Beach 2014 del V

Status
Stängd för vidare inlägg.

cili

Trådstartare
Träning, kosthållning, pepp och råd - dags för årets femte tråd!
Välkomna såväl gamla rävar som nya förmågor!
 
Sv: Beach 2014 del V

Yaay! :banana: Jag var precis påväg att skriva ett inlägg i den gamla tråden när jag såg att det visst var dags att hoppa över hit...

Just nu är jag sådär löjligt food baby-mätt efter en långlunch på stan. Det var jättetrevligt, men återigen går jag idag omkring med den där känslan av att kunna äta hur mycket som helst. Hela tiden. Just nu är jag dock proppmätt, men så åt jag också havregrynsgröt till frukost vid 8, en grov macka med ost vid 12, en näve nötter vid 14 och en stor lunch vid 15. Alltså hur, huuur får all den maten plats i mig?! Jag är helt chockad, och innan jag åt den där stora lunchen tvivlade jag nästan på att jag någonsin kommer att känna mig helt mätt igen.

En sak jag reflekterar över är att jag kände exakt såhär i lördags också - ett stort sug efter riktig mat och en känsla av att kunna äta hur mycket spaghetti och köttfärssås som helst typ. Det är alltså inget sötsug vi snackar om, utan ett sug efter riktig, lagad mat (jag vaknade i morse och ville helst av allt äta lasagne till frukost om vi säger så). Sambandet jag ser är att i lördags hade jag kört Metafit dagen innan, och det gjorde jag ju igår också. När jag läste på om Metafit läste jag att det tydligen är en träningsform som gör att man fortsätter förbränna i upp till 24 h efteråt - kan det här ha någonting att göra med min ökade aptit? Eller är det bara lögn och båg alltihopa? I'm intrigued... Vad tror ni, kära bukare?
 
Sv: Beach 2014 del V

Oops råkade skriva i gamla tråden :p

KL
Tänkte springa idag men halsen kliar lite igen :( Så jag nöjde mig med att promenera 5 km hem från jobbet.
 
Sv: Beach 2014 del V

Vem är Pavel i tidsutmaningen på endo? Något säger mig att denne inte hör dit? :D

Och hur blev det med att lägga in initialerna med nick i utmaningarna så man ser vem som är vem? :)
 
Sv: Beach 2014 del V

Hämtade listan från förra tråden:

AG - ananya
AJ - grodan21
AS - peplis
CE - Tyreety
CF - fryckan
CS - Mammas
EA - Emtherlia
ED - cherie
EE - hermulen
EL - Luem
IK - cili
JE - Jenka
KP - Praeterea
LB - wysiwyg
LH - Blueberry
LL - Linisen
LS - Pixus
MA - Trollunge
ML - Tulpanen
MO - Queen
NÖ - Ninnurur
OK - lethal
SA - zass
SD - kethets
SG - sleepan
SN - Chili
SS - Niya
S.Z.E - Zarro
SÅ - hallonsoda
VE - Congeria
WB - ???????????

Den sista hittar jag inte i utmaningarna?
Och i tidsutmaningen finns flera som inte är bukefalister :)

Och LB i vanliga utmaningen ser inte det minsta ut som wysiwyg samt bor i grekland, så jag antar att det inte stämmer? :D
 
Senast ändrad:
Sv: Beach 2014 del V

havregrynsgröt till frukost vid 8, en grov macka med ost vid 12, en näve nötter vid 14 och en stor lunch vid 15. Alltså hur, huuur får all den maten plats i mig?!

Ärligt talat så tycker jag inte alls det är mycket mat! såhär brukar jag äta:
Frukost runt 7:30: Special K med ett par mackor
Lunch runt 12:00: Lagad lunch, tip korvstroganoff, spagetti och köttfärssås mm
Kvällsmat runt 17-18:00: Lagad mat igen eller pannkakor:p
Senare på kvällen: Godis och onyttigheter:o

Äter jag havregrynsgröt blir jag hungrig nästan direkt, och att bara äta en macka till lunch, ja då hade jag nog dött:D
 
Sv: Beach 2014 del V

Precis kommit hem från en promenad på 7 km, lite kallt mot slutet när solen försvann bakom alla byggnader! :(
 
Sv: Beach 2014 del V

Woho ny tråd! :D

Har just duschat efter ett intervallpass. Joggade 1 km som uppvärmning, sedan 4 km med 2 min intervaller, 1 min gåvila mellan. 1 km nedjoggning som avslut. Lyckades pressa mig ordentligt i intervallerna, knappt så jag orkade med dem ;) Fick inte riktigt koll på tempot men de flesta intervallerna verkade ligga mellan 4:30-5:00 tempo. Fett bra för mig som inte är så vältränad!

Skall kompensera detta med öl :d :love:
 
Sv: Beach 2014 del V

kl

Åh, jag är så avis på hur ni håller igång! Red iofs ett 2,5 h pass i skogen idag, så jag är lite mör. Men annars så sitter jag bara med näsan i matteböckerna eller jobbar. Och så hundpromenaderna förstås, men nu har det bara blivit kortisar och Mr. Klump har fått leka och busa i trädgården istället.

Vill ut och springa och lyfta tunga saker på gymmet! Men efter måndag så är tentan över så det är väl bara att hålla ut...
 
Sv: Beach 2014 del V

Jag hade definitivt inte hållit mig mätt på den matdagen! Gröt blir jag snarare mer hungrig av, om jag inte äter ägg eller smörgås till. Och så bara smörgås och lite nötter fram till 15 - jag hade dött! Jag äter ca 7:00-09:30-12:00-15:30-19:00. Normalstora portioner lagad mat till lunch och middag, mellanmålen är oftast något proteinrikt som kvarg eller så. Om jag ska spåna lite så känns det som att du kanske är fast i tänket att du är "liten i maten"? Du tränar mycket nu (ja, mer än medelsvensken skulle jag tro!) och din kropp försöker tala om för dig att du behöver mer energi för att orka träna och framför allt orka bygga upp kroppen efter träningen. Lyssna på den! Jag läser ju mattråden här på ungdom och jag har faktiskt tänkt på att det känns som att du får in alldeles för lite protein i dina måltider (ursäkta stalker-tendenserna! :o). Kan du få in lite mer protein under dagen så tror jag att du kan komma ifrån känslan av att vara hungrig hela tiden.
 
Sv: Beach 2014 del V

Jag har sprungit, och satan vad tungt det var! Men jag får skylla mig själv som väljer att springa dagen efter benböj och utfall :angel: 3,2 km kändes mer än nog, höll tempot uppe helt okej med tanke på att benen kändes som att de satt fast i underlaget.

Övertalade sambon att köra cirkelträning i 15 min efteråt med mig, haha. Han vill ju komma i form och gå ner lite i vikt men det är lite trögt med motivationen. Så jag försöker peppa honom, får se om det ger resultat. Han måste ju hitta viljan själv, men jag är bara glad om jag kan hjälpa :) Vi körde i alla fall någon form av tabata med armhävningar, plankan mm.
 
Sv: Beach 2014 del V

Kl

Okej jag är en tönt. Ska på mitt livs första grupp-pass och är typ kräkfärdig av nervositet. Hatar nya saker och folk ;) håll tummarna!
 
Sv: Beach 2014 del V

Tack :D känns som jag börjar komma igång! Dock var det inte med löpklubben, klasskompisarna föreslog öl-häng och jag kan inte motstå :angel: men jag ska gå med NÅGONGÅNG :p Det är en nations-förening btw, så om du är medlem i någon nation kan du också gå med :)

Duktigt av dig att springa trots att det kändes tungt! Känner igen det där, ena dagen skuttar man lätt runt 5 km, en annan vill man dö efter en km :p Och vad grymt att du och din sambo kan träna tillsammans och peppa varandra! :)
 
Sv: Beach 2014 del V

Ärligt talat så tycker jag inte alls det är mycket mat! såhär brukar jag äta:
Frukost runt 7:30: Special K med ett par mackor
Lunch runt 12:00: Lagad lunch, tip korvstroganoff, spagetti och köttfärssås mm
Kvällsmat runt 17-18:00: Lagad mat igen eller pannkakor:p
Senare på kvällen: Godis och onyttigheter:o

Äter jag havregrynsgröt blir jag hungrig nästan direkt, och att bara äta en macka till lunch, ja då hade jag nog dött:D

Jag hade definitivt inte hållit mig mätt på den matdagen! Gröt blir jag snarare mer hungrig av, om jag inte äter ägg eller smörgås till. Och så bara smörgås och lite nötter fram till 15 - jag hade dött! Jag äter ca 7:00-09:30-12:00-15:30-19:00. Normalstora portioner lagad mat till lunch och middag, mellanmålen är oftast något proteinrikt som kvarg eller så. Om jag ska spåna lite så känns det som att du kanske är fast i tänket att du är "liten i maten"? Du tränar mycket nu (ja, mer än medelsvensken skulle jag tro!) och din kropp försöker tala om för dig att du behöver mer energi för att orka träna och framför allt orka bygga upp kroppen efter träningen. Lyssna på den! Jag läser ju mattråden här på ungdom och jag har faktiskt tänkt på att det känns som att du får in alldeles för lite protein i dina måltider (ursäkta stalker-tendenserna! :o). Kan du få in lite mer protein under dagen så tror jag att du kan komma ifrån känslan av att vara hungrig hela tiden.

Mja, mjä, det kanske inte är så mycket då. Men för mig är det mycket, och för min hjärna känns det helt sjukt att äta en grov smörgås och sedan vara vrålhungrig en halvtimme efter! Jag tror definitivt att du kan ha en poäng i det fetmarkerade i ditt citat Zassoo, och som vi diskuterade lite i förra veckan så är det nog dags för mig att börja acceptera min kropps ökade energibehov. Jag är på sätt och vis glad att det är ett ökat sug efter riktig mat det handlar om istället för sötsaker och onyttigheter, men samtidigt blir det så mycket mer påtagligt och svårare att se förbi när det är just ökade portioner och mera mat kroppen tycks be om. Ett sug efter onyttigheter är jag liksom van vid att hantera på ett helt annat sätt, men att plötsligt börja ta två portioner mat känns så allvarligt och sitter så mycket längre in. Och så känns det som att jag kommer att bli jättestor om jag fortsätter så, men de tankarna försöker jag brotta bort så gott jag kan.

Angående proteinhalten (helt okej att stalka mig! ;)) kanske det ligger något i det också. Jag provade ett tag att ha ägg i frukostgröten men tyckte att konsistensen blev så himla märklig att jag slutade efter ett tag. Ska kanske prova att få i mig ett kokt ägg vid sidan av istället? Sedan känner jag mig lite fantasilös när det kommer till att lägga till mer protein i övrigt - tycker att jag äter rätt mycket mjölkprodukter, kyckling, ägg och fisk som det är redan. Keso köper jag ibland men kvarg har jag tyvärr inte lyckats hitta här ännu. Hjälp? :p
 
Sv: Beach 2014 del V

Nu hängde jag inte med, vilken är en nationsförening? Löparklubben? Jag är iofs inte med i nån nation ändå :p

Sambon är inte riktigt igång än, men ja när vi väl tränar ihop så är det kul! Vi sprang ju ihop i lördags då han hjälpte mig till mitt nya (awesome!) PB på 5 km, det var jätteroligt. Han är duktig på att springa men tycker inte det är kul :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
95 96 97
Svar
1 924
· Visningar
61 396
Senast: Unafraid
·
F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
4 940
Senast: zassoo
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 851
Senast: Niyama
·
Kultur Tänkte att vi kunde ha en tråd för livemusik under året, pepp inför och recensioner när man varit iväg. Kanske man kan möta upp någon...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 678
Senast: Piglet
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp