Bästa toasitsen (portabelt format)

Kaki

Trådstartare
Har en tjej som fyller 3 i sommar. Hon är precis blöjfri och funderar på att köpa någon smidig och stabil bra toasits som är hyffsat liten så den går att ta med ut på stan och till icke-barnfamiljer. Alltså gärna inte för hög kant i bak då det ju snabbt sabbar den portabla känslan.

Vilka har ni testat? Vilken är bäst? Dålig? Prisvärd?

Vid vilken ålder lärde sig ditt barn att hänga fast vid toaletten utan barnsits?

Idag har jag en sån här på ena toan, lite glidig innan barnet verkligen satt sig med sin vikt, lite jobbigt stor/hög att släpa runt:
large.jpg


Och en sån här, fantastisk som på en tron men inte portabel för 5 öre:
thermobaby-kiddyloo-toalettsits-med-stege-sky-a209561.jpg
 
Min dotter är snart 2,5, hon har inga problem att stötta sig med armarna mot en vanlig sits. Hemma har vi både potta och Ikeas ring till toan, men ute och nu när vi är hos släkten i 1,5 vecka (och glömde ta med ringen :angel:) så går det faktiskt jättebra utan. Även en längre bajsstund funkar alldeles utmärkt, hon har händerna vid sidan och lutar sig framåt så verkar det inte bli alls jobbigt.
 
Min 2.5-åring har nog aldrig använt toasits pga föräldrarnas lathet (blöjfri sedan hon var ganska precis 2 har jag för mig).

Babybjörn-sitsen har jag sett hos en granne, den verkar super att ta med sig om man vill göra det.
 
Vi har Ikeas toasits, den går ner i en vanlig plastkasse utan problem.

Dottern blev blöjfri (dagtid) i julas vid drygt 2,5 års ålder och det tog inte många veckor innan hon lärde sig att hålla i sig i kanten. I början satte jag mig på huk framför så kunde hon ha fötterna på mina knän och på så sätt ha lite extra stöd.
 
Vi har köpt en helt suveränt bra sits på Clas Ohlson. Inte speciellt lämplig att ta med sig, men kanonbra till hemmatoaletten. :)
9497547636766.jpg
 
Vi har två toaringar från Biltema, de är de enda dottern (blir 3 i sommar) vill sitta på eftersom de är "vadderade". Hon har någon gång klämt sig på en annan sorts toasits och efter de vill hon bara ha ring om dessa finns. Framförallt är de små och smidiga :up: Hon sitter utan ring också men inte helt stabilt och eftersom hon helst vill sitta själv inne på toa och då är det skönt att hon sitter stadigt :)
 
Vi har använt Ikeas toaring sedan hon blev blöjfri vid 18 månader. Idag dryga 2år sitter hon själv på vanlig sits och stöttar upp med händerna när vi är iväg. Annars har vi en potette, om det behöver stanna och kissas under bilfärd och det är den fortfarande bra till och tar absolut noll plats.

Screenshot_20180330-230715.png
 
Har kört på biltemas. den har handtag så den har vi haft stor nytta av vid bilresor. Då kunde barnet sitta på ringen och vi hade bra tag i handtagen. blev som en liten svävande toa hehe ^^

Hittade liknande fast vi har annat mönster
*Länk borttagen av moderator*
 
Senast ändrad av en moderator:
När min flicka just blivit blöjfri hade jag alltid en hink med mig. Då behöver man inte få panik om man inte är nära en toa.
 
Inte svar på din fråga men vår son blev blöjfri vid drygt 2 år, då hade han bajsat på toan nåt halvår redan men ratade både potta och sits.
Men han fixade ’stora ringen’ jättebra och fick snabbt in teknikennoch balansen.

Lillebror är 2 snart och har inte alls fått in någon bra balans men han är inte på gång att bli blöjfri än så har inte direkt ’tränat’ heller.
han gillar både potta och (Ikeas) ring.

Inte särskilt portabel dock..(Ikeas)
 
Har en tjej som fyller 3 i sommar. Hon är precis blöjfri och funderar på att köpa någon smidig och stabil bra toasits som är hyffsat liten så den går att ta med ut på stan och till icke-barnfamiljer. Alltså gärna inte för hög kant i bak då det ju snabbt sabbar den portabla känslan.

Vilka har ni testat? Vilken är bäst? Dålig? Prisvärd?

Vid vilken ålder lärde sig ditt barn att hänga fast vid toaletten utan barnsits?

Idag har jag en sån här på ena toan, lite glidig innan barnet verkligen satt sig med sin vikt, lite jobbigt stor/hög att släpa runt:
large.jpg


Och en sån här, fantastisk som på en tron men inte portabel för 5 öre:
thermobaby-kiddyloo-toalettsits-med-stege-sky-a209561.jpg

Vi har sen på första bilden hemma sen har vi använt en hopfällbar när vi varit ute, köpt via eBay.
Screenshot_20180401-084146.jpg
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Så blev det äntligen dags för höstens ridweekend som jag sett fram emot med spänning! Jag skulle åka till ett ställe jag aldrig varit på...
Svar
0
· Visningar
965
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp