Bästa padden?

Sv: Bästa padden?

hehe 10 mm är väl inte så tjockt ändå, men det står så om alla Akton paddar att dom är såpass tjocka, därför jag var nyfiken på lightpaden.
 
Sv: Bästa padden?

Tänkte titta om det stod nåt på min nu när jag var ute i stallet men jag började inspektera en nyanländ häst så jag glömde. Imorgon!
 
Sv: Bästa padden?

Jag tycker också det känns som fårskinnspad är bättre, den känns som luftigare och att den anpassar sig mer, en gelpad är ju som bara en form hela tiden :D
Någon som har en cottage craft fårskinnspad? Funderar på om dom är lika tunna som dom ser ut på bild..hmm

Va? Hur får du ihop det där? Gelpadden är ju väldigt anpassningsbar, det är ju det som är hela poängen (att den tryckfördelar genom att silikonet trycks undan). En fårskinnspadd däremot kan ju inte "flytta" på sig eftersom det är fast massa eller vad jag ska säga. Den kan ju bara tryckas ihop till en viss grad, sen blir ju motståndet statiskt?
 
Sv: Bästa padden?

Det kanske är mycket möjligt, men att den anpassar sig mer har jag lite svårt att förstå hur det ska gå till? Men äh, det spelar inte så stor roll. :p
 
Sv: Bästa padden?

ja då har du light paden, den är i den storleken. Hur upplever du den, den är ju både tunnare och bredare menar jag, funderar på att köpa en sådan.
 
Sv: Bästa padden?

-kl

Följer också tråden :p

På ponnyn jag nyss sålde hade jag en sadel som passade så hade jag en tunn gelpad, och det funkade bra. Men den fick hon med sig eftersom jag har större sadel på hästen jag har nu.

Han har en Bates som ligger jättebra, men funderar just på om jag skulle köpa en gelpad till honom också bara för komforten.. Eller vad skulle ni gjort?
Det känns ju som att fårskinnspadd gör sadeln trängre, och det vill jag ju verkligen inte.
Men det kanske inte stämmer?
 
Sv: Bästa padden?

Jo, det stämmer, det är just därför som Manhattan (och jag) är på jakt efter gelpaddar. :idea:
 
Sv: Bästa padden?

Jag var och klämde på lightpaden i fredags, gillade den inte alls. Dels är den jättestor, dels är den så tunn så det känns inte som att den gör någon nytta.
Men en helt vanlig Acavallo-pad fick följa med mig hem. :angel:
 

Liknande trådar

Utrustning Varning för novell! Min ponny/häst har världssvår rygg och vi hittar inget som ligger bra.... Han är nu ganska omusklad, speciellt...
Svar
17
· Visningar
3 679
Senast: lillamy73
·
Utrustning Min häst är för tillfället lite för smal, vilket märks över ryggen. Hon har bantats ner rätt ordentligt under hösten, och när hon var...
Svar
18
· Visningar
1 563
Utrustning Hur obotat dumt är det att försöka få en sadel att ligga tillräckligt bra genom att bara lyfta den fram och bak? Sadeln ligger inte...
Svar
8
· Visningar
1 883
Senast: Buck
·
Western Jag vänder mig till westerneliten på Buke för lite inputs, då jag är helt novis på detta med westernsadlar. OBS: Jag vet att man ska få...
Svar
3
· Visningar
2 905
Senast: Zandrah
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Sminktråden
  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Gryta och matberedare

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Uppdateringstråd
  • Hingstval 2024
  • Dressyrsnack 16

Omröstningar

Tillbaka
Upp