Bästa terrängskydden

Vilka är de bästa skydden?

  • Dalmar

    Röster: 1 6,7%
  • Kentucky

    Röster: 0 0,0%
  • Verdus

    Röster: 1 6,7%
  • Hööks

    Röster: 0 0,0%
  • Annat

    Röster: 13 86,7%

  • Antal omröstningsdeltagare
    15

KSF

Trådstartare
Funderar på om farbror skulle få nya skydd i terrängen. (Om han nu blir frisk.) Egentligen råder det ingen brist på benskydd i lådan men tänkte att han skulle få mer utpräglade terrängskydd. Så vad är bäst? Dalmar? Kentucky? Spelar det ingen roll?

Sedan hur gör man med en häst som är känslig? Gillar inte att de blir för omslutande och inte andas när han får mjölksyra. Leder till enormt fläktande med benen och hot om att lägga sig tills de obekväma åker av. Fux host...
 
Finns inget som Newskydden. Punkt slut. Håller i tid o evighet, går att tvätta i maskin eller misshandla som @fio gör o inte tvätta alls.....:devil:
 
Finns inget som Newskydden. Punkt slut. Håller i tid o evighet, går att tvätta i maskin eller misshandla som @fio gör o inte tvätta alls.....:devil:

Det finns iaf hästben som inte passar i NEW-skydden :D

För trådens skull så gillar jag dock deras Airflow jättemycket. Om de bara varit ngn cm kortare, buhu.

Mvh 155 cm som har S i WoofWear
 
Jag dammade av mina NEW till Åke och insåg att de inte är så himla new längre för hästen de köptes till dog 2003. :o
Dock duger de alldeles utmärkt fortfarande så Åke får fortsätta ärva saker tills han bevisar att det är fälttävlanshäst han ska vara.
 
För ung för att veta vad NEW är?? Gillar Premiere Equine bäst, men akta så man inte köper för stora, glider lätt bak. Själv rider jag inte med terrängskydd bak ändå så det spelar ingen roll. Gillar trizones tanke, men tycker passformen är lite väl fyrkantig. Verdeus passform är totalt värdelös och går inte att få till att täcka kotan, inte ens när jag har M till smäcker ponny... Dalmars fram är väldigt smidiga till träning med endast en kardborre:love: fast det var tydligen äldre modell? Bakskydden är helt värdelösa. Kentucky har väl ingen ventilation?
 
rosa%20boots_zpsif1fimwi.jpg
@fio och @Novali01 borde väl kunna svara :angel:

Väljer att ta det som smicker, inte som förolämpning om hur länge vi varit med....mina första terrängskydd var i gummi!:D Jag har kvar dom....en himla massa spännen med kardborre och man tejpade ALLTID runt om men de var helt vattentäta!:banana: Ventilerande skydd var inte uppfunnet då...på 80-talet. Sen kom N.E.W skydden med ludd. Revolutionerande. Har kvar mina än idag och tävlar med dem bak iaf. Är inte med på trenden att inte ha skydd alls bak. Sen hade man boots som man drog över hoven i ett speciellt gummi som gjorde att man hade konstanta skavsår på knogarna. O-skönt.:crazy: Men det skulle vara så. Några galningar i början på 90-talet kom med flapperboots. Vi rutinerade stod o gapade när de klapprade förbi ute på banan....:eek: Sen kom kardborrebootsen. Då fick man vara miljonär för att man tappade minst ett per tävling. Jag var inte miljonär så jag hade skav på knogarna istället. Nu rider jag med rosa boots. Kardborreboots som sitter kvar. That´s me folks!:up:
 
Senast ändrad:
Jag kände iaf inte till dem då :p Alltså det är längesedan. När folk hade lindor under senskydden :D

Jag ska inte svära på annat än att det inte var NEW. Men sett bilder på skydd jag iaf trott var Dalmar i gamla artiklar. Så gamla att det var fina instruktioner hur man med käcka krysstygn sydde fast sina lindor i slutet av den så de skulle sitta kvar. (Under vanliga skydd) Och så på annan bild att man kunde använda speciella skydd. Som jag då bestämt vill/e ha till att de är Dalmar. Inte NEW iaf. Var i en engelsk tidning men vetefan om den är kvar nånstans i gömmorna
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp