Sv: Balkonger!

Plastväxter kommer inte på fråga, jag kan kanske låna ut blomstackarna åt någon när jag är bortrest eller be någon vattna dem..
 
Sv: Balkonger!

Be någon vattna är nog ett måste i sånt läge. Jag tipsar om taklök och sedum, kan bli jättefint i stora balkonglådor. Satsa på självvattnande lådor/krukor också, de torkar inte ut lika fort som vanliga. Men i extremt varmt söderläge måste man nog titta till dem ofta i alla fall.
 
Sv: Balkonger!

Självvattnande krukor är nog ett absolut måste.

Det är ett extremt söderläge, solen ligger på morgon till kväll i princip (balkongen ligger högst upp i en gavel på huset). Taklök och sedum är uppskrivet iallafall!
 
Sv: Balkonger!

Jaa, det kan vi göra, det känns som att vi drabbats av extremfall båda två.. Men jag gillar soool så det blir nog bra i vilket fall som helst. Jag ser framemot att sitta på balkongen och äta frukost :love:
 
Sv: Balkonger!

Jo, det kan man säga. Men mitt extremfall är i alla fall lite bättre ut blomsynpunkt, men kasst ur "sitta och sola"-synpunkt. :D
 
Sv: Balkonger!

Jo, fast det var grov ångest när jag gick hemifrån den dagen och inte visste huuuur lägenheten skulle se ut :p:D. Men det blev bra, som tur är.

Fast jag hade iofs bara ett visst antal att välja på, så om jag hade valt från affär.. då hade vi pratat månader med att jag inte skulle kunna bestämma mig :D.

Åh en sån låda vill jag också ha! Vore toppen att lägga filtar och sånt i.. :D
 
Sv: Balkonger!

Ja, filtar på balkongen! Mumma...

Jag har nog bestämt mig för tapet nu, en guldig en. Tre väggar tapet, och fönsterväggen målad vit eller creme/guld-tonad vit. Måste bara be på mina bara knän först så att min enda målarkontakt hjälper mig. Det är inte lätt att vara pedant och ha tapet med mönsterpassning om man inte får hjälp... Fast det jag verkligen behöver hjälp med är nog egentligen spacklingen av väggarna, inga dyra tapeter skall sättas på de buliga väggeländena!
 
Sv: Balkonger!

Haha om jag ändå hade kunnat välja på såna fina tapet :D.
Tror målarna hittade minst 10 lager tapet i varje rum när dom skulle tapetsera om.. Och de var tvugna att ta bort i princip varenda lager för att det skulle bli jämnt.. :rofl: Många svordomar fick jag höra.

Jag tycker målare är svåra att övertala, har en kompis som är det men han vägrar alltid göra saker när folk frågar "för han gör det ju varje dag och då orkar han inte göra det på fritiden".. Strunt! Säger jag, om jag behöver hjälp av honom ska han hjälpa mig men det lär vara några år kvar tills jag behöver tapetsera om igen så det är tur för honom.
 

Liknande trådar

Hemmet Lägenheten ovanför mig har fått nya boende. Vet att jag tidigare har skrivit om mitt lyhörda hus och att det hörs särskilt mycket från...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
22 474
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 096
Senast: LiviaFilippa
·
Kultur Är det någon som är sugen på att haka på en Buke-variant av Clara Lidströms (underbaraclaras på Instagram) fotoutmaning Fånga februari...
16 17 18
Svar
355
· Visningar
14 709
Senast: Cattis_E
·
Fritid Kommer landa på Gardermoen ett par dagar innan midsommar och är ledig till efter midsommar, så funderar på att stanna kvar i Norge 2-3...
Svar
11
· Visningar
387
Senast: Fideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp