Barnfilmer

majola

Trådstartare
Igår hade jag lovat ungarna (alltså ffa storebror 3,5 år) att vi skulle ha "party" på kvällen. Titta på film, äta godis och mysa på soffan jättelänge. :love:

Tyvärr blev filmen en mindre flopp... Jag hade valt Mullewapp och den verkade ju så oskyldig (nu såg jag dock att den rekommenderas från 5 år iofs) och den var för läskig med en lång "våldsam" scen där en varg ville äta upp vännerna... :(

Har ni några bra oläskiga filmtips? Han gillar Byggare Bob, Mamma Mu, Stadens hjältar och Fireman Sam.
 
Bamse och tjuvstaden mysig film lite otäck men min treåring tyckte det var ok ändå. Fint budskap.
 
Igår hade jag lovat ungarna (alltså ffa storebror 3,5 år) att vi skulle ha "party" på kvällen. Titta på film, äta godis och mysa på soffan jättelänge. :love:

Tyvärr blev filmen en mindre flopp... Jag hade valt Mullewapp och den verkade ju så oskyldig (nu såg jag dock att den rekommenderas från 5 år iofs) och den var för läskig med en lång "våldsam" scen där en varg ville äta upp vännerna... :(

Har ni några bra oläskiga filmtips? Han gillar Byggare Bob, Mamma Mu, Stadens hjältar och Fireman Sam.

Svårt att hitta en hel långfilm som en treåring orkar se utan att tappa tålamodet, men om ni kan tänka er flera småfilmer så gillar mina barn, som är i den åldern, Bu och Bä får besök, Pingu, Abbys flygande feskola, Vem-filmerna och Professor Balthazar. Kalle och chokladfabriken är poppis också, men möjligen är den för läskig (en scen med ett barn som ramlar ner i en chokladflod, och en scen med ett barn som förvandlas till ett stort blåbär).
 
Min kille på 3,5 älskar flygplan och bilar. Tingeling har med gått hem, samt Pippi och emilfilmerna. Smurfarna var roliga ett tag, men där kanske gargamel är lite läskig
 
@Mabuse: en av baktankarna är ju att de kanske somnar så hellre en längre film än flera korta...

Ska provkolla era förslag om jag får tag på dem. Mitt problem är lite att jag ju inte har lust att köpa en massa filmer som de sedan inte vill se... Men nu har jag i alla fall ett par förslag!
 
Frost kan nog vara lite läskig för en 3.5-åring även om den är bra. Vår 6-åring tyckte den var "bra men lite läskig". Astrid Lindgren (förutom Ronja,Mio,Lejonhjärta som är för större barn), Bamse-filmerna,Alfons Åberg, Pettson o Findus är några tips :-)
 
Du kan ju testa netflix 1 månad gratis, jag har tyvärr blivit lite nörd där, men de har ju en del filmer för barn! Så kan man ju isf köpa dem sen om det skulle falla dem i smaken.
 
Du kan ju testa netflix 1 månad gratis, jag har tyvärr blivit lite nörd där, men de har ju en del filmer för barn! Så kan man ju isf köpa dem sen om det skulle falla dem i smaken.

Netflix har visserligen en del för barn, men nästan allt är skräp. Jag skulle inte skaffa det för barnfilmernas skull.
 
Olika barn tycker olika saker är läskiga. Eftersom ditt barn gillar Byggare Bob, där det nästan alltid är någon gör "fel", kan jag rekommendera Thomas Tåget, där storyn nästan alltid går ut på att Thomas inte gör som han borde. Mitt barn tycker verkligen inte om Byggare Bob eller Thomas Tåget, det tycker att det är läskigt när någon bryter mot reglerna.

Bilar som nämdes ovan funkar säkert också.

Min favorit är Min granne Totoro - vacker japansk historia att se tillsammans. Ditt barn förstår kanske inte allt och det är lite läskigt när lillasystern går vilse, men filmen är verkligen sevärt för liten och stor.
 
Olika barn tycker olika saker är läskiga. Eftersom ditt barn gillar Byggare Bob, där det nästan alltid är någon gör "fel", kan jag rekommendera Thomas Tåget, där storyn nästan alltid går ut på att Thomas inte gör som han borde. Mitt barn tycker verkligen inte om Byggare Bob eller Thomas Tåget, det tycker att det är läskigt när någon bryter mot reglerna.

Bilar som nämdes ovan funkar säkert också.

Min favorit är Min granne Totoro - vacker japansk historia att se tillsammans. Ditt barn förstår kanske inte allt och det är lite läskigt när lillasystern går vilse, men filmen är verkligen sevärt för liten och stor.

Ja, Totoro är underbar! Tyvärr svår att få tag på verkar det, jag lyckas inte hitta den nånstans?
 
Jag hittade en Totoro-trailer på youtube och filmen fanns på Amazon, så kan ska kolla in den!
 
Igår hade jag lovat ungarna (alltså ffa storebror 3,5 år) att vi skulle ha "party" på kvällen. Titta på film, äta godis och mysa på soffan jättelänge. :love:

Tyvärr blev filmen en mindre flopp... Jag hade valt Mullewapp och den verkade ju så oskyldig (nu såg jag dock att den rekommenderas från 5 år iofs) och den var för läskig med en lång "våldsam" scen där en varg ville äta upp vännerna... :(

Har ni några bra oläskiga filmtips? Han gillar Byggare Bob, Mamma Mu, Stadens hjältar och Fireman Sam.
har du prövat Meckar-Micke?
Min barn har gillat den:)
samt Thomas tåget, byggare Bob, Bilar, Brandman Sam
 
I "småbarnshyllan" (där o-läskiga filmer står) i vår filmhylla finns Nalle Puh och Mumintrollet i mängder. En 3½-åring börjar väl nästan bli för stor för Teletubbies, Molly Mus, Pingu och Barbapapa, fast min snart 6-åring tar fortfarande fram dem ibland och tittar på.

Vad gäller filmen Bilar, så är ettan helt okej. Därför blev jag rätt förvånad när vi - sittande i biosalongen - insåg att tvåan var betydligt läskigare, som en tecknad James Bond ungefär. Jag hade stundtals två livrädda barn i famnen då...
 
Min som snart blir 3 år gillar; Bamse och tjuvstaden, Hokus pokus Alfons Åberg, alla Pippi filmerna, Emil filmerna, Karlsson på taket mfl. Meckar Micke och Lilla prinsessan kan gå hem också...
 
Vår 4-åring älskar stadens hjältar! Det finns ihopklippta avsnitt på youtube som är ca 40 minuter långa :)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Bästa trimmern till kanin?
  • Hur länge är din hund ensam?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp