Bästa babyvakten?

Mauen

Trådstartare
Hej!
Vad har ni för babyvakter? Kan ni rekommendera någon? Det viktigaste för mig är en bra räckvidd och att den inte tappar kontakten så lätt. Vill kunna vara i trädgården/stallet (intill bostadshuset) när barnen sover.
Tack för hjälpen!
 
Hej!
Vad har ni för babyvakter? Kan ni rekommendera någon? Det viktigaste för mig är en bra räckvidd och att den inte tappar kontakten så lätt. Vill kunna vara i trädgården/stallet (intill bostadshuset) när barnen sover.
Tack för hjälpen!

Ptja, efter att ha undersökt och velat och blivit tokig på alla funktioner vi aldrig kommer använda köpte vi en billig på gekås. Superbasic - men precis vad vi ville ha :D
 
Hej!
Vad har ni för babyvakter? Kan ni rekommendera någon? Det viktigaste för mig är en bra räckvidd och att den inte tappar kontakten så lätt. Vill kunna vara i trädgården/stallet (intill bostadshuset) när barnen sover.
Tack för hjälpen!
Vi har Padwico! Ett svenskt mörke med extra låg strålning. Jag tror den heter 850 den vi har nu. Hade till sonen också och de användes varje dag i 2 år och sen flera gånger i veckan i ytterligare 2 år. Sen hade de gjort sina timmar och sina ras i golvet. Funkar fortfarande men vi uppgraderade inför andra barnet.

Mvh Miks
 
Vi har en Philips Avent. Fungerar kanon tycker jag. Den är ljudkänslig och man hör bra. Tror vi har testat den ca 200m bort inne hos och fungerar den fint. Köpt på Ullared för ca 500kr
 
Vi har en Philips Avent. Fungerar kanon tycker jag. Den är ljudkänslig och man hör bra. Tror vi har testat den ca 200m bort inne hos och fungerar den fint. Köpt på Ullared för ca 500kr
Kan du kolla vilken modell ni har? Finns många philps Avent nämligen ;)
 
philips-avent-dect-babyvakt-scd505-0.jpg


En sån är det
 
philips-avent-dect-babyvakt-scd505-0.jpg


En sån är det
Sån har vi också köpt, efter att vår kräsna svägerska rekommenderat den :cool: :p Hoppas på att bli nöjda. Stallet är för långt hemifrån för att jag ska våga lämna (eller, kanske för att fodra lite snabbt om räckvidden tillåter) men ut på ridbanan ska den nog gå iaf.
 
Vi har en som heter neonate, liten och med låg strålning. Orkade inte riktigt göra research inför köpet så köpte samma som några kompisar har och vi är jättenöjda.
 
nu är det några år sedan jag sökte men när det senast begav sig så var de flesta babyvakter ganska likvärdiga vad gäller räckvidd.
Hittade av en slump en TopCom som skulle ha räckvidd på uppemot en kilometer utomhus, viss skillnad mot övriga.
Jag behövde nån värsting eftersom mitt stall ligger för långt bort för vanliga babyvakter. Denna funkade toppen.
Sen är det det där med strålningen - jag resonerade som så at det var så korta stunder och sällan, så det fick vara så.
 
Vi har en neonate. Valgte den då den har rett bra räckvidd så vi kan gå ut i stallet och det fungerar jättebra. Men är rett fölsam och det slår lett inn på den som dörr i rummet brevid, fåglar i trädgården när han ligger i vagnen ute, biler från vägen om han ligger på framsidan. Också mycket bakgrunds stöy i den. Den fungerar för oss men til det priset hadde jag nog kjöpt en annan näste gång.
 
Vi har en Supernova D8. Den går att ställa in på många olika sätt, funkar bra vad gäller räckvidd och batteritid och nu när det är så här varmt uppskattar jag verkligen att den även visar temperatur (och man kan ställa in temperaturlarm).
 

Liknande trådar

Småbarn ber om ursäkt om det redan finns en tråd. Sambon är utomlands med jobbet och jag försöker ro runt livet med tre barn, en hund, 7 får...
Svar
11
· Visningar
1 402
Senast: Sleepan
·
Övr. Barn Vår snart sexåriga dotter har alltid sen hon var liten nattats genom att vi ligger bredvid tills hon somnat. Det har funkat men med en...
Svar
11
· Visningar
867
Senast: Humla
·
  • Artikel
Hästnyheter Hej! Jag som amatör och endast förälder till ett ridande barn (även om jag mer än gärna är delaktig och hjälper till så mycket jag kan –...
Svar
0
· Visningar
369
Senast: Gunnar
·
Småbarn Huuuuur har du fått ditt barn att vilja äta sånt? Vår unge åt allt fram till typ 2 år. Nu är det bara barnmat typ pannkakor, hamburgare...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 899

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 16
  • Föl 2023
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp