Bästa ryggsäcken

Silkisif

Trådstartare
Jag pluggar på högskolan och kommer behöva bära alla mina böcker fram och tillbaka varje dag.
Jag har nu en ryggsäck från under armour som varit väldigt bra:
underarmour-pth-victory-pack-12-blackgreen-front.jpg

Men den är liiite liten för böckerna och har börjat bli söndersliten. Den ser mindre ut på bilden än den är, den sväljer ganska mycket.

Har ni några bra tips på ryggor som tål mycket och tungt och som ändå är sköna att bära?
 
Jag har nyss köpt en ny ryggsäck. Jag valde bort alla dagryggsäckar från Fjällräven, de är visserligen väldigt snygga men har inga avbärarband runt midjan.

Köpte en Osprey flare 30. Finns i en lite mindre modell också. Den är jag nöjd med men kan ännu inte svara på hur länge den klarar att bära många tunga böcker.
Den fick bra betyg i något test i Råd och Rön i alla fall.
 
@kryddelydd Jag har en bild av kånken att det är obekväma och onödigt dyra jämfört med vad man får för pengarna. Men tack för tipset!

@Retro och @Tassetass det kanske blir en Osprey då! Var hittar man dem? Det är skönt att klämma lite innan innan jag bestämmer mig, så kan jag kanske prova :)
 
@kryddelydd Jag har en bild av kånken att det är obekväma och onödigt dyra jämfört med vad man får för pengarna. Men tack för tipset!

@Retro och @Tassetass det kanske blir en Osprey då! Var hittar man dem? Det är skönt att klämma lite innan innan jag bestämmer mig, så kan jag kanske prova :)

Alla Ospreys väskor är bra. :up: Har en Flapjack Jill som jag kan packa förvånansvärt tungt innan det blir obekvämt.

Jag beställde min nånstans ifrån, minns inte var. :p Men de flesta outdoorbutiker/siter säljer Osprey.
 
Kolla på Osprey Radial 34! Den fanns inte när jag köpte min, annars hade det nog blivit en sådan. Radial är självstående, en himla trevlig egenskap tycker jag som avskyr när väskor envisas med att tippa så fort man plockar upp nåt.