Bästa täckeshängaren?

Equilina

Trådstartare
Det är november och jag är redan trött på att försöka knöla ner täckena på de traditionella täckeshängarna, det MÅSTE finnas en bättre lösning!
Vilket sätt tycker du är bäst att hänga upp på?
Jag vill ha något som är snabbt, smidigt och inte alltför skrymmande med plats för 2-4 täcken. Har funderat på att sätta distanser mellan hängaren och väggen för att få mer utrymme men det finns säkert något ännu bättre :)
 
2q2lgdd.jpg

Nackdelen är väl att det kan vara jobbigt att nå om man är kort ;)
Jag tycker det är enkelt att hänga upp, bara att knäppa där fram och hänga :) 4 hängare tar upp knappt 2 meter väggyta men det går att sätta de tätare.
Enkelt att snickra ihop själv!
 

De här är oslagbara..Täckena slipper undan kladd, hästar som kastar dem på golvet och det blir rent och prydligt i stallet. Får nog räknas som de säkraste också.

Annars är ett tips att montera träklossar på boxen och sedan fästa täckeshängare på den så förlänger man utrymmet.

Eller så de här vanliga trearmade mindre hängarna som man fäster ett snöre på och kan låsa fast. Då behöver man inte heller knöla täcken.
Så har jag själv haft en gång och då får man också mer yta över på boxdörren så jag fick även plats med en korg för borstar, benskydd etc.
 
Jag har ju likadana hängare som du @Equilina, har i regel ett täcke på varje hängare, vid övergångs perioder har jag 2. men tycker att de är väldigt smidiga. De blir otympliga först när man ska knöl ner mer än ett vintertäcke på dem.

Men kan du inte sätta ngt sånt här
d_rt_kollu_ask_mn0.jpg
finns nog bäst plats på L;s boxfront? Om hängare petar mot gödselstacken så är de nog inte i vägen för eventuella galenpannor i stall gången heller :).

Det funkar inte för med hals blir täckena så långa att de går i golvet, måste vikas dubbelt i så fall och ska det få plats flera täcken då så blir det väldigt bylsigt och stökigt.
 
De här är oslagbara..Täckena slipper undan kladd, hästar som kastar dem på golvet och det blir rent och prydligt i stallet. Får nog räknas som de säkraste också.

Annars är ett tips att montera träklossar på boxen och sedan fästa täckeshängare på den så förlänger man utrymmet.

Eller så de här vanliga trearmade mindre hängarna som man fäster ett snöre på och kan låsa fast. Då behöver man inte heller knöla täcken.
Så har jag själv haft en gång och då får man också mer yta över på boxdörren så jag fick även plats med en korg för borstar, benskydd etc.

Jag har inte täckena där hästarna kommer åt eller går ändå.

Det var så med klossar jag menade med distanser :) Fast inte på boxen då.

Jag har rätt gott om plats men största problemet är att jag inte har några träväggar att skruva upp grejer på, är förpassad till boxväggarna eller typ taket/bjälkar.
 
Jag har inte täckena där hästarna kommer åt eller går ändå.

Det var så med klossar jag menade med distanser :) Fast inte på boxen då.

Jag har rätt gott om plats men största problemet är att jag inte har några träväggar att skruva upp grejer på, är förpassad till boxväggarna eller typ taket/bjälkar.
Måste du hänga dem?
Jag föredrar alla dagar att vika och lägga på hylla! Men då vill man ju att de är torra. Och snyggt blir det!
 
Det funkar inte för med hals blir täckena så långa att de går i golvet, måste vikas dubbelt i så fall och ska det få plats flera täcken då så blir det väldigt bylsigt och stökigt.
sätter du en stolpe mot boxväggen så kan du sätta flera hängare med ordentligt med mellanrum mellan dem ;).
 
sätter du en stolpe mot boxväggen så kan du sätta flera hängare med ordentligt med mellanrum mellan dem ;).
Nja jag kan hänga en högre upp möjligen, sen kommer de ju ändå hänga över varandra :) Jag gillar inte de svängbara, känns som att de kommer vara överallt liksom.
 
Jag älskar vanliga av den modellen som är lite rejälare o har mer plats från väggen sett.

Ang halsen, jag brukar vika bak den innan jag knäpper upp bogspännet. Mina funkar att hänga antingen i "fullängd" över hela täckeshängaren eller om man viker dem en gång till (ofdrat o 100 g) och då tar de upp halva hängaren.

Är de blöta hänger vi dock upp dem i bogspännena i taket. Jag är lite för kort för min hästs täckeslängd o puttar in en pall under så de hänger fritt från golvet. Spänner bara upp svanssnöret :)
 
De här är oslagbara..Täckena slipper undan kladd, hästar som kastar dem på golvet och det blir rent och prydligt i stallet. Får nog räknas som de säkraste också.

Annars är ett tips att montera träklossar på boxen och sedan fästa täckeshängare på den så förlänger man utrymmet.

Eller så de här vanliga trearmade mindre hängarna som man fäster ett snöre på och kan låsa fast. Då behöver man inte heller knöla täcken.
Så har jag själv haft en gång och då får man också mer yta över på boxdörren så jag fick även plats med en korg för borstar, benskydd etc.


Förstår inte alls funktionen? Hur är den smidig? Pinnarna sitter inte fast eller?
 
Jag har satt en sån vanlig "boxtäckeshängare" i taket och hänger täckena på täckesgalgar, funkar absolut bäst tycker jag! Kräver ju dock en del utrymme, har så i torkrummet och sadelkammaren oxå.
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Hej! Jag vänder mig till er kunniga hundmänniskor här inne, i hopp om att få lite goda tips och råd :) Vi har kommit fram till att vi...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
5 913
Senast: Snurrfian
·
Hemmet Hej Jag vill göra om ett hörn av min lägenhet till en läshörna, eller reading nook som det också heter. :) Jag känner att jag vill göra...
Svar
17
· Visningar
843
Senast: Bison
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
26 409
Senast: Snurrfian
·
  • Artikel
Dagbok TW: Vikt, självhjälp, klyschor, detaljrikedom Det har hänt flera gånger på kort tid att jag har skrivit ett inlägg på Bukefalos och...
2
Svar
27
· Visningar
2 905
Senast: Yeah but
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Black & tan?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp