Beach 2017 del II

OMG peoples, nu är jag trött i kroppen :D Wod igår kväll efter jobbet med massa kettlebell-jobbigheter, sen wod i morse med tunga utfall med skivstång, hspu, toes to bar hängande i räcke, wallballs och double unders. Sen nu på kvällen 5 km stadslopp med jobbet där jag trodde vi skulle mest gå och kanske jogga lite men min kollega taggade till ordentligt och efter 1 km ba "vi klarar att jogga hela väl?!". Klart vi klarade :D Lugnt och fint tempo runt 6:30/km uppskattar jag det till (och det kändes det som) så kom i mål vid ca 33 min :up: Har ju sprungit 5 km obrutet 0 gånger i år så supernöjd! Men jäklar vad gött det var att landa i soffan nu alltså! :love:

Så passet i morse var asjobbigt och avslutningen med 4 varv
10 toes to bar
20 wallballs
40 double unders
hann jag bara tre varv innan tiden var slut hehe :p MEN, lyckades för första gången med både toes to bar och gjorde alla double unders :banana: :banana:
 
Det blev samma runda med samma sällskap ikväll som igår. En bra runda för båda ponnyerna eftersom den tvingar stora att se sig för var hon sätter fötterna och lilleman att lyfta på hovarna.
 
Körde ett träningspass ändå igår. Var jäkligt trött på eftermiddagen men fick lite ny energi efter middagen. Städade golven på undervåningen (två leriga hundar....), sen lite kos med barnen innan dom skulle nattas. Hann jobba lite till också innan jag körde träningspasset.

Jag började med en rumpövning med miniband och i setvilan av den övningen gjorde jag 10 armhävningar på tå :up: Körde tre set av rumpövningen så det blev alltså 30 armhävningar på tå. Efter det körde jag på med axellyft åt sidan och framåt i superset, sen hantelrodd (vardagsrumsbordet agerar bänk), en magövning och sen avslutade jag med lite bicepscurl :p

Idag är planen ridning på lunchen. Ska köra igenom riktigt inför tävlingen på söndag. Sen ska dottern rida unghästen ikväll så då blir det promenad. Har även planerat ett hiitpass på bandet men vi får se vad klockan blir.
 
Fy tusan vad jag är trött! Sitter på jobbet nu (butiken) och har seriöst svårt att hålla ögonen öppna. Hur ska jag överleva två dagar till innan helg? För att inte tala om två timmar till idag innan jag får gå hem... :eek:

Imorse promenerade ponny och jag 25 minuter innan frukost. Var lika trött då. Idag är tionde dagen på raken jag jobbar, det börjar märkas. Lite nojig också över att en av mina kollegor på andra jobbet blev sjuk i måndags och med tanke på hur slut jag är just nu lär jag ha snappat upp hans skit som en svamp. Har inte tid att bli sjuk nu. :mad:
 
Lite stiltje i tråden just nu, fler än jag som är lite halvt begravda i annat än träning? :p

Jag har inte tränat sedan i lördags, känns lite konstigt men jag tror att det var välbehövligt. Har yogat lite lugnt bara, och promenerat. Höften har varit hyfsad men blev lite ledsen när jag red idag så jag vete sjutton. Jag tror att jag ska styrketräna lite imorgon, men då blir det helt efter dagsform och vad jag känner för. Har tröttnat på mitt program, men så har jag följt det i 6 månader så det är jag väldigt nöjd med :) Får hitta på något nytt sen.
 
Ja jäklar ja, det var minsann inte illa @Trollunge! Jag hade aldrig pallat :laugh:

Haha jag tänkte precis samma sak tidigare idag @zassoo! I mitt fall är det helt jobbet som tagit över på senaste tyvärr, men det vänder förhoppningsvis snart. Heja oss!
 
På tal om jobb som tar över så fick jag skippa Ladies Lifting ikväll då chefen i sista sekund (20 minuter innan jag skulle gå hem :grin:) kom på att det nog vore bra ifall jag satt med på en telefonkonferens han skulle ha med en kund. Skapligt irriterande, och väldigt typiskt min chef att komma på sådant "out of the blue"!

Nåja, istället för att sura ihop och ge upp helt gav jag mig ut på ett eget litet träningspass när jag sent om sider kom hem. Det var egentligen mycket trevligare just ikväll, då vi har helt fantastiska ljumma sommarkvällar här just nu!

Det blev 15 minuters löpning i lite kuperad terräng, följt av 3x60 utfall (30 per ben alltså), 60 squats och slutligen löpning 4 gånger upp och ner för en trappa på 52 steg. Sedan långsam jogg hem igen, på skaaakiga ben! Känns kanon, jag är jättenöjd med mig själv som fick något gjort trots allt! :up:
 
Jag kör på nästan som vanligt med träningen. Styrketränar tre dagar men har inte vågat springa än pga ryggen. Hade tänkt igår men vi blev barnfria och då åkte vi upp till mina föräldrar en sväng och när vi kom hem var det bara att fodra hästar och lägga sig :)

Idag är det jobb blandat med möte på banken och Bamseloppet på dagis för ungarna :p Ikväll ska jag rida så någon träning blir det nog inte. Flyttar det till i morgon när hästen ändå ska vila :)
 
Igår började knäböjs-programmeringen på Styrkelyft-passet på gymet! Kul! Körde 3/4 böj igår, hela vägen ner - upp till strax över 90 grader o pausa 2 sek - sen hela vägen ner igen och explosivt upp. 3 reps 6 set. Vikt på ca 70-75% av max.
Sen 5 vanliga reps x 3 som avslutning. Tog 45-50 kg, kändes fint :)

Fått läxa till nästa vecka att köra ett pass med tyngre reps, typ 2-3 reps x 6. Ska försöka få in det någon dag :up:

Ikväll är det yoga!
 
Måste man sova när det är fint väder?! :p
Vi hade sol och 17grader varmt redan 07.15 imorse så efter jobb och gym åkte jag direkt ut till pålle! Det blev en härlig lugn joggrunda, pålle var trött sen igår, han gick SÅ BRA igår! Finafina pålle! :love:
Har precis duschat och käkat lite så nu blir det sängen ändå.. ska ju trots allt jobba inatt igen..

Over and out!
 
Det var vårruset i Karlstad igår. Jag hade egentligen tänkt vara med men min kollega som jag ville ha med mig hade sin mammagruppträning igår (hon är instruktör och pt inriktad på mammor) så det blev inget. Lite synd för det är roligt tycker jag :)
 
Jag har tränat. Ett kort och omotiverat pass. Marklyft 3x5 och skivstångsrodd 3x10. Pms, trött och varm, det kändes som att träna i tropiskt klimat. Blä.
 
Alltså jag har så ont i kroppen! :wtf: Det märks att det var lite längre än vanligt sedan den fick känna på någon form av styrketräning sist, och idag har jag lite svårt att hitta en del av kroppen som inte gör ont. :laugh:

Ikväll ska jag städa och förbereda för besök av min bror + flickvän, som anländer imorgon bitti. De stannar till på onsdag, men jag räknar med att kunna klämma in något träningspass under tiden de är här i alla fall. Sedan har PT:n erbjudit mig ett riktigt personligt PT-pass nästa vecka eftersom jag missade Ladies Lifting både igår och förra veckan, så det ser jag fram emot! Blir antagligen framåt slutet av nästa vecka. Tror jag ska be om lite extra hjälp med pull ups, det känns som en kul övning som jag skulle kunna träna på men sällan gör.
 
Brukar ju träna på torsdagar men igår tog med barnen och kollade på bygget vid ladugården bortanför oss. Sen tog maken läggningen och gick ut och red och fixade alla hästar för kvällen :) Sen var det skönt att ligga i soffan en timme.

Ska träna idag istället. Är det bra väder tar jag med vikterna ut på uteplatsen efter middagen och tränar där medan maken kapar ved och ungarna leker eller tränar med mig :)
 
Körde träning på lunchen idag så kan vi vara ute och leka och greja sen istället :) Vill gärna spendera ett par timmar i soffan och se på tv ikväll :angel:

Jag filmade några övningar jag gjorde och det var väldigt nyttigt att se! Vet att jag ska träna i skor hädanefter (för kilsulans skull) för jag blir lite sned i axelpressen och då belastar jag ryggen fel eftersom benen är olika långa. Detta vet jag ju egentligen men jag har varit lat och tränat i strumplästen :angel:
Avslutade träningen med 10 min löpning på bandet för att se hur ryggen tar det. Kändes inget under tiden i alla fall :up:
 
Varför gårdagen INTE var min dag.
1) min mobil som sjunger på sista versen redan innan bestämde att jag skulle snooza tio minuter och ringde inte.
2) lilleman bet hål i handleden på mig.
3) jag bröt en nagel när jag packade hö.
4) mitt ex kom in i butiken, som jag verkligen, verkligen inte kommer överens med. Underbara liv.

Det blev i alla fall 25 minuter promenad igår morse och samma runda barbacka idag. Fina, fina ponny som jag aldrig trodde att jag skulle kunna rida ut barbacka på för fyra månader sen. :love:
 
Jag provade den här:

Insåg direkt att jag måste träna på min rörlighet i axlar :angel::rofl:

Den övningen är suverän! :up:

Jag har den inlagd på mitt träningsschema när jag kör styrketräning. Min instruktör sa att jag bör helst lägga den innan eller efter axlar/bröst/armar. Jag lägger den ofta efter som lite stretchning innan jag kör mage (som ligger sist i passet) .
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
87 88 89
Svar
1 761
· Visningar
56 461
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
63 111
Senast: Miao
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
57 185
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och promenader till löpning och styrketräning - och allt...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
99 182
Senast: Tassetass
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Uppdateringstråd 29
  • Black & tan?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp