Bästa dokumentärfilmen om hållbart naturbruk (palmolja, köttproduktion...)

drekaflúga

Trådstartare
Som trådstarten säger. Vilken dokumentär skulle ni visa för någon/några för att få dem att få upp ögonen för hur vi påverkar vår miljö med vår konsumtion?
 
Jag tyckte cowspiracy var obehagligt bra även om den mest tar upp om den amerikanska marknaden. Jag äter själv kött men försöker aktivt välja närproducerat/bra för djuren eller veganskt.
 
Som trådstarten säger. Vilken dokumentär skulle ni visa för någon/några för att få dem att få upp ögonen för hur vi påverkar vår miljö med vår konsumtion?
Imorgon, var lite hm kanske romantisk, men som en grund för funderingar inte illa. Självbruksfokus, småskalighet, lokalt.

Before the Flood, var trevlig, tankeväckande, med klimatfokus. (inte tex så mycket fisk inblandat) (Leonardo di Caprio)

Om de är romantiskt lagda så skulle jag ta nr 1. Är de lagda åt faktahållet kan man lätt bli otålig av imorgon och undra hur i helsike det skulle gå ihop rent praktiskt, så då skulle jag ta Before the Flood.

återkommer ev om en Obekväm uppföljare som är nästa på listan.
 
När antibiotikan slutar verka, har sett den på svtplay. Inte riktigt om hållbar utveckling men vill ändå tipsa eftersom den handlar om köttkonsumtion!
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Ny här men gör ett försök att få goda råd! Har en nyinköpt häst som efter 3 v hos mig visade sig ha omfattande magsår...
Svar
6
· Visningar
1 510
Senast: Honey07
·
Hästhantering Hej! Jag är lite hjälplös och vet varken in eller ut hur jag ska göra... Har en 12 årig valack som jag tävlat i hoppning med upp...
2 3
Svar
52
· Visningar
10 331
Senast: liiinnea
·
B
Kropp & Själ Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
21 22 23
Svar
457
· Visningar
37 089
Senast: cetzyboy
·
Övr. Hund Har varit på en veckas utbildning där man sett hunden ur ett socialpsykologiskt perspektiv. Där en av föreläsningarna handlade om...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
6 774
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Uppdateringstråd
  • Dressyrsnack 16
  • Hingstval 2024

Omröstningar

Tillbaka
Upp