser på Arlandas sida, men jag hittar vad grejerna kostar "ute på stan" och med danska kursen omräknat så är det enklare och möjligen billigare på Billund. :up:
 
Det är sant, var ett par år sedan jag flög dit sist. Kanske smartast att handla på Arlanda iaf, fast då blir det inga burkar eller flaskor, eller tror du de släpper igenom mig i säkerhetskontrollen hem om jag de är förseglade?

Nä, lego hade jag inte tänkt köpa. :laugh:
fast shoppingen har du efter säkerhetskontrollen så det är ju inga problem
Å på vägen hem kan du ju checka in bagaget :)
 
fast shoppingen har du efter säkerhetskontrollen så det är ju inga problem
Å på vägen hem kan du ju checka in bagaget :)
Eller så shoppar jag online och har det packat och klart på Billund när jag ska flyga hem. :up: :idea:
De har en mycket trevlig hemsida och bra service, både produkter och priser finns utmärkta och de plockar ihop min beställning så den finns klar när jag ska åka hem, skulle jag inte hämta beställningen så annulleras den automatiskt. :)
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har läst/håller på att läsa några böcker om att leva en mer minimalistisk livsstil: “Jag lämnar ekorrhjulet” - Åsa Axelsson...
Svar
9
· Visningar
2 334
Senast: Ava22
·
Kropp & Själ Vill börja med att säga att den som vet eller har en aning vem jag är får gärna behålla det för sig själv.:) Ska försöka skriva så...
2
Svar
31
· Visningar
4 769
  • Låst
Övr. Barn Jag stjäl ett inlägg från Anna Wahlgrens sida där en person berättar om sitt liv som icke-curlande mamma. Det skulle vara intressant att...
2 3
Svar
44
· Visningar
7 366
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp