Bästa ryggsäcken

Silkisif

Trådstartare
Jag pluggar på högskolan och kommer behöva bära alla mina böcker fram och tillbaka varje dag.
Jag har nu en ryggsäck från under armour som varit väldigt bra:
underarmour-pth-victory-pack-12-blackgreen-front.jpg

Men den är liiite liten för böckerna och har börjat bli söndersliten. Den ser mindre ut på bilden än den är, den sväljer ganska mycket.

Har ni några bra tips på ryggor som tål mycket och tungt och som ändå är sköna att bära?
 
Jag har nyss köpt en ny ryggsäck. Jag valde bort alla dagryggsäckar från Fjällräven, de är visserligen väldigt snygga men har inga avbärarband runt midjan.

Köpte en Osprey flare 30. Finns i en lite mindre modell också. Den är jag nöjd med men kan ännu inte svara på hur länge den klarar att bära många tunga böcker.
Den fick bra betyg i något test i Råd och Rön i alla fall.
 
@kryddelydd Jag har en bild av kånken att det är obekväma och onödigt dyra jämfört med vad man får för pengarna. Men tack för tipset!

@Retro och @Tassetass det kanske blir en Osprey då! Var hittar man dem? Det är skönt att klämma lite innan innan jag bestämmer mig, så kan jag kanske prova :)
 
@kryddelydd Jag har en bild av kånken att det är obekväma och onödigt dyra jämfört med vad man får för pengarna. Men tack för tipset!

@Retro och @Tassetass det kanske blir en Osprey då! Var hittar man dem? Det är skönt att klämma lite innan innan jag bestämmer mig, så kan jag kanske prova :)

Alla Ospreys väskor är bra. :up: Har en Flapjack Jill som jag kan packa förvånansvärt tungt innan det blir obekvämt.

Jag beställde min nånstans ifrån, minns inte var. :p Men de flesta outdoorbutiker/siter säljer Osprey.
 
Kolla på Osprey Radial 34! Den fanns inte när jag köpte min, annars hade det nog blivit en sådan. Radial är självstående, en himla trevlig egenskap tycker jag som avskyr när väskor envisas med att tippa så fort man plockar upp nåt.
 
Kolla på Osprey Radial 34! Den fanns inte när jag köpte min, annars hade det nog blivit en sådan. Radial är självstående, en himla trevlig egenskap tycker jag som avskyr när väskor envisas med att tippa så fort man plockar upp nåt.

Aaah, det gör min nuvarande också och du har så rätt, det är verkligen guld värt! :D
Priset svider men det är det kanske värt :p
 
Aaah, det gör min nuvarande också och du har så rätt, det är verkligen guld värt! :D
Priset svider men det är det kanske värt :p

Jag tycker att de är värt sitt pris. Min Momentum har fått jobba hårt och senaste tiden även fått stå ut med att bli nervåldad i en alldeles för liten cykelkorg :angel: och den har inte slitits ett dugg.
 
Maken köpte en ryggsäck att ha till jobbet med plats för större laptop bland annat men han tyckte att den var för stor tydligen. Den sväljer allt tycker jag att det känns som.

Asus rog shuttle backpack 17" heter den. Laptopväska egentligen men här används den till när barnen ska med på grejer. Den blir inte ens full när man packar för en heldag på grönan.
 
@Silkisif: Kolla på Jack Wolfskin, jag köpte en sådan för att ha i fält. De har ett stort utbud, både rena tursäckar och i citystil. Rimliga priser och min har hållit bra för ordentlig misshandel.

Min datorväska är en Targus som sväljer allt och är relativt snygg. Den har också klarat mycket misshandel utan att bli ful eller gå sönder.
 
Marimekko vanlig väska är vanlig i Uppsala, stor nog för kollegieblock och bekväm att bära. Om man inte ska gå mil med den, perfekt för cykling. https://www.marimekko.com/se_en/039874-001-olkalaukku-urbaani-bag/ jag har avverkat ett antal sedan jag var student.

(Snett över axeln och så vilar väskan på rumpan, känns knappt. Plättenkel att ställa på golvet och leta igenom hela, god insyn, istället för att gräva runt.)

Verkar gått upp i pris sedan jag köpte min senaste (håller länge helt enkelt) den kostade 900, den första 600 :D.

(För att inte tala om mängden blöjor och extrakläder den sväljer förutom böckerna och plånboken och kollegieblocket när man släpade runt på småbarn.)

Sonen har en Osprey, den verkar himla trevlig, men jag är inte lika förtjust i ryggsäckar, det känns inte som samma överblick i dem.
 
Senast ändrad:
Marimekko vanlig väska är vanlig i Uppsala, stor nog för kollegieblock och bekväm att bära. Om man inte ska gå mil med den, perfekt för cykling. https://www.marimekko.com/se_en/039874-001-olkalaukku-urbaani-bag/ jag har avverkat ett antal sedan jag var student.

(Snett över axeln och så vilar väskan på rumpan, känns knappt. Plättenkel att ställa på golvet och leta igenom hela, god insyn, istället för att gräva runt.)

Verkar gått upp i pris sedan jag köpte min senaste (håller länge helt enkelt) den kostade 900, den första 600 :D.

(För att inte tala om mängden blöjor och extrakläder den sväljer förutom böckerna och plånboken och kollegieblocket när man släpade runt på småbarn.)

Sonen har en Osprey, den verkar himla trevlig, men jag är inte lika förtjust i ryggsäckar, det känns inte som samma överblick i dem.

Jag gissar att min väska en dålig dag väger uppemot 7-10 kg (svårt att uppskatta men jag har ont i axlarna efter att ha gått en liten stund och går framåtlutad), det fixar jag inte att ha på en axel. Men tack för tipset ändå! :)

Ryggsäck är nog enda alternativet, eller pirra! :rofl:
 
Jag gissar att min väska en dålig dag väger uppemot 7-10 kg (svårt att uppskatta men jag har ont i axlarna efter att ha gått en liten stund och går framåtlutad), det fixar jag inte att ha på en axel. Men tack för tipset ändå! :)

Ryggsäck är nog enda alternativet, eller pirra! :rofl:
Mmm det var det jag misstänkte :p jag bär det bättre på en axel eftersom jag går mer rakryggad så än med tungt i ryggsäcken och liksom lutar mig framåt. Fast man kan nog få ont i axeln iofs. Eller snarare börja gå lite snett lutad åt sidan.

Vet inte om jag brukade släpa på 10 kg varje dag, mer några stora böcker, en pocket, och ett block.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när...
2
Svar
33
· Visningar
1 895
Senast: Badger
·
Fritid Dottern tycker om målarböcker, och har kommit fram till att hon trivs bäst med tuschpennor. Just nu ritar hon mest med pennor som är...
Svar
16
· Visningar
1 362
Senast: monster1
·
L
Kläder & Bli fin Hoppas att ni inte tycker att dethär är jätte dumma frågor. Men jag ska börja en ny skola nästa vecka. Och då vill jag kanske ha lite...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 961
Senast: TeamLundVer
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 386
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Senast tagna bilden XV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp