Beach 2014, VIII

Status
Stängd för vidare inlägg.

Ninnurur

Trådstartare
Nu börjar jag på nästa tråd, för vi skriver ju lika mycket som vi tränar! :up:

Jag tränade inte många knop i helgen, men imorrn är det dags igen! Måste komma igång med mer regelbundet (varje dag) träning igen, nån som har tips för att "orka"? Det känns som att jag bara sjunkit i energinivå sen jag blev hästlös...
 
@Ninnurur: för mig funkar det inte att tänka "jag ska träna varje dag", då känner jag mig pressad och blir besviken på mig själv när jag inte håller det (vilket händer och är helt okej). Kanske bestämma sig för ett antal dagar/vecka istället och sen trappa upp när det flyter på? :)
Men låg energinivå, låter som du är ledsen? Tänk på sånt tar på krafterna, och att låta träningen prioriteras lägre ett tag kan vara klokt om det är så du känner.

Idag har jag köpt gymskor (och annat, bränt 5300kr idag :o), och på onsdag ska jag köpa gymkort! Så snart är träningen igång igen :D
 
@kolfinnur - mjo, ledsen är jag ju. Hästlös för första gången på 26 år, arbetslös, ensamstående mamma och med lite trasslig relation med mina systrar. Så det vore konstigt om jag inte var ledsen :D Men träningen brukar vända på det, då glömmer jag all skit. Och nu tar jag mig inte ens dit, det känns som att jag sjunker längre ner i soffan. :down:
 
@kolfinnur - mjo, ledsen är jag ju. Hästlös för första gången på 26 år, arbetslös, ensamstående mamma och med lite trasslig relation med mina systrar. Så det vore konstigt om jag inte var ledsen :D Men träningen brukar vända på det, då glömmer jag all skit. Och nu tar jag mig inte ens dit, det känns som att jag sjunker längre ner i soffan. :down:

Ta en dag i taget och försök göra träning som du tycker är kul!
Finns det möjlighet att rida trots att du inte längre har din pålle? Hästarna ger ju mycket glädje!
 
Imorn ska jag gymma igen tror jag. Alternativt springa (vilket jag verkligen borde! Men gymmet lockar mer...).

På onsdag ska jag rida och sen blir det eventuellt Body Balance på kvällen, men det återstår att se.
 
Ta en dag i taget och försök göra träning som du tycker är kul!
Finns det möjlighet att rida trots att du inte längre har din pålle? Hästarna ger ju mycket glädje!
All träning är ju kul när jag väl tagit mig dit :D
Jo, jag har redan fått flera erbjudanden om att rida, både som medryttare, bara trevlig tur med vän och tillridning, men jag är nog inte riktigt där mentalt än. Hoppas jag får hästtransporten såld nu, då är det en sak mindre att tänka på iaf! :)
 
Jag ska flytta i veckan, så det kommer bli ungefär åttahundra marklyft och en miljon trappsteg. :D Däremellan ska skolan hållas igång och körlektioner tas, och och och...

GUD, låt den här veckan gå fort! Vill vara inflyttad nuuuu!

10606172_451028678372151_7364762633178843748_n.jpg
 
All träning är ju kul när jag väl tagit mig dit :D
Jo, jag har redan fått flera erbjudanden om att rida, både som medryttare, bara trevlig tur med vän och tillridning, men jag är nog inte riktigt där mentalt än. Hoppas jag får hästtransporten såld nu, då är det en sak mindre att tänka på iaf! :)

Nä det är klart. Jag förstår om du inte är riktigt redo ännu. Men fint att ha erbjudanden iaf :)

Tassen, åh vad fint det ser ut!
 
Jag köpte ett träningskort på simhallen i somras och åh vad jag älskar simningen!
Har haft svårt med träning de senaste åren, får lätt benhinneinflammation, ledvärk, överansträngning och förkylningar i all oändlighet.. Men i bassängen känns kroppen så lätt och smidig, och jag slipper värken. Så skönt!

Idag simmade jag 32 längder i ett svep, dubbelt så mkt som jag orkade förra månaden! Jag har alltid haft svårt med andningen i alla möjliga situationer, vilket såklart försvårar uthålligheten rejält när det kommer till träning.. Men idag simmade jag alltså 750 meter och kunde andas ordentligt hela tiden! Så glad!:banana:

Underbart att ha hittat en form av träning som passar mig, välbehövligt särskilt efter att jag blev hästlös förra sommaren, jösses vad svag jag blivit i kroppen sen dess.
 
All träning är ju kul när jag väl tagit mig dit :D
Jo, jag har redan fått flera erbjudanden om att rida, både som medryttare, bara trevlig tur med vän och tillridning, men jag är nog inte riktigt där mentalt än. Hoppas jag får hästtransporten såld nu, då är det en sak mindre att tänka på iaf! :)

Visst är det drygt att fastna i soffan sådär, det spelar liksom ingen roll att man VET att det kommer kännas jätteskönt när man väl är på träningen.. Vägen dit känns sååå låååång. Taskigt av hjärnan att sätta en i den fällan tycker jag! :rage:
 
Imorn ska jag gymma igen tror jag. Alternativt springa (vilket jag verkligen borde! Men gymmet lockar mer...).

På onsdag ska jag rida och sen blir det eventuellt Body Balance på kvällen, men det återstår att se.
Du förresten! Sen när det nya plusgymmet öppnar så lär vi ju kunna besöka ett gäng pass ihop, för då finns det ju förhoppningsvis dubbelt så många att välja mellan :bump:

kl
Jag har fortfarande träningsvärk. Sen i lördags. Snacka om att dom där passen tog :p
 
Visst är det drygt att fastna i soffan sådär, det spelar liksom ingen roll att man VET att det kommer kännas jätteskönt när man väl är på träningen.. Vägen dit känns sååå låååång. Taskigt av hjärnan att sätta en i den fällan tycker jag! :rage:
Det är så himla fräckt gjort av hjärnan! Jag har ju inte ens långt kvällstid, kan få ihop riktigt bra träning hemma. Dvs 1½ meter framför soffan :angel: Men man måste ju ändå resa sig... :banghead:
 
Jag hoppade över pole-träningen igår då jag började må jättekonstigt sista halvtimmen på jobbet (omtöcknad och må illa), det höll i sig flera timmar på kvällen, mådde typ bra först fram emot nio-tiden o mår bra nu när jag vaknat. Det är ju egentligen jätteskönt att jag inte blev sjukare än så, men på ett sätt så blir jag lite irriterad eftersom att då känns det ju som att jag borde ha gått o tränat!
Är ledig idag så tänkte ta mig iväg till studion o ta igen den klassen som jag missade igår, sen har jag lite grejer hemma som behövs fixas med o så.

Vad är er plan för dagen? :)
 
Hoppar in och säger hej i nya tråden :) Är i stort sett frisk nu så jag ska börja smyga igång igen. Skippar Lidingö på lördag, det känns inte som att det är värt det. Långt att åka (utan sällskap), jag har inte sprungit på 5 veckor och inte tränat mer än enstaka gånger under den tiden. Precis varit sjuk och haft ont i knät, känns inte som bästa uppladdningen för att springa 15 km :meh: Jag är betydligt mer peppad att sätta igång med uppbyggnadsträning för nästa år, ska försöka fundera ut en plan för det som även funkar med övriga livet :p
 
@villagegirl Usch för illamående, skönt att det gick över i alla fall! :)

Min plan för dagen är hemmaplugg på förmiddagen, inklusive lite yoga hade jag tänkt. Sen iväg för lunch och föreläsning i skolan, det inkluderar ju även 3-4 km promenad. Ikväll hem och äta falukorvslåda :D
 
Säger också HEJ till nya tråden och alla skribenter! :)

Här har det verkligen blivit höst så helst av allt skulle jag vilja kura ihop mig inomhus men det kanske blir en promenad eller löptur idag.
 
Hmm är det verkligen Beach 2014 som gäller fortfarande? :p

Om nån (jag ex:D) ska utomlands i år är det ju fortfarande beach 2014 som gäller;)

----------------------------

Tänkte springa idag på morgonen, 4 (!) grader ute bara men jag klädde på mig och så. Men sprang 1 km bara sen gick jag istället, har lite slemhosta sedan förkylningen förra veckan och det + astma + kallt var ingen soft kombo alls utan fick nästan lite ont i bröstet (lungorna). Gör kanske ett nytt försök imorgon efter jobbet. Nu har jag käkat frukost och ska strax yoga tänkte jag!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Mitt liv är så jobbigt. Jag arbetar som timanställd på deltid. Alltså många dagar utan jobb. Jag har knappt några rutiner alls i min...
Svar
6
· Visningar
1 050
Senast: Red_Chili
·
Kropp & Själ Nu måste jag få skriva av mig lite. Allt går åt helvete för mig och jag verkar inte kunna göra någonting för att stoppa det. Inte som...
2 3
Svar
51
· Visningar
7 458
Senast: sjoberga
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
3 935
Senast: Sasse
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 616
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp