Beach 2013, del VIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2013, del VIII

Blåsor är till för att punkteras och plåstras om :)

Jag sitter i skogen och vilar/äter lunch/fikar. Har varit ute i fält själv idag och uppenbarligen jobbat sjukt fort, såhär tidigt har vi aldrig varit klara. Fick lite fångst idag och då ska vi taupp fällorna och flytta dem. Jag ogillar att gå två gånger så jag har bokstavligen släpatupp allt på en gång, tunga jäkla fällor som gör ont att bära.

Det är hur varmt som helst så jag är mest lycklig att jag fått ta av mig vadarna i neopren nu. :D helt slut och svettig är jag!

Hoppas ni andra är ute och njuter av vädret :) jag ska jobba utomhus hela veckan inklusive de röda dagarna så jag är hur nöjd som helst. :D
 
Sv: Beach 2013, del VIII

Brukar jag göra. Är det en jobbig blåsa kan man ta en bomullsrondell under plåstret. Eller compeed. :)

Ja det är helt fantastiskt!
 
Sv: Beach 2013, del VIII

Hoppar in här i tråden med en fråga!
Jag älskar kaloriräkning och tycker det är jätte kul! Att man kan äta mycket mer av någonting bra och nyttig istället för att ta en, eller kanske två eller tom tre kakor.

Ni som räknar kalorier; hur gör ni med "hela" mål? Tex spaghetti och köttfärssås, väger ni alla ingredienser innan ni slänger ihop det i stekpannan?

Håller helt med dig! Helt sjukt hur medveten man blir och hur man kan börja dividera om huruvida det är mest värt att ta en kaka efter lunchen eller hellre spara sina kalorier till en glass efter middagen osv.

Jag väger alla ingredienser innan jag lagar maten, ja (men allt behöver man ju såklart inte väga, det står ju t.ex. på krossade tomat-paketet hur många gram det är). Lätt att glömma bort smör och olja man steker i tycker jag. Sedan delar jag på antalet portioner.
 
Sv: Beach 2013, del VIII

Det är bättre att sticka hål på skiten alltså?

Din dag låter underbar:)


Brukar också sticka hål, men gör rent väldigt noggrant då så det inte kommer in bakterier. Att sticka hål på blåsorna lärde jag mig av en proffsbalettdansös, vars barn jag brukade passa när hon hade föreställningar. Hon sa att det var det absolut bästa sättet att få blåsorna att läka snabbt och sluta göra ont, och med tanke på hur mycket hon använder sina fötter i sitt arbete så litar jag på det :p
 
Sv: Beach 2013, del VIII

Blir kanske dock ingen promenad för mig idag, jag var tvungen att ta cykeln till skolan ändå eftersom jag fick syn på en spegel på blocket som jag ville ha (och jag behövde cykeln för att åka och köpa den).

Nu ska jag ut på en inlines-tur istället. Lär bli svettigt då jag tappat bort (:() mina korta träningstights (någon synsk som vet var jag gjort av dem?), det är ju 20 grader ute! Hur skönt som helst :)

Kanske hinner med en kort promenad senare i kväll, men ja... Alla lär ju gå om mig i utmaningen idag :cry: ;)
 
Sv: Beach 2013, del VIII

Haha, alla lär INTE gå om dig i utmaningen! Du har ju gått hur långt som helst. :p

Dock börjar jag knappa in lite i alla fall. Har gått 8 km i terräng idag när vi orienterat. Stått mycket stilla så det var under 3 timmar, haha.
Ska dessutom ut och gå med en vän nu ikväll så vi får se hur många km jag skrapar ihop idag! :D
 
Sv: Beach 2013, del VIII

Herre guud vad ni går:D Kommer ju aldrig komma upp i toppen i maj ju:p

Jenka: Om det känns bra så är det säkert bra. Jag tycker att korta pass är bättre ibland för att jag har lättare att hålla fokus hela passet igenom. Över en timmes styrketräning är för mycket för mig och det är den sista muskelgruppen som blir lidande... Bara du tänker på att låta varje muskel vila tillräckligt mellan passen, så att du inte kör ben typ 3 gånger på två dagar eller så:)

knapp.

Skola 13-15 idag så var på gymet klockan 8 i morse och körde ben, rygg och mage. Övade lite på min nya gåstil på löpbandet samt sprang en halvkilometer som uppvärmning. Väntar nu på pv så ska vi gå en sväng på stan, ska köpa ett pat hålfotsinlägg till tänkte jag, sjukgymnasten tyckte ju att jag skulle ha det i typ hela tiden och det är så jobbigt att byta mellan skorna hela tiden:D
 
Sv: Beach 2013, del VIII

När jag hade tappat bort kläder dök de upp längst ner i en bokhylla i vardagsrummet, så mitt tips är att leta på otippade ställen, för jag gissar att du redan kollat träningsväskan och tvättkorgen. :)
 
Sv: Beach 2013, del VIII

KL
Igår promenerade jag och pojkvännen cirka 2 mil :)

Idag har vi sammanlagt promenerat,joggat och sprungit en mil!
Förutom detta körde jag ett tufft axel-och benpass samt magövningar.
Kan lätt säga att jag är riktigt trött, och benen kommer vara döda imorgon.
</3 Leg day..:(
 
Sv: Beach 2013, del VIII

Blåbäret just nu: Äter tårta.

Vad tusan?!
Hur hände detta?
Jag skyller på PMS.

Om jag inte har hunnit få mens innan klockan 18 så åker jag till badhuset och simmar bort tårtjävlen.
 
Sv: Beach 2013, del VIII

*knapp*

Hemma från gymmet och ett grymt benpass. Men allergin håller sig okej idag så jag chansade och fick plats på ute crossfitpasset ikväll. Om typ 2 timmar. Så har laddat i mig lite mat, slappa i soffan en stund och sen åka till stallet och sen vidare till träningen. Lite bricanyl på det hela så ;)

Imorgon SKA jag ha vilodag! Så de så!
 
Sv: Beach 2013, del VIII

Jag hoppade spinningen för att baka kladdkaka och mysa hemma. Mini verkade trött så jag frågade om han ville vara hemma eller om han ville åka till sats, han ville vara hemma så då blev det så. Har ändå kört ett bodypumppass så känner mig inte så slackig ändå. :)
 
Sv: Beach 2013, del VIII

Haha, du är väl den sista som är slackig? :p Och ååh så gott med kladdkaka! :d

KL

Nyss pratat med min syster som fortfarande hänger på BB. Sjukt uttråkad och sugen på att åka hem - och jag är sjukt sugen på att få träffa den lilla knodden igen! Meen, det är ju alla andra med så jag får nog vänta. Suck. :p

Nu ska jag ut och gå! Tjohej!
 
Sv: Beach 2013, del VIII

Var inte orolig, jag kommer inte heller promenera något idag. Kom precis hem från ett gympass och har nu stuckit hål på helvetesblåsan. Så jag ska chilla i soffan nu:D
 
Sv: Beach 2013, del VIII

Ja, gud vad du är ute och går :P Jag får nog ta mig ut en sväng senare i kväll ändå... Var skönt att åka lite inlines i den fina solen iaf :)

Förstår att du vill träffa den lilla igen. Avundsjuk jag är att du får gosa bebis!
 
Sv: Beach 2013, del VIII

Duuu, prata inte om att vara slackig :p Jag har inte tränat sen i torsdags :( Har inte haft tid och höften krånglar. Ska försöka få till promenad och skivstång imorgon i alla fall :)
 
Sv: Beach 2013, del VIII

Äh, jag ska till Berlin och slacka hela helgen, kan behöva köra på lite nu innan. :p

Promenad + skivstång låter grejt!
 
Sv: Beach 2013, del VIII

*kl*

Skulle kört intervaller på bandet idag, men jag kunde faktiskt inte med att vara inomhus i det här fantastiska vädret :love: så jag tog en löprunda istället. 10,5 m knåpade jag ihop. Ganska långsamt men målet var bara att öka distansen utan att få ont någonstans, så jag är nöjd! Som alltid är det lättast i slutet av passet och jag känner mig fräsch som en vårtulipan vid 5 km, haha. Knasig kropp.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
4 900
Senast: zassoo
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
13 704
Senast: Barbabelle
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
10 445
Senast: Enya
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
67 450
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp