Bästa stalltäcket

Nepenthe

Trådstartare
Hej!
Nu är det så att hästen min står i utestall och hon är en liten räka som behöver stalltäcke för att hålla värmen.
Hon är ganska smal och eftersom täcket kommer sitta på under hela dygnet vill jag ha bästa passformen. Vad har ni bäst erfarenheter av?
Planen är att ha 2st och byta mellan. Nu har jag ett shires som hänger ner till knäna på henne och sitter ok i bogen men är då inspänt till max. Rygglängden är perfekt.
Jag hade ett begagnat till förra hästen som satt som ett smäck! Nu kommer jag inte ihåg märket men det var två insydda veck i halsöppningen så täcket omslöt bogen på ett bra sätt.
Glansig insida är ju att föredra helt klart!
 
Tycker Horsewere helt klart har bäst passform och dessutom glatt innertyg så det aldrig drar i bogarna. Kan ju hända att dom kanske blir lite lite långa ner mot knäna speciellt om man väljer ett Rambo tycker dom känns större i storlekarna än Amigo :)
 
Jag tycker mitt HW Amigo Mio innetäcke är kanon. Slutar i höjd med magen vilket gör att skaltäcket sedan går minst 10cm nedanför. Skulle jag köpa ett nytt skulle jag dock ta en storlek mindre på stalltäcket. Som det är nu är det lila långt (såklart) som skaltäcket vilket gör att det blir blött baktill om det regnar.
 
Weatherbeeta stable plus är nog mitt absoluta favoritstalltäcke om man vill ha något riktigt varmt och med bra passform. Horseware är också bra men har inte varit riktigt lika bra på min skavkänsliga tant.
 
Tack alla!
Jag tror med att AMIGO passar henne bäst då hon är så smal.
Frågan är ju om hon ska ha 130 eller 140 eftersom hon har 135 i "vanliga" täcken.
 
Mät hennes rygg. 140 tror jag blir för stort om hon är smal, antingen 130 eller 135 bör passa men som sagt mät ryggen så vet du om det blir för långt/stort eller ej :)
 

Liknande trådar

Utrustning Vad är ni nöjda med? Jag upplever att jag har börjat få problem med mina, även de som ska vara bra. Själv har jag flera olika märken och...
Svar
8
· Visningar
2 887
Senast: lomuxx
·
Utrustning Jag känner bara till HW men de har inte direkt täcket jag söker så nu vill jag gärna ha hjälp! Följande önskas: * LÄTT täcke med...
2
Svar
23
· Visningar
3 745

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp