Beach 2013, del VIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2013, del VIII

KL
Precis hemma från Bodypump! Känns skönt! Va så vansinnigt trött innan, men jag veeet ju att jag blir piggare efter, och det funkade idag med!
 
Sv: Beach 2013, del VIII

KL
Precis hemma från Bodypump! Känns skönt! Va så vansinnigt trött innan, men jag veeet ju att jag blir piggare efter, och det funkade idag med!

Gud vad härligt!

KL

Håller på att superstäda hela lägenheten (eftersom jag inte gjorde det i lördags). Efter det tänkte jag springa en sväng.

Imorgon blir det gym efter jobbet, troligtvis ben. Onsdagen blir vila och sen torsdag och lördag springa igen och så helkropp gym på söndagen.
 
Sv: Beach 2013, del VIII

Härligt! BP är så gött! :D

KL

Så, nu är jag hemkommen från promenaden. 1 mil blev det så idag är 18 km gjorda! Riktigt, riktigt nöjd och ska lägga 255 kcal på en dubbelnougat. SOM jag ska njuta. (Kommer ligga ett antal hundra under målet ändå så, det är det värt!)
 
Sv: Beach 2013, del VIII

Tack fina du! :) Känns superbra faktiskt.
Jag brukar inte räkna promenader till mina 4 träningspass - men dagens får jag nog räkna. :p
 
Sv: Beach 2013, del VIII

Jag gillar också BP. :D Gillar speciellt att man ser förbättringar såpass fort. :D

Körde det med en kompis som precis kommit igång med att träna, jag har pratat lite allmänt med henne, pushat när hon pratat om att komma igång, hejat när hon gjort något och allmänt bara pratat om hur jag gjort för att komma igång. (Vi har ju iof pratat om att komma igång med träningen till och från i flera år, långt innan jag kom igång också :p) Så sa hon idag att det var jag som fått henne att börja träna, så roligt att höra. :eek: :D Värsta självförtroendeboosten. :)
 
Sv: Beach 2013, del VIII

Åh, herregud, här ser ut som en bombnedslag. Jag började plocka när jag lagt mini men han ropade och gnällde på att det lät. Så jag satte mig i soffan med laptopen i knät, känns inte som att jag kommer att komma igång igen...
 
Sv: Beach 2013, del VIII

Är det förresten bara jag som blir gäspig när jag tränar ibland? :p Vet att min spinninginstruktör retade en av stammisarna på ett pass för ett tag sedan, så helt ensam är jag ju inte, men varför?
 
Sv: Beach 2013, del VIII

Kladdkakan var förresten inte god. Blev lite äcklad av den abnorma mängdensocker så drog ner på det, vilket gjorde att den blev asmastig och så mådde jag illa... :p Råd för dagen: ät inte kladdkaka. :D

Förresten: Ni som kör Bodypump/skivstång/liknande pass, vad kör ni för vikter? Jag tycker att det är lite intressant när man jämför, om jag ser mina vikter mot genomsnittet tror jag att jag är bra i benböj, svag i biceps, toksvag i utfallen, och att jag förbättrat mig enormt i bröstryggen/axlarna så där är jag kanske något bättre än genomsnittet.
 
Sv: Beach 2013, del VIII

Är det förresten bara jag som blir gäspig när jag tränar ibland? :p Vet att min spinninginstruktör retade en av stammisarna på ett pass för ett tag sedan, så helt ensam är jag ju inte, men varför?

Ingen aning, men kan det inte ha att göra med antingen att man får ner mer luft i lungorna när man gäspar, alternativt temperaturregleringen i hjärnan? Jag gäspar dock inte när jag tränar.
 
Sv: Beach 2013, del VIII

Jag har shoppat nya träningsshorts idag :)
332262_0688_fr.jpg

:love:
Förra året använde jag aldrig korta, för att mina ben är så gräsliga. Men dessa var så fina och det ser så skönt ut med korta (+ att benen blir bruna så de blir liiite finare) så nu bestämde jag mig för att våga ha det, åtminstone när jag lufsar runt i skogarna runt omkring mig. Dessutom: jag köpte även nya jeans idag, stl 28". Sist jag köpte i den storleken trodde jag att det var en tillfällighet, att jeansen var ovanligt stora i storleken. Men tydligen inte (olika märken). Och när jag har 28" i jeans och dessa shorts i medium så kan jag liksom inte vara så himla stor som jag har fått för mig.
 
Sv: Beach 2013, del VIII

Ja, det låter smart! Känner mig så dum bara när jag står och gäspar efter ett pass. :p Men det kan nog stämma, för det är i slutet/efter jag gör det isf.

Förresten, jag är rätt säker på att jag läste en tråd som handlade om någon som ville ha träningslinnen med coola tryck, hon hade hittat utländska men ville ha från svenska ÅF? Eller var det ett inlägg i någon av beachtrådarna?
 
Sv: Beach 2013, del VIII

Snyggt! Och läckra ben du kommer att ha! :D Och bra realitycheck med storlekarna, du får bara intala dig själv om det också. :)
 
Sv: Beach 2013, del VIII

Förresten: Ni som kör Bodypump/skivstång/liknande pass, vad kör ni för vikter? Jag tycker att det är lite intressant när man jämför, om jag ser mina vikter mot genomsnittet tror jag att jag är bra i benböj, svag i biceps, toksvag i utfallen, och att jag förbättrat mig enormt i bröstryggen/axlarna så där är jag kanske något bättre än genomsnittet.

Jag brukar köra(på en sida nu då):
2,5 + 1 på uppvärmning
10-11 på ben
5 på bröst
5+1 på rygg
5+1 på triceps
2,5 + 1 på biceps
6-7,5 på ben (lite olika där, ibland tar jag väldigt lite - ibland nästan samma som på ben)
2,5 + 1 på axlar.

Så, jag känner mig hyfsat stark på ben. Meeen, typ bara där :p

Trist att kladdkakan inte blev god!
 
Sv: Beach 2013, del VIII

Duktig du är! Inlines är ju riktigt bra träning, även om det inte räknas i vår utmaning (visst blir man lite dum i huvet av det här tävlandet? :D).
 
Sv: Beach 2013, del VIII

Jag använder My Fitness Pal och där finns det ofta hela maträtter inlagda. Annars brukar jag höfta ingredienserna för sig - försöker räkna aningen högt.
 
Sv: Beach 2013, del VIII

Pass på rad går ju bra bara du inte tränar samma muskelgrupper varje dag. :) Sen är det väl bra att "bryta ner" musklerna lite, alltså att pressa dem, ibland, om man vill ha ordentliga resultat - men det är bara vad jag hört, jag kan ha missuppfattat.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
4 898
Senast: zassoo
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
13 701
Senast: Barbabelle
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
10 444
Senast: Enya
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
67 444
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp