Bästa julkalendern?

Jag skulle garna se vilken som av de Svenska julkalendrarna ... sarskilt nu med Camilla. Jag gick och kollade SVT play men inte en enda kalender kan jag se har i USA. :down: Om det finns nagot satt vore jag tacksam for detaljerad beskrivning hur man gor. :p

Lite sent kanske, men gå in på youtube och sök på "julkalender". Då kommer flera års varianter upp med hela serien.
 
Lånar tråden för att fråga om någon vet vilken kalender det var där två tomtar använde en kotte som "fjärrkontroll" för att öppna luckorna i en gran? Vet inte om det var själva kalendern eller någon lucköppning efteråt. SVT tidigt 90-tal?

Är det Klasses Julkalender du tänker på? Den tyckte jag var jättebra när jag var liten.
 
Är det Klasses Julkalender du tänker på? Den tyckte jag var jättebra när jag var liten.

Jaaa :bump: det måste det vara, googlade och hittade avsnitt ett och jag känner igen kotten på hissen (sen hann jag inte titta länge, men ska absolut göra det)
Konstigt att jag minns något alls, var inte gammal - 92
Tack :love:
 
Oj jag har flera favoriter, en del av dom har jag på DVD med och brukar kolla på dom om årets kalender på tvn inte faller mig i smaken (och ja jag tittar fortfarande trots att jag är +30 :angel:).

Sunes jul - älskar scenen med pulkan!
Tomtemaskinen med Pettson och Findus
Pelle Svanslös
Tjuvarnas jul
Selmas saga

De två sistnämnda har jag inte på dvd ännu men planerar att köpa dom något år.
 
Jaaa :bump: det måste det vara, googlade och hittade avsnitt ett och jag känner igen kotten på hissen (sen hann jag inte titta länge, men ska absolut göra det)
Konstigt att jag minns något alls, var inte gammal - 92
Tack :love:

Haha, du mindes mer än jag och jag var ändå 11 när den gick. Mindes bara att jag gillade den, så förra året roade jag mig med att se den igen. Brukar titta på någon gammal varje år, förutom årets på tv.
 
Vad tycker ni om kalendern nu när vi redan kommit halvvägs? =) Om ni fortfarande kollar alltså... Jag tittar fortfarande, tycker den är helt ok. Ingen ny favorit, men kul. Trist dock att en del verkligen känns som ren utfyllnad...

//r
Jag tittade 8 eller 9 avsnitt, sen gav jag upp. Inte nåt för mig.
 
Vad tycker ni om kalendern nu när vi redan kommit halvvägs? =) Om ni fortfarande kollar alltså... Jag tittar fortfarande, tycker den är helt ok. Ingen ny favorit, men kul. Trist dock att en del verkligen känns som ren utfyllnad...

//r

Tycker den är rätt kass, men tittar ändå :p
Igår och idag satt jag dock och kom på mig själv med att sträcka mig efter mobilen, så så spännande är handlingen :meh: Känns som flera har skrivit som att det är mycket onödig sidohandling, känner att kom till saken nu nångång då!
Sen stör jag mig lite på att det alltid är "töntarna" som är de utvalda (inte bara i årets julkalender utan allmänt), kom med något nytt...
 
Tycker den är rätt kass, men tittar ändå :p
Igår och idag satt jag dock och kom på mig själv med att sträcka mig efter mobilen, så så spännande är handlingen :meh: Känns som flera har skrivit som att det är mycket onödig sidohandling, känner att kom till saken nu nångång då!
Sen stör jag mig lite på att det alltid är "töntarna" som är de utvalda (inte bara i årets julkalender utan allmänt), kom med något nytt...

Jag har alltid flera flikar öppna så jag kan roa mig med annat medans jag tittar... :cautious:
Angående det där med töntar. Svt hade fått kritik för att Max inte använder sin inhalator på rätt sätt, att det var en fördomsfull bild av hur astma är. Och i den kritiken lyftes det även upp att det var så typiskt att just en tönt har astma.
Svts svar på det var typ att de inte alls har reflekterat över att Max skulle vara en tönt, utan han har många bra sidor :up:

Känner mest... Om de inte alls hade någon tanke på att barnen var "töntar", varför har de då såna klassiskt "töntiga" attribut och beteenden? Som Max med inhalatorn och Lima med glasögonen... Köper inte riktigt det där att de inte hade någon tanke alls om att barnen var töntar.
 
Vad tycker ni om kalendern nu när vi redan kommit halvvägs? =) Om ni fortfarande kollar alltså... Jag tittar fortfarande, tycker den är helt ok. Ingen ny favorit, men kul. Trist dock att en del verkligen känns som ren utfyllnad...

//r

Jag tycker jättemycket om den! Ser den på tåget till jobbet varje morgon, det är supermysigt. Var längesen jag lyckades följa en julkalender.
 
Kul att vi är några som fortfarande kollar! Men ja, det är trist med all denna utfyllnad! Jag hade nog för höga förväntningar på kalendern tror jag...

//r
 
Oj jag har flera favoriter, en del av dom har jag på DVD med och brukar kolla på dom om årets kalender på tvn inte faller mig i smaken (och ja jag tittar fortfarande trots att jag är +30 :angel:).

Sunes jul - älskar scenen med pulkan!
Tomtemaskinen med Pettson och Findus
Pelle Svanslös
Tjuvarnas jul
Selmas saga

De två sistnämnda har jag inte på dvd ännu men planerar att köpa dom något år.

CDON har erbjudande på kalendrar just nu ;)
 
La märke till en grej idag. När barnen och professor Styregaard lämnade "snöplaneten" satt de i kanoten i ordningen Asrin, Max, Lima.
När de kom tillbaka till labbet satt de i ordningen Asrin, Lima, Max.
Känns allt mer som en oplanerad, dåligt faktabaserad produktion :meh:
 

Liknande trådar

Tjatter Efter att ha pratat med kompisar om just detta och läst i tråden om årets julkalender här på buke undrar jag nu vilken julkalender som...
2 3
Svar
48
· Visningar
5 800

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp