Beach 2013, del VIII

Status
Stängd för vidare inlägg.

zassoo

Trådstartare
Välkomna till Beachtråden alla gamla och nya!

Det här är tråden för dig som vill snacka om träning, mat och hälsa. Vi hurrar när det går bra, peppar när det går trögt och stöttar när det behövs. Bästa tråden helt enkelt!

Nu kör vi så det ryker! :bump:
 
Sv: Beach 2013, del VIII

Hurray!

Jag har vägt och mätt mig nu på morgonen, och det ser äntligen lovande ut :D
Förra veckan stod jag helt still, men nu rör det på sig! Jag vägde ännu mindre i fredags när jag gjorde kroppssammansättningsmätningen (långt ord!), men då hade jag hunnit sporta ordentligt - det har jag inte nu.

Vikt:

Totalt: - 3,7 kg
Vecka 9: -0,4 kg
Vecka 8: 0 kg
Vecka 7: -0,1 kg
Vecka 6: -0,1 kg
Vecka 5: +0,6 kg
Vecka 4: -0,7 kg
Vecka 3: -2 kg
Vecka 2: +1 kg
Vecka 1: -2 kg

Mått:

Midjemått där midjan är som smalast:
Totalt: -6 cm
Vecka 9: -1 cm
Vecka 8: 0 cm
Vecka 7: -1 cm
Vecka 6: 0 cm
Vecka 5: 0 cm
Vecka 4: -1 cm
Vecka 3: -1 cm
Vecka 2: -1 cm
Vecka 1: -1 cm

Strax under naveln, där jag är som tjockast:
Totalt: -10 cm
Vecka 9: -1 cm
Vecka 8: 0 cm
Vecka 7: -1cm
Vecka 6: -1 cm
Vecka 5: -1 cm
Vecka 4: 0 cm
Vecka 3: -1 cm
Vecka 2: -1 cm
Vecka 1: -4 cm
 
Sv: Beach 2013, del VIII

Vad skönt för dig, härligt. :)

Idag ska jag träna på gymmet, blir att träna bålen tror jag minsann:)
 
Sv: Beach 2013, del VIII

Så skönt att det äntligen rört på sig! Hoppas det håller i sig nu :bump:
 
Sv: Beach 2013, del VIII

Har gått ner 0,8 kg sedan förra veckan, så det blev inte mer än så. Mkt vätska som försvunnit som sagt, p.g.a. mens. Men ändå trevligt :) :banana: Lite fett får vi hoppas att det är :p
 
Sv: Beach 2013, del VIII

Bra jobbat, det är säkerligen fett som försvunnit så duktig som du är med maten och motionen:)
 
Sv: Beach 2013, del VIII

Tack :) Idag ska jag promenera fram och tillbaka till skolan istället för att ta cykel. Det ska liksom bli 18 grader så lika bra att passa på (och så kanske jag lyckas gå om dig i utmaningen igen).

Målet är väl att vi ska slå 1403 km (förra utmaningens totala sträcka)? Då måste vi ligga i, om vi skulle fortsätta som nu så skulle vi hamna på ca 1450 km så det är gränsfall. Heja heja buke :bump:
 
Sv: Beach 2013, del VIII

Kl

Fint med ny tråd! :)

Jag jobbar på att försöka ta mig upp ur sängen! :p
Ska iväg och typ orientera nu, haha. Så det blir ju till att röra sig en del idag ialla fall :)

Eventuellt BP ikväll, men troligtvis promenad. :)
 
Sv: Beach 2013, del VIII

Härligt! Vi får försöka slå förra utmaningen, det blir ju lättare och lättare när det är fint väder tror jag :)
 
Sv: Beach 2013, del VIII

Förresten glömde jag svara cili i förra tråden. Låter jättebra, jag hoppas jag får bra hjälp med höften :)
 
Sv: Beach 2013, del VIII

Crap! Då måste jag ju också gå idag!:p Och jäkla blåsa på tån som förstör allt:( Hur blir jag av med skiten?
 
Sv: Beach 2013, del VIII

Jag ska också satsa på att promenera idag! Underbart väder och kort dag i skolan :)

Har gjort lång tygel med hästen i helgen, men inte kom jag ihåg att sätta igång endomondo då... känns inte riktigt som promenad när man går runt i paddocken med en häst :P men idag ska jag komma ihåg att klicka igång telefonen!
 
Sv: Beach 2013, del VIII

Mitt första inlägg i den här tråden blir ett nytt rekord för min del. Igår blev det nämligen plankan i 1:10, en förbättring med 10 sekunder, trots att jag hade viss träningsvärk i magen redan då.
Verkar vara i något "spetsa till mina rekord-mode" just nu. Inte mig emot, det är väldigt motiverande!

Äter bättre än tidigare gör jag också, så länge det finns matlådor hemma vill säga. Men istället för att hoppa över mål för att jag inte orkar så brukar det åtminstone bli någon macka. Har massa frukt hemma så det blir flera sånna i förbifarten också.
Dock hoppar jag fortfarande över vissa mål för att jag helt enkelt inte är hungrig/kommer ihåg att äta, då främst för att jag är ute och håller på med något. Men det kommer väl med tiden.
 
Sv: Beach 2013, del VIII

Bra med maten!

Kl
Jag ångrade mig (igen) och är nu på väg till spinningen. Får gymma efter det, om det känns som att musklerna orkar.
 
Sv: Beach 2013, del VIII

Hoppar in här i tråden med en fråga!
Jag älskar kaloriräkning och tycker det är jätte kul! Att man kan äta mycket mer av någonting bra och nyttig istället för att ta en, eller kanske två eller tom tre kakor.

Ni som räknar kalorier; hur gör ni med "hela" mål? Tex spaghetti och köttfärssås, väger ni alla ingredienser innan ni slänger ihop det i stekpannan?
 
Sv: Beach 2013, del VIII

Japp, när jag räknade kalorier så vägde jag alla ingredienser och sen delade jag på antal portioner.
 
Sv: Beach 2013, del VIII

Kl
Spinning, core och gym avklarat. Känns bra! :)
Rationaliserade bort magövningarna och ryggresning från styrkeprogrammet dock, med tanke på coren.

Funderade på hur mycket det egentligen ger med tre (om än korta) pass på rad sådär, några tankar? Känns bra iaf :)

Imorgon blir det vilo(promenad och agility)dag!
 
Sv: Beach 2013, del VIII

kl

Jag har haft en icke beachig helg med jobb, trav och pluggmaraton med tillhörande godis :p Det är så skönt när man får ett ryck och blir superproduktiv, det är många frågetecken som har rätats ut och nu har jag en fungerande planering för några månader framöver. Då brukar träningen och allt annat fungera bättre på köpet också, så jag är nöjd med helgen ändå!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
4 929
Senast: zassoo
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
13 793
Senast: Barbabelle
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
10 494
Senast: Enya
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
67 626
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp