Bästa tömkörningsgjorden, ej läder!

Magica

Trådstartare
Ja som rubriken lyder, vilken är den bästa tömkörningsgjorden enligt er som inte är i läder?

Jag har lagt ner detta med att hitta en i läder då de jag testat; Hööks, Börjes och Globus, är för breda precis innan sadelgjordsstropparna (gjorda för hästar med bredare mage?) och lädret går för långt ner så det stöter i armbågen på hästen. behöver en gjord som slutar högre upp. Hänger ni med på min förklaring? ;)

:D
 
@Buck
den klämde jag på idag men föll mig inte alls i smaken. vill kunna ha en annan sadelgjord på då hästen bara accepterar Wintec Cair dressyrgjord...
 
Hoppas det funkar.
Min häst är visseligen väldigt tjock men på henne är den långt ifrån armbågarna. Ca 1 dec ovanför.
 
Den funkade faktiskt bra. dock hade jag velat ha den mer stoppad runt manken så den kommer upp mer men ska nog lösa det med paddar mm.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 089
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 141
Senast: __sofia__
·
Hästvård Hej! Jag har en häst som har förslitningsskada på gaffelbandet och griffelbenet, diagnosen ställdes i december men han har visat hälta...
Svar
7
· Visningar
1 225
Senast: MiniLi
·
  • Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
1 706
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp