Balsammetoden/no poo

Mer riktat till @Sissa, men om man diskuterar balsam vill jag bara upplysa om att Garnier djurtestar. Samma med Loreal (och massa andra företag).

Själv använder jag Neutrals balsam som tvätt, kombinerat med typ alla Jessicurls produkter. Och kan verkligen rekommendera även deras stylingprodukter om du har lockigt hår, jag har precis upptäckt hur man faktiskt gör:D

Jag använder annars bara produkter från Body Shop, men slarvar tydligen med schampo/balsam. Tack för att du upplyser mig! Ska göra slut på det jag köpt och sedan övergå till icke djurtestade balsam. Självklart!

Berätta mer om Jessicurls stylingprodukter! Hur gör man!? Jag gillar gel. Använder du det?
 
Jag kör med den och Confident Coils, men föredrar Confident Coils faktiskt. Tycker inte Rocking ringlets gör så mycket för mitt hår, men jag har vågigt hår som inte har särskilt starka lockar i sig själv.
Jag har rätt mycket lockar från början. Rocking ringlets och ploppande med lättviktshandduk ger verkligen resultat. Även om jag önskar att till och med könshåret raknar på den som kom på att det skulle heta ploppa.
 
Mer riktat till @Sissa, men om man diskuterar balsam vill jag bara upplysa om att Garnier djurtestar. Samma med Loreal (och massa andra företag).

Själv använder jag Neutrals balsam som tvätt, kombinerat med typ alla Jessicurls produkter. Och kan verkligen rekommendera även deras stylingprodukter om du har lockigt hår, jag har precis upptäckt hur man faktiskt gör:D

Attans alltså! När jag väl hittar något om min hårbotten faktiskt accepterar och som jag har råd med, då var det de där eländiga djurtesterna. :(
 
Berätta mer om Jessicurls stylingprodukter! Hur gör man!? Jag gillar gel. Använder du det?

Man sätter i det i blött hår, direkt efter duschen, sen torkar du håret med en microfiberhandduk. Sen snurrar jag in håret i en microfiberturban (finns på rusta, så jäkla bra) ett tag. Kanske fönar med diffuser, men då får det vara festligt;)
Kolla på Jessicurls hemsida, Jessi har gjort jättebra videos!
 
Attans alltså! När jag väl hittar något om min hårbotten faktiskt accepterar och som jag har råd med, då var det de där eländiga djurtesterna. :(

Ja, tyvärr är det ofta så:( därför vet jag vilka stora företag som testar och undviker allt därifrån. Trodde också att Garnier var lugnt, har själv använt det balsamet, men gjorde en storinventering i badrummet för några år sen, då hittade min googling lite listor som var bra att utgå ifrån. Det finns ganska billiga märken som inte djurtestar, googla efter en lista:)
 
Tack, ska googla och se om jag hittar bra listor. Och sedan försöka hitta balsam som min hårbotten accepterar, den är kinkig!
 
Man sätter i det i blött hår, direkt efter duschen, sen torkar du håret med en microfiberhandduk. Sen snurrar jag in håret i en microfiberturban (finns på rusta, så jäkla bra) ett tag. Kanske fönar med diffuser, men då får det vara festligt;)
Kolla på Jessicurls hemsida, Jessi har gjort jättebra videos!


Nu har jag kikat runt på Jessicurls sida. Det fanns mycket matnyttigt där. Och så har jag beställt lite grejor från Guldlocken. Tyvärr hade de inte Gelebration Spray på lager, jag har fått för mig att det ska passa mitt tunna hår. Beställde däremot Confident Coils, men det ska man väl ha i efter Gelebration Spray?

Nu blir det en utmaning att få frisören att förstå hur jag vill ha min frisyr. Min ordinarie är mammaledig, vilket är katastrof för mig. (Kul för henne såklart.) Mitt lilla hår är skitsvårt att klippa bra.
 
Har inte läst igenom hela tråden men har testat balsam-metoden och jag tyckte inte den funkade för mig alls. Tyvärr! Hårbotten blev fet och topparna lika spretiga som innan.

Men hittade min räddning för några veckor sen! Björn Axens hårolja. Helt gudomlig! Gick från supertorrt hår och mängder av kluvna toppar. Till fylligt mjukt hår som verkligen glänser på 3 tvättar. Använder tresemes schampo och balsam för färgat hår sen har jag i oljan när håret är handdukstorrt. Håret är skitsnyggt i 3 dagar utan att tvättas.
 
någon som har ett tips på vårdande balsam och inpackning som är godkända?
Jag har just nu Coops balsam i hela håret men längderna är spröda och håret elektriskt. Jag kan inte ha utsläppt hår då står det åt alla håll och är jätte flygit..
 
någon som har ett tips på vårdande balsam och inpackning som är godkända?
Jag har just nu Coops balsam i hela håret men längderna är spröda och håret elektriskt. Jag kan inte ha utsläppt hår då står det åt alla håll och är jätte flygit..

För mig funkar Respons Avokado & Sheasmör (komemr inte ihåg exakta namnet, men något liknande) väldigt bra som vårdande balsam. Inpackning har jag däremot inget bra tips på..
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp