Bästa benskydden?

JennicaL

Trådstartare
Hej, jag söker nu efter de BÄSTA benskydden till min häst, jag vet att det här är så gott som omöjligt att svara på men jag vill höra just din åsikt om de bästa benskydden på marknaden. Är det eQuick med skyddande gel eller klassikern Veredus? Motivera gärna, vill sätta igång en diskusssion med både +/-!:)
 
Jag föredrar Veredus framför Equick, tycker Equick upplevs lite klumpigare och tycker de sitter åt mer.
Dock måste jag säga att jag är mest förtjust i läderskydd, lätta, smidiga och håller för evigt. Köpte ett par CWD för många år sedan som trots nästan daglig användning är lika fina än!
 
Kan tyvärr inte säga något om varken Veredus eller eQuick, men är lite nyfiken om någon testat senskydden från Back on Track? Är ute efter kvalitetsskydd till långa smala ben:)
 
Jag har ett par Veredus Grand slam men jag gillar inte att remmarna är så smala och korta. Mitt stabila halvblod på 173 cm har L i skydden och dom måste sitta på det yttersta hålet och jag tycker ändå att dom sitter lite hårdare än nödvändigt. Bakskydden har jag inte ens provat då M inte ens gick runt benet :o
Jag gillar Eskadron flexisoft :)
 
Jag gillar inte benskydd med fasta alternativ för hur hårt man kan spänna dem, så som veredus, equick m.fl. har.

Jag har helt vanliga eskadron, med kardborre eftersom det är enda alternativet för mig. De fungerar bra men är ju inget "speciellt" så. Har även haft equixpert från hööks till en av ponnyerna, och dem gillade jag också.
Satt och tittade lite efter andra skydd som har kardborre. Hittade BR air tech, som är billiga och låter vettiga men är gräsligt fula :o och så veredus tr pro men de är ju också väldigt enkla.
 
Gillar inte heller skydd med fasta alternativ för spännena, så jag håller hårt i mina gama Veredus och Eskadron med kardborre. Har även ett par Zandona med kardborre som jag inte använt så mycket, men tycker dom är bra så långt.
 
Jag tycker den klassiska eskadronmodellen är bäst. Jag upplever att de håller bättre än exempelvis veredus skydd, och så tycker jag många av de nya skydden har dels för smala band och dels fasta alternativ för spännena. Teknikskydd bak skulle jag aldrig använda då det är en form av barrering.
 
Kan tyvärr inte säga något om varken Veredus eller eQuick, men är lite nyfiken om någon testat senskydden från Back on Track? Är ute efter kvalitetsskydd till långa smala ben:)
Vi har senskydden fr BoT, L passar fint till vår Swb som är ganska stabil. Hon har inte direkt smala ben, så skulle nog testa strl M på dem till din häst.
Köpte nu de nya luddskydden fr Hööks, bara fram, o de passar bra ihop med BoT bak. Strl M (som är full), passar bra.
 
Jag gillar inte smala remmar som tex veredus och zandona har. Föredrar eskadron med kardborre och breda band.
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Hej! Jag vänder mig till er kunniga hundmänniskor här inne, i hopp om att få lite goda tips och råd :) Vi har kommit fram till att vi...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
5 912
Senast: Snurrfian
·
Hundträning Hej! Jag skulle bli jätteglad om ni som har / har haft två hundar ville dela med er av era bästa tips för att ensam kunna ta harmoniska...
2
Svar
36
· Visningar
2 387
Senast: alicegard
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 229
Senast: Fiorano
·
Hundavel & Ras Jag håller på att leta valp (och har så gjort ganska länge). Ett problem är att jag inte kan bestämma mig för ras. Jag tittar både på...
Svar
16
· Visningar
2 174
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp