Nebraska

Trådstartare
Var nästa stad att drabbas av terror och död. Tankarna går till de drabbade. Det är ju en stor turistort och gissar det också finns bukefalister som har anhöriga där.
 
Så otroligt fruktansvärt. Vi skulle ha varit där omkring nu men valde av olika skäl att stanna i Madrid.

Hoppas @GoLightly s partners familj mår bra och är säkra.
 
Det är helt fruktansvärt och mina tankar går till alla drabbade.
Min ena svåger satt på planet från Barcelona när detta inträffade å jag är så tacksam att han inte var på plats.
 
Så fruktansvärt, att det händer nu och att det kommer hända igen :cry: Jag har nära och kära på plats i Barcelona och chocken, sorgen, fasan är påtaglig. Även om jag självklart är otroligt tacksam att mina nära är oskadda känns det fruktansvärt för de de drabbade, skadade, döda och deras familjer och vänner :heart
 
En av mina närmaste barndomsvänner är i Barcelona nu. Var 4 h i ovisshet innan jag fick veta att hon var oskadd och inte ens hade varit i närheten :bow:
 
Så otroligt hemskt. Vi skulle varit i Barcelona nu men valde Alicante istället. Det känns otäckt.
 
Mitt ex (och bästa vän) med fru bor typ på ramblaen, men var som tur var inte hemma just ikväll :(.
 
Jag har nästan slutat bli förtvivlad och känner bara frustrerad ilska istället - frustrerad för att man tamefan inte vet vart man ska rikta den!
Visst - mot organisationerna, terroristerna, men de är så anonyma fram till det där sista ögonblicket! Och det är väl precis det de vill, att man ska känna sig maktlös och arg? Och rädd förstås, men det är jag faktiskt inte.
 
Nej, det är nog lättare att inte vara rädd när man befinner sig så långt ifrån det. Gissningsvis var otryggheten långt större i Cataluña igår än i Sverige.

Det är landssorg här. Ett land i chock.
Om jag varit där hade jag varit skräckslagen. Jag såg en video på El Pais igår, det låg människor överallt. Och jag tänkte på folkmängden ute på stan här i Göteborg just nu när det är kulturkalas. Det är ett fasansfullt vapen de har hittat med skåp- eller lastbilar. Bara att gasa och köra.
 
@mandalaki Ja, jag med. Och så otroligt obehagligt att de slog till i två städer också. Jag törs inte titta på några videos faktiskt men jag kan bara föreställa mig. Så fruktansvärt obehagligt och ofattbart att man gör såhär mot andra människor.
 
@mandalaki Ja, jag med. Och så otroligt obehagligt att de slog till i två städer också. Jag törs inte titta på några videos faktiskt men jag kan bara föreställa mig. Så fruktansvärt obehagligt och ofattbart att man gör såhär mot andra människor.
Ja, och så total brist på respekt för människoliv. Kommer man farande in i en folkhop med gasen i bott har man ju ingen aning om ifall där t ex går föräldrar med barn i vagn där inne. Det är fruktansvärt.
 
Jag blir alldeles matt av det här, känner att jag knappt klarar att läsa om det längre. Så ohyggligt vidrigt. Och så omöjligt att freda sig ifrån. Jag gick på Kungsgatan i Göteborg idag och tänkte på hur lätt det skulle vara för en vil att köra in där. Och hur svårt det skulle vara att skydda sig.
 

Liknande trådar

Relationer Gammal användare med anonymt nick pga vill inte kunna bli googlad. Det är så att jag har två minderåriga barn och är skild från barnens...
Svar
5
· Visningar
910
Senast: Crossline
·
  • Omröstning
Tjatter Nu som jag äntligen lyckats med mitt "flytta till Sverige"-projekt, vill jag såklart träffa flera bukefalister! :love: Vem är med? Vi...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 806
Senast: Habina
·
Kropp & Själ Har H och nära anhörigs tillåtelse att skriva detta men valt ett anonymt konto ändå. Har en nära anhörig med diabetes vi kan kalla hen...
2
Svar
31
· Visningar
2 061
Senast: Hajfisk
·
Kropp & Själ Ok varning för triggande ämne kanske, men känner att jag behöver bolla mina tankar. Har nog alltid eller iaf sedan väldigt ung ålder...
2
Svar
20
· Visningar
1 480
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp