Barn som ålar ur bilbältet

Is

Trådstartare
Va gör man? Barnet (1.5 år) har kommit på hur han kan dra ut armarna ur bältet - ingen trevlig överraskning när man inser att barnet åker mer eller mindre lös :nailbiting:

Har sett på amerikanska filmer att det på deras stolar ofta sitter någon form av spänne längre upp bröstet så att axelremmarna ska sitta på plats, finns det inget liknande i Sverige? Mitt barn kan ju inte vara den enda som gör allt i sin makt för att ta sig lös (eller klättrar över barngrindar, klättra ur spjälsängen, klättra i och ur barnstolar - här har vi alltså ett företagsamt barn :angel:)
 
Kanske inte är optimalt i bilen men för att lösa samma problem i vagnen har vi satt en påsklämma modell större i höjd med bröstet ungefär.
 
Va gör man? Barnet (1.5 år) har kommit på hur han kan dra ut armarna ur bältet - ingen trevlig överraskning när man inser att barnet åker mer eller mindre lös :nailbiting:

Har sett på amerikanska filmer att det på deras stolar ofta sitter någon form av spänne längre upp bröstet så att axelremmarna ska sitta på plats, finns det inget liknande i Sverige? Mitt barn kan ju inte vara den enda som gör allt i sin makt för att ta sig lös (eller klättrar över barngrindar, klättra ur spjälsängen, klättra i och ur barnstolar - här har vi alltså ett företagsamt barn :angel:)
Är det en bältessamlare du tänker på kanske? Det i kombination med välspänt bälte borde väl göra det rätt krångligt att ta sig ur...

Tillägg: aldrig ytterkläder på under bältet heller, då blir det mycket svårare att få bältet väl spänt.
 
Va gör man? Barnet (1.5 år) har kommit på hur han kan dra ut armarna ur bältet - ingen trevlig överraskning när man inser att barnet åker mer eller mindre lös :nailbiting:

Har sett på amerikanska filmer att det på deras stolar ofta sitter någon form av spänne längre upp bröstet så att axelremmarna ska sitta på plats, finns det inget liknande i Sverige? Mitt barn kan ju inte vara den enda som gör allt i sin makt för att ta sig lös (eller klättrar över barngrindar, klättra ur spjälsängen, klättra i och ur barnstolar - här har vi alltså ett företagsamt barn :angel:)
Googla på bältessamlare så får du upp massor med träffar. Jag köpte våran på big baby i Sthlm.
 

Liknande trådar

T
Övr. Barn På tal på att åka bil med barn... Dottern har börjat trassla sig ur bilbältet, inte alls kul då vi har bytt bil och den "Nya" har...
2
Svar
22
· Visningar
1 883
Senast: Tokmaja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp