Bagges hemlösa hundar

Hundstallet gör nog vad de kan men i mina ögon snarare sjönk de när jag fick se skylten "Farlig! Hanteras inte av någon!" Vem FAN hanterar de då kan man undra?! Otroligt sorgligt att de inte tar hjälp av andra hundprofessionella för att verkligen kunna säkerställa att de gjort ALLT för att en hund ska få en chans till livet. Tycker inte det räcker med de som jobbar där då de har för många hundar att jobba med så alla kan knappast utvärderas rättvist. Tycker oxå att man överlag alldeles för lätt avfärdar (läs: avlivar) djur här i Sverige....
 
Hundstallet gör nog vad de kan men i mina ögon snarare sjönk de när jag fick se skylten "Farlig! Hanteras inte av någon!" Vem FAN hanterar de då kan man undra?! Otroligt sorgligt att de inte tar hjälp av andra hundprofessionella för att verkligen kunna säkerställa att de gjort ALLT för att en hund ska få en chans till livet. Tycker inte det räcker med de som jobbar där då de har för många hundar att jobba med så alla kan knappast utvärderas rättvist. Tycker oxå att man överlag alldeles för lätt avfärdar (läs: avlivar) djur här i Sverige....
Jag håller inte med dig. Tycker att de gjorde mycket för att säkerställa att hunden tyvärr inte var lämplig för adoption. Det är svårt nog att hitta utmärkta familjer till hundar UTAN några större problem, så hur länge skulle det inte ta att hitta en ägare till Haddock? Han hade väl knappast mått bra av att sitta och vänta på Hundstallet i (kanske) många år?

Och, nej, jag tycker inte heller att man alldeles för lätt avlivar djur i Sverige. Varför tycker du det?
 
Hundstallet gör nog vad de kan men i mina ögon snarare sjönk de när jag fick se skylten "Farlig! Hanteras inte av någon!" Vem FAN hanterar de då kan man undra?! Otroligt sorgligt att de inte tar hjälp av andra hundprofessionella för att verkligen kunna säkerställa att de gjort ALLT för att en hund ska få en chans till livet. Tycker inte det räcker med de som jobbar där då de har för många hundar att jobba med så alla kan knappast utvärderas rättvist. Tycker oxå att man överlag alldeles för lätt avfärdar (läs: avlivar) djur här i Sverige....
Håller inte heller med. För oavsett hur duktig ägare de hade kunnat hitta så kan man aldrig kontrollera sin miljö till 100%. Vad hade t.ex. hänt om ett barn sprang fram och haddock sliter sig, precis som de sa? Kan förstå att hundstallet inte vill ha det på sitt samvete.
Varför ska ett hundliv räddas till varje pris?
Men då är iofs jag en sån där hemsk människa som inte ens anser att människor ska räddas till varje pris, om man vet att de inte kommer få någon livskvalitet att tala om.
 
Jag håller inte med dig. Tycker att de gjorde mycket för att säkerställa att hunden tyvärr inte var lämplig för adoption. Det är svårt nog att hitta utmärkta familjer till hundar UTAN några större problem, så hur länge skulle det inte ta att hitta en ägare till Haddock? Han hade väl knappast mått bra av att sitta och vänta på Hundstallet i (kanske) många år?

Och, nej, jag tycker inte heller att man alldeles för lätt avlivar djur i Sverige. Varför tycker du det?
Håller inte med - med det samhälle vi lever i så finns för många risker med vissa hundar som gör att det är alldeles för stor chansning. Risken att något ska hända är för stor.
Hundstallet gör ett bra jobb och "bättre" hundar får plats för att få nya hem när man tar bort vissa individer som inte fungerar. Jag tycker inte man ska "spara" alla hundar oavsett vad.
Jag ser de istället som att hundkraken fått ro nu...
 
Men shit människa hur uttrycker du dig? "Jäkla tur de tog bort "den där amstaffmixen..." Han hade ett namn vet du... Haddock!!!! Fel även i de rätta händerna även om man slappnar av för mycket är oxå bara en sån kommentar som tyder på okunskap. Du upprepar ju bara vad de sa i programmet... Suck. Det är just pga att man INTE slappnar av och har den lugna energin som hundar som Haddock fortsätter befinnna sig i ungefär samma tillstånd som han gjorde.
Bra att du vet vad problemet var, du kanske kunde konsulta åt Hundstallets amatörer?
 
Jag håller inte med dig. Tycker att de gjorde mycket för att säkerställa att hunden tyvärr inte var lämplig för adoption. Det är svårt nog att hitta utmärkta familjer till hundar UTAN några större problem, så hur länge skulle det inte ta att hitta en ägare till Haddock? Han hade väl knappast mått bra av att sitta och vänta på Hundstallet i (kanske) många år?

Och, nej, jag tycker inte heller att man alldeles för lätt avlivar djur i Sverige. Varför tycker du det?
Han hade inte blivit kvar i många år, de drar gränsen vid ungefär ett år eftersom miljön på Hundstallet är stressande.
 
Hundstallet gör nog vad de kan men i mina ögon snarare sjönk de när jag fick se skylten "Farlig! Hanteras inte av någon!" Vem FAN hanterar de då kan man undra?! Otroligt sorgligt att de inte tar hjälp av andra hundprofessionella för att verkligen kunna säkerställa att de gjort ALLT för att en hund ska få en chans till livet. Tycker inte det räcker med de som jobbar där då de har för många hundar att jobba med så alla kan knappast utvärderas rättvist. Tycker oxå att man överlag alldeles för lätt avfärdar (läs: avlivar) djur här i Sverige....
Du ansåg dig tvungen att regga dig här för att delge oss dina åsikter? Det är ett problem med dålig, ogenomtänkt avel som tar fram alldeles för många shitbulls som sen skall räddas av blonda, blåögda brudar som tror det räcker med kärlek.
 
Men shit människa hur uttrycker du dig? "Jäkla tur de tog bort "den där amstaffmixen..." Han hade ett namn vet du... Haddock!!!! Fel även i de rätta händerna även om man slappnar av för mycket är oxå bara en sån kommentar som tyder på okunskap. Du upprepar ju bara vad de sa i programmet... Suck. Det är just pga att man INTE slappnar av och har den lugna energin som hundar som Haddock fortsätter befinnna sig i ungefär samma tillstånd som han gjorde.

Det är rätt tydligt att du faktiskt inte vet vad du pratar om.
 
Hundstallet gör nog vad de kan men i mina ögon snarare sjönk de när jag fick se skylten "Farlig! Hanteras inte av någon!" Vem FAN hanterar de då kan man undra?! Otroligt sorgligt att de inte tar hjälp av andra hundprofessionella för att verkligen kunna säkerställa att de gjort ALLT för att en hund ska få en chans till livet. Tycker inte det räcker med de som jobbar där då de har för många hundar att jobba med så alla kan knappast utvärderas rättvist. Tycker oxå att man överlag alldeles för lätt avfärdar (läs: avlivar) djur här i Sverige....

Jag tycker tvärtom faktiskt. Snarare fler som borde avliva istället för att rädda till varje pris.
 
Hundstallet gör nog vad de kan men i mina ögon snarare sjönk de när jag fick se skylten "Farlig! Hanteras inte av någon!" Vem FAN hanterar de då kan man undra?! Otroligt sorgligt att de inte tar hjälp av andra hundprofessionella för att verkligen kunna säkerställa att de gjort ALLT för att en hund ska få en chans till livet. Tycker inte det räcker med de som jobbar där då de har för många hundar att jobba med så alla kan knappast utvärderas rättvist. Tycker oxå att man överlag alldeles för lätt avfärdar (läs: avlivar) djur här i Sverige....
Har du ens sett/hört programmet? Det framgick väldigt tydligt att Haddock enbart fick hanteras av personal o inte av praktikanter.
 
Är det bara jag som har problem med tv4 play? Kan se ca 1/3 av avsnitten sedan blir det bara svart. :confused:
Tack - har problem, men trodde det var nåt strul med min dator :cautious:
Kan se några minuter, sen blir det grått och jag hör bara ljud en stund - sen ingenting ? Däremot kan jag se hela avsnittet via TV4 play i ajfånen (jäkligt pluttigt bara)
 
Nu fungerar det! Osäker på vad som hände men förhoppningsvis löser det sig för er andra också.
Blev helt kär i lilla Vicke :love:
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag kom att tänka på min allra första hund hon var 1 år när jag köpte henne och jag var 19 år och det var den mest fantastiska tiden i...
2
Svar
33
· Visningar
2 709
Senast: Linda_A
·
Övr. Hund Min killes familj har två hundar, en grey och en whippet. De är båda trevliga och har aldrig haft problem med att träffa nya personer...
Svar
13
· Visningar
1 054
Senast: hastflicka
·
Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
1 619
Senast: Hellhound
·
Övr. Hund Hej! Har ett par nya grannar ett som flyttat in ovanför mig, som har flera olika hundar som låter en del när de går i trapphuset...
Svar
9
· Visningar
661
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp