Beach 2013, del VIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2013, del VIII

Det har du helt rätt i. Och egentligen alla val där man väljer det mer hälsosamma istället för det slackiga, som alla promenader som alla ni andra i tråden är ute på istället för att hänga i soffan, varje gång man äter något nyttigt istället för onyttigt, etc.

Spinner vidare: Det alla i tråden gör eller har gjort är ju livsstilsomläggningar, och det kräver ju ett arbete på alla plan, likväl som att man ska få hjärnan att hänga med på det. Hjärnan är ju svår att ställa om, det är ju bara att se på kvällens inlägg med Niyamas storlek och min inställning som slackig, vi båda har ju förändrats men hjärnan ser fortfarande de gamla. Och det kräver ju ett arbete att få hjärnan att ställa om sig. Och egentligen är det samma sak när man går upp, jag hade svårt att se att jag gick upp. Jag vägde mig och ville inte inse att jag gått upp till 75, vägrade tro på vågen när det gick upp varje månad, tyckte att jag inte gått upp så mycket fast jag inte kunde ha kläderna och byxorna satt åt (typ jobbyxorna jag var tvungen att ha). Nu när jag ser mig i spegeln på gymmet är det åt andra hållet - är de där snygga spirorna verkligen mina? Nu ser ju magen inte så stor ut ändå, etc. Så det är ju ett kontinuerligt jobb för att få hjärnan att hänga med. Iallafall för mig, jag måste jobba aktivt. Å andra sidan är det bra också, jag har redan programmerat min hjärna till att tycka att jag är assnygg, het och har det charmigaste leendet i stockholmstrakten, typ. :p

Du är så klok! Alla förändringar är jobbiga för knoppen - det tar lång tid att vänja sig vid sin spegelbild när man har ändrat på saker och ting. Man får försöka ge sig själv lite tid att komma ikapp ibland, tror jag.
 
Sv: Beach 2013, del VIII

Det är ju så, och som du säger måste man låta det ta tid. Och jobba på det, aktivt hela tiden, tror jag. :) Den här grejen med att stå framför spegeln och säga hur snygg, stark och bra man är tror jag på. :D
 
Sv: Beach 2013, del VIII

Frivändningarna gör jag med benen ^^ Det går faktiskt bra för att jag sviktar med knäna och använder fart.... inte helt toppenbra kanske, men får inte ont av det.
Triceps över huvudet gör faktiskt inte så ont tycker jag.... kommer väl inte riktigt åt där problemet sitter. Har lite framåtroterade axlar, behöver alltså bygga om min hållning lite, men också mycket muskelspänningar främst pga stress. Så tycker att roddar (framförallt med brett grepp) och axelpressar är värst. Men axelpressar kan jag alltså göra i frivändning med hjälp av att trycka från benen...
 
Sv: Beach 2013, del VIII

kl

Jag skuttar in i den här nya tråden och är med igen. Hade en liten svacka med först lite ont i en fot, sen världens monsterförkylning och sen en jättedipp emotionellt, så min förra månad var inte särskilt bra varken tränings- eller matmässigt (och därför orkade jag inte hänga med i ert galna tempo i tråden). Nu är jag dock på g igen, har hunnit springa/gå 2 korta pass (i fredags och idag) och är så sugen på att antingen gymma eller köra två 30 min-pass på gymmet imorn (cirkelträning + core express). :)

Min slackiga månad har dock resulterat i att jag gått upp i midjemått (har ingen våg), så jag kör på ett strikt godisförbud under maj månad och tänkte försöka börja räkna kalorier. Men det är svårt då jag blir såååå jäkla hungrig! Hur är det för er andra som räknar, blir ni också hungriga?
 
Sv: Beach 2013, del VIII

Ok, då förstår jag. Bara du har koll så att du inte gör något som förvärrar problemet, det jag tänkte på. :)
 
Sv: Beach 2013, del VIII

Jag räknar visserligen inte, men gå det inte att byta ut maten så att du äter sådant som mättar men inte ger så många kalorier? :)
 
Sv: Beach 2013, del VIII

Välkommen tillbaka! Det finns ju en hel del bra saker du kan äta som har lågt kaloriinnehåll men mättar bra, framför allt protein: bönor, kvarg, ägg m.m.
 
Sv: Beach 2013, del VIII

Och nu får jag gå och lägga mig med gott samvete. :D

/nöjd tjej som gjort sina inåt/utåtrotationer/rotatorkuffsövningar/whatever ;)
 
Sv: Beach 2013, del VIII

Nu har jag också hittat till den nya tråden!

... även om vi ser lite knäppa ut där han springer (svettig som en gris) och jag glider fram på hjul bredvid honom ;) :D

Haha, de få gånger jag åkte inlines förra sommaren hade jag sambon med på cykel (fast han får cykla saaakta), som nödbroms ifall jag inte fick stopp om det kom en bil... Och så han kunde plocka upp mig ifall jag trillade, men det behövdes aldrig. Ska kanske ta mig ut snart igen, de har sopat gatorna nu...

Sprang en sväng idag och benhinnorna känns faktiskt lite bättre med den rosa tejpen, men inte helt bra. Och vaderna känns mycket mer stumma och spända.. Men men, ska till sjukgymnasten igen imorgon, så får diskutera med henne då.

Nöjd över att jag kom ut och sprang, men minst lika nöjd över att jag har bakat bullar ikväll... :d
 
Sv: Beach 2013, del VIII

80 längder är MYCKET! Men det är underbart att ha badet för sig själv, så lugnt och stilla och man kan bara glida fram...

Linisen: Peppar och hejar för att du ska klara morgondagens tuffa utmaning: att ta vilodag! Du klarar det! Det är bara att göra, det kommer att kännas skönt efteråt. :D ;)
 
Sv: Beach 2013, del VIII

+ mammas

Tack! Jo, men alltså grejen är ju att jag tycker att jag gör det, det är det som är så irriterande! :arghh: Jag kan liksom vara jättemätt efter maten, och sen en timme senare så blir jag hungrig igen, helt störigt! Har dock börjat med shape up, så nu kanske det blir enklare att se hur jag kan göra om, kanske fuskar omedvetet.

Det är alltså ingen annan som blir hungrig när ni försöker ligga på kalori-underskott? Alltså inte typ sötsugen, utan hungrig?
 
Sv: Beach 2013, del VIII

Jag räknar inte, så jag kan tyvärr inte svara. (Vet att jag lätt blir manisk med sådant, och dessutom tror jag att jag ligger nära till hands att dra på mig ätstörningar, så vill inte börja heller.) Jag går på känsla, men så minskar jag i vikt väldigt långsamt också.
 
Sv: Beach 2013, del VIII

+ ni andra:

Tack för pepp!
Jag kan knappt förstå att jag faktiskt gjorde det, men jag simmade 40 + 40 längder på 28 + 27 minuter.
Det är ju helt otroligt.

Nu är kroppen alldeles gosig och trött, jag hoppas att den är pigg och glad i morgon. Om exakt 12 timmar ska vi på ett pass med coreboll :D
 
Sv: Beach 2013, del VIII

Nej, jag är aldrig hungrig och har aldrig varit det heller. Jag är för övrigt en mycket hungrig person i största allmänhet :p Tror, som de andra skrivit, att det handlar om vad man äter för typ av mat. Ska du äta pasta med någon (gräddig) sås kan du ju inte äta så mycket innan kalorier galopperar iväg, men äter du en matig sallad så blir det ju mkt bukfylla på ganska lite kalorier. Och så proteiner som de andra nämnt :)

Så hur ser sina matdagar ut ungefär? Och hur många kalorier ska du ligga på? :)
 
Sv: Beach 2013, del VIII

Ah shit vad lyxigt, hungrig är typ mitt normal-tillstånd! Nej men alltså jag har ju hyfsad koll på vad som är bra respektive dåligt att få i sig, och gillar dessutom hyfsat nyttig mat mer än vad jag gillar typ gräddiga såser. Tror, att mitt problem är att jag "överdoserar" på bra fetter, typ nötter, avocado, olivolja osv, verkar ju uppenbarligen inte som att det mättar så himla bra. Det gör ju att det drar iväg i kalorier, även om själva råvaran är nyttig o bra sas. Som idag så har jag tex keso m äpple, kanel och några valnötter till frukost (+kaffe m mjölk), omelett till lunch, nån morot o lite mjölk efter min löptur, och sen köttfärsbiff med sallad till middag. Mitt energibehov ligger nånstans på 2000 enligt standard-uträkningen, och vill ligga på mellan 1500-1700 kcal per dag.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
4 897
Senast: zassoo
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
13 692
Senast: Barbabelle
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
10 438
Senast: Enya
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
67 422
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Senast tagna bilden XV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

  • Löss
  • Fjordingtråden
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp