Beach 2013, del VIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2013, del VIII

Men även transport (typ den inlinesåkning du beskriver, eller min transportcykling) är ju faktiskt en viktig del i en hälsosam livsstil, som Chili så klokt påminde mig om för ett tag sen! Och NÅGRA kalorier bränner det allt. :)

Så sant! Ungefär så jag tänker :) Det är ju mycket bättre att komma ut och slöåka lite inlines än att dega i soffan. Dessutom ett mysigt sätt att umgås med sambon på, även om vi ser lite knäppa ut där han springer (svettig som en gris) och jag glider fram på hjul bredvid honom ;) :D

Vardagsmotionen ger jättemycket tror jag. Känner skillnad bara att numera cykla till skolan istället för att t.ex. åka tunnelbana. Man kommer igång på ett helt annat sätt på morgonen och får lite luft sen på eftermiddagen efter en lång dag inomhus...
 
Sv: Beach 2013, del VIII

Den var hur god som helst! :D

Jag brukar tyvärr njuta över kaloribudgeten, så...jag borde inte äta något godis alls. Suck :p


Tycker du är superduktig med både inlinesåkande och kaloriräknande!
 
Sv: Beach 2013, del VIII

Så sant! Ungefär så jag tänker :) Det är ju mycket bättre att komma ut och slöåka lite inlines än att dega i soffan. Dessutom ett mysigt sätt att umgås med sambon på, även om vi ser lite knäppa ut där han springer (svettig som en gris) och jag glider fram på hjul bredvid honom ;) :D

Hehe, kan tänka mig det. :D Hundra miljoner gånger bättre än soffslöande! Och när det är såna här vackra dagar och kvällar så är det ju så livgivande och energigivande att bara vara UTE. :love:
 
Sv: Beach 2013, del VIII

JÄKLAR vad du har legat i idag! Grymt!

Jaa, det har blivit en del :) De första 8 km var ju dock väääldigt långsamma. Men, det gick upp och ner och genom snår och över stenar(och tre huggormar hittade vi med :p)


Skitbra jobbat med din löpning verkligen! Gött!
 
Sv: Beach 2013, del VIII

Den var hur god som helst! :D

Jag brukar tyvärr njuta över kaloribudgeten, så...jag borde inte äta något godis alls. Suck :p

Tycker du är superduktig med både inlinesåkande och kaloriräknande!

Men kom tillbakaaaa till fitnesspal då, behöver någon annan som räknar så jag håller motivationen uppe ;)

Det är svårt att hålla sig till kaloribudget, jag vet! Men du som tränar så mycket kan ju äta upp dina träningskalorier utan dåligt samvete, eller vill du inte det?
 
Sv: Beach 2013, del VIII

Kl

Vad duktiga ni är allihopa :) Jag känner att jag tappat allt den här (förra) veckan, luften gick ur litegrann i och med dumma höften. Har dessutom haft fullt upp i tre dagar och knappt hunnit sitta ner och vila känns det som. Men imorgon är det en välbehövlig helt ledig dag = SOVMORGON!!! :love: Måste visserligen plugga men jag kan styra upp dagen som jag vill, riktigt skönt.
 
Sv: Beach 2013, del VIII

Det har du helt rätt i. Och egentligen alla val där man väljer det mer hälsosamma istället för det slackiga, som alla promenader som alla ni andra i tråden är ute på istället för att hänga i soffan, varje gång man äter något nyttigt istället för onyttigt, etc.

Spinner vidare: Det alla i tråden gör eller har gjort är ju livsstilsomläggningar, och det kräver ju ett arbete på alla plan, likväl som att man ska få hjärnan att hänga med på det. Hjärnan är ju svår att ställa om, det är ju bara att se på kvällens inlägg med Niyamas storlek och min inställning som slackig, vi båda har ju förändrats men hjärnan ser fortfarande de gamla. Och det kräver ju ett arbete att få hjärnan att ställa om sig. Och egentligen är det samma sak när man går upp, jag hade svårt att se att jag gick upp. Jag vägde mig och ville inte inse att jag gått upp till 75, vägrade tro på vågen när det gick upp varje månad, tyckte att jag inte gått upp så mycket fast jag inte kunde ha kläderna och byxorna satt åt (typ jobbyxorna jag var tvungen att ha). Nu när jag ser mig i spegeln på gymmet är det åt andra hållet - är de där snygga spirorna verkligen mina? Nu ser ju magen inte så stor ut ändå, etc. Så det är ju ett kontinuerligt jobb för att få hjärnan att hänga med. Iallafall för mig, jag måste jobba aktivt. Å andra sidan är det bra också, jag har redan programmerat min hjärna till att tycka att jag är assnygg, het och har det charmigaste leendet i stockholmstrakten, typ. :p
 
Sv: Beach 2013, del VIII

Hahah, ja mitt minne av inlines är att jag krockade med ett träd sist jag försökte. :p Men ja, jag kanske ska köpa skydd och ge mig ut. Det verkar himla roligt! :D
 
Sv: Beach 2013, del VIII

Haha, jag har hängt där idag faktiskt! Räknat ALLT! :D /nöjd :p

Och nä, jag brukar inte äta alla träningskalorier. Vågar aldrig lita på att de stämmer. Och dessutom brukar jag ju kaosa till maten på helgen så då känns det bra om jag inte ätit alla i veckan... :angel:
 
Sv: Beach 2013, del VIII

Tråkigt att du har en liten svacka! Men du kommer snart tillbaka :bump: Hur är det med höften? Bra att du stannar kvar i tråden trots lite dålig motivation just nu, tycker jag!
 
Sv: Beach 2013, del VIII

Alltid lite enklare att kaloriräkna de dagarna man faktiskt vet att man hållt/kommer hålla budget :angel: Jag ger gärna upp innan helgen ens har börjat eftersom jag vet att det spårar varje gång :angel:

Förstår att du inte vill äta upp alla träningskalorier, men du borde ju kunna norpa några hundra av de i alla fall. Tror nog träningsapparna räknar lite i överkant. Men jag förstår vad du menar med att vilja spara lite utrymme till helgens matkaos, jag försöker ju göra likadant :)
 
Sv: Beach 2013, del VIII

Motivationen kan verkligen störtdyka av skador. Men häng i så ska du se att den kommer tillbaka! Du är ju så grymt bra igång med din löpning och allt!
 
Sv: Beach 2013, del VIII

Höften mår bra för tillfället, men så var det fyra dagar sen jag sprang också. Tänkte testa den lite i veckan, springa en jättkort bit och se hur den reagerar. :)

Klart jag hänger kvar! Det är inspirerande att läsa om vad ni andra gör :)
 
Sv: Beach 2013, del VIII

Haha, ja. Och de dagar man äter hemma och fixar all mat själv. Som imorn vet jag att jag kommer äta lunch ute för vi ska iväg med skolan hela dagen och de har redan beställt mat till oss. Och på kvällen är det dax för Vårruset så då blir det ju picknickkorg och ingen möjlighet till vägning av mat. Men, får försöka äta vettigt ändå. Och troligtvis kommer vi gå till och från starten på Ruset vilket är typ 6-7 km tur och retur, så det blir en del rörelse imorn med :)

Och jo, visst kan jag norpa. Och några tar jag, helt klart :p :D
 
Sv: Beach 2013, del VIII

Tränar bara bodypump en eller 2 ggr per vecka max, så jag ökar låångsamt med vikterna... försöker tänka på tekniken och ta ut mig ordentligt på det sättet!
Mina vikter per sida:
Uppvärmning 2,5 kg
Ben 7 kg
Bröst 4,5 kg
Rygg 5 kg
Triceps 3,5 kg på pressarna (mot magen) 5 kg på plattan
Biceps 2,5 kg (men dog inte av de idag, så förmodligen dags att öka)
Benböj 2,5 kg utfall ingen vikt
Axlar 1 kg (problemaxlar)
Mage 2,5

Har jag glömt något??
Mitt största problem är axlarna, kan därför inte heller öka nåt direkt mer på benen för de känns som axlarna går av. Jobbar på det med kiropraktor och träningsprogram för axlarna samt massage... men problemet har funnits många år så jag räknar inte med att det ska bli någon vändning snabbt. Annars känner jag mig nog ganska jämnstark, inget som sticker ut och är toppen, men inget utom axlarna som är botten heller.
 
Sv: Beach 2013, del VIII

Hmm, hur fixar du frivändningarna på ryggen då? Jag har problem med mina axlar som gör att jag får ont om jag belastar axlarna när jag har armarna "över huvudet" sas. Vilket gör att jag numera plockat bort frivändningarna helt, (ersätter med marklyft), jag kör inte heller sista delen av triceps som alla andra, utan där ligger jag på rygg och har händerna rakt upp (90 grader från kroppen), för att inte belasta. Men det kanske inte förvärrar för din del?
 
Sv: Beach 2013, del VIII

Att jag slutat helt med sådana övningar över huvudet har gett en lite oväntad bieffekt, om än inte så konstig: Mina axlar ser asskeva ut. :p Om man tittar på dem framifrån ser man "axelknölen", sedan går det ner i typ 2 cm innan musklerna börjar bukta ut. Kan försöka fånga det på bild någon dag, ser verkligen fult ut. :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
4 898
Senast: zassoo
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
13 699
Senast: Barbabelle
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
10 444
Senast: Enya
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
67 441
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Kattsnack 10
  • Hur länge är din hund ensam?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp