Bästa julkalendern?

Såg dagens avsnitt av årets julkalender nu ikväll. Vet inte riktigt vad jag tycker än. Av det lilla jag sett reklam för den så känns det som en barnvariant av Stargate.
Stargate korsad med Kenny Starfighter, var min spontana känsla. Vilket inte behöver vara negativt, Kenny Starfighter kan vara det bästa svensk TV nånsin produerat:D

Julkalendrar jag minns med värme är Pettson och Findus, Greveholm, Sune och Ture Sventon. Gillade historieätarna och Hedenhös också, annars tycker jag att de moderna har varit rätt trista.
 
Jag har en stark känsla av att det går att åldersbestämma användarna ganska korrekt bara baserat på svaren i den här tråden. :D

Sunes jul är förstås bäst!
Kurt Olssons jul var också rolig.

Jag tycker också att många av de julkalendrar jag sett i vuxen ålder varit riktigt bra, Selmas saga och Gyllene knorren tex.

Jag älskar julkalendrar och i kväll ska jag se på årets (och förstås på Sune :angel:)
Men hjälp. Tänk att NÅGON gillade kurt Olssons jul? Jag tyckte den var helt obegriplig och tramsigt
 
Stargate korsad med Kenny Starfighter, var min spontana känsla. Vilket inte behöver vara negativt, Kenny Starfighter kan vara det bästa svensk TV nånsin produerat:D

Julkalendrar jag minns med värme är Pettson och Findus, Greveholm, Sune och Ture Sventon. Gillade historieätarna och Hedenhös också, annars tycker jag att de moderna har varit rätt trista.
Kenny Starfighter! :love:

Känner att jag kanske borde kika på årets kalender. :D
 
Stargate korsad med Kenny Starfighter, var min spontana känsla. Vilket inte behöver vara negativt, Kenny Starfighter kan vara det bästa svensk TV nånsin produerat:D

Julkalendrar jag minns med värme är Pettson och Findus, Greveholm, Sune och Ture Sventon. Gillade historieätarna och Hedenhös också, annars tycker jag att de moderna har varit rätt trista.
Booli booli! :love:
 
Men hjälp. Tänk att NÅGON gillade kurt Olssons jul? Jag tyckte den var helt obegriplig och tramsigt
Jag älskade Kurt Olsson. Punkt liksom. Har inte sett den (eller ngt av det andra som gjordes med den karaktären) sedan dess dock, men nivån för mitt åttaåriga jag var helt klart...lagom. :D
 
Jag tror att jag gillar årets kalender, även om det som vanligt finns mer att önska av skådespelarinsatserna :p Jag gillar den stränga läraren/rektorn/vad han nu är :D
Kommer nog fortsätta titta på den.
 
Den jag minns starkast från jag var liten är "julpussar och stjärnsmällar" :)

Minns att den var vintrig, julig, spännande och även lite romantisk :D
 
Lånar tråden för att fråga om någon vet vilken kalender det var där två tomtar använde en kotte som "fjärrkontroll" för att öppna luckorna i en gran? Vet inte om det var själva kalendern eller någon lucköppning efteråt. SVT tidigt 90-tal?

För övrigt gillade jag Mysteriet på Greveholm (1a), och så de nyare Selmas Saga, Barna Hedenhös och Tjuvarnas jul.
Kommer knappt ihåg dem jag såg som liten, och sen tittade jag inte alls under massor av år
 
Vad tycker ni om kalendern nu när vi redan kommit halvvägs? =) Om ni fortfarande kollar alltså... Jag tittar fortfarande, tycker den är helt ok. Ingen ny favorit, men kul. Trist dock att en del verkligen känns som ren utfyllnad...

//r
 
Vad tycker ni om kalendern nu när vi redan kommit halvvägs? =) Om ni fortfarande kollar alltså... Jag tittar fortfarande, tycker den är helt ok. Ingen ny favorit, men kul. Trist dock att en del verkligen känns som ren utfyllnad...

//r
Håller med om att det är mycket "fluff" som helt klart känns oviktigt för storyn.
 
Vad tycker ni om kalendern nu när vi redan kommit halvvägs? =) Om ni fortfarande kollar alltså... Jag tittar fortfarande, tycker den är helt ok. Ingen ny favorit, men kul. Trist dock att en del verkligen känns som ren utfyllnad...

//r

Ja... Jag tittar fortfarande. I början tyckte jag den verkade jättelovande, men nu har den sjunkit lite i mina ögon.
Håller med dig om att en del känns som ren utfyllnad. Eller ganska mycket faktiskt. Som när det var ett helt avsnitt om hur de ramlade, och bara klantade sig. Var det nödvändigt liksom?
Och en hel del små sidospår som inte känns som de har något med storyn att göra egentligen?
Tycker inte om Dr Ruben och Fiona heller. De är onda bara för att vara onda liksom, det köper jag inte. Plus att jag inte gillar att de är så stereotypt tråkigt "typisk ond karaktär" liksom.

Men annars är den väl okej. Lite spännande och det är lite kul att se hur barnens relation till varandra utvecklas. Men det är egentligen typ allt jag gillar med den :p Och så är Gorby gullig!
 
Teskedsgumman och Trolltider är favoriterna. Jag har inte kollat på någon i vuxen ålder så har ingen koll. Sunes jul var rätt rolig också.
 

Liknande trådar

Tjatter Efter att ha pratat med kompisar om just detta och läst i tråden om årets julkalender här på buke undrar jag nu vilken julkalender som...
2 3
Svar
48
· Visningar
5 800

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp