Barn/gammal släkting och Apple-ID

Hyacinth

Trådstartare
Jag har dels ett BARN, dels en gammal släkting som båda har behov av ett Apple-id.
Ingen av dem är betrodd med egna id:n, så jag tänkte använda mitt om möjligt. Jag behöver ha koll, och de ska inte kunna shoppa själva men får gärna kolla på befintlig film mm.
Jag vill inte att mina bilder, mail, mm överförs.
Hur gör jag?
Eller finns en bättre lösning? Släkting har ju ett personnummer jag kan regga, men barnet är rejält under 18.
 
Ja familjedelning är bra, ibland. Mitt barnbarn 7 år fick min gamla iPhone (jag ingår inte i den familjedelningen) och då får hon alla sms till mamman och pappan i MIN gamla :confused:. Nånting gick snett i inställningarna :D. Tror det är fixat nu.
 
Ja familjedelning är bra, ibland. Mitt barnbarn 7 år fick min gamla iPhone (jag ingår inte i den familjedelningen) och då får hon alla sms till mamman och pappan i MIN gamla :confused:. Nånting gick snett i inställningarna :D. Tror det är fixat nu.

Och det vill jag ju inte. Hmm, får plugga på lite.
 
Ja familjedelning är bra, ibland. Mitt barnbarn 7 år fick min gamla iPhone (jag ingår inte i den familjedelningen) och då får hon alla sms till mamman och pappan i MIN gamla :confused:. Nånting gick snett i inställningarna :D. Tror det är fixat nu.

Det låter mer som att hon har haft någon annans Apple-ID på telefonen, alla bör ha sitt eget Apple-ID som de använder på sin telefon/ipad/whatever. Familjeinformationen som Zewz länkade till är mycket bra, framförallt avsnittet om begränsningar för barnkonton.
 
Nöhä:banghead:O_o

Hur ger jag tillgång till befintliga iTunes-köp? Typ film? Faniljedelning är aktivt men jag fattar inte...
 
Min dotter fick min mammas gamla iPhone. Det skapades ett nytt AppleID (som min mamma stod för osv). Det gamla togs bort och det nya las till. SMS:en som skickades till min mammas nya telefon kom även till den gamla trots att den gamla hade ett annat SIM-kort och AppleID. Har ingen aning om hur det gick till. Har själv aldrig haft iPhone och den händelsen gör inte att jag längtar efter det heller.
 

Liknande trådar

  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 572
Senast: Gunnar
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 228
Senast: QueenLilith
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Efter mitt förra blogginlägg kom jag att tänka på det här med att jag var bra på att förtrycka mig själv under min uppväxt… Och då kom...
Svar
19
· Visningar
3 333
Senast: cassiopeja
·
Övr. Barn Jag sitter här, helt utmattad känner jag, efter en tids krångel med sonens skola, vilket igår eskalerade till en full protest från...
Svar
9
· Visningar
2 070
Senast: oz_joj
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp