Beach 2017 del II

Inte mycket träning den här veckan. Deadline som flåsar mig i nacken, allmänt trött och seg och så har jag fått lock för örat som inte släpper, suck :p Igår på promenaden la jag in 3x10 armhävningar mot sten, räknas det som träning? :angel: Funderar på att prova att springa litegrann antingen idag eller imorgon för att se hur det känns.
 
Träningsvärk i rumpan idag! Jag som inte tyckte den övningen tog nåt :p

Idag har vi varit på marknad och nu ska jag rida. Blir en lugn tur bara då vi ska tävla i morgon :) Sen ska allt putsas och packas och unghästen motioneras. Ska försöka få till någon slags träning senare. Kanske ska köra ett 200 reps pass. Det var längesen :) Ska även till tävlingsplatsen och hjälpa till att ställa iordning boxar och sånt sen i eftermiddag. Fullsatt dag!
 
Kan ni förstå hur underbart skönt det var att vakna till en ledig dag idag? :D Ponny och jag har ridit ut 90 minuter i alla tre gångarterna och nu tillbringar jag tiden i solen.:love:
 
Härligt, låter som att du njuter av ledigheten :D

En aning. :D Jag trivs jättebra på mitt nya jobb, men butiken är påfrestande just nu. Dels för att helgerna dödar mig (tre helger kvar med de här horribla öppettiderna) och dels för att det är jättemycket på alla andra avdelningar som jag inte kan något om och alltså är till noll hjälp för mina kollegor. Man känner sig liksom maktlös?

Men nu är jag fri! Och firade det med en promenad på fem kilometer i eftermiddag.
 
En aning. :D Jag trivs jättebra på mitt nya jobb, men butiken är påfrestande just nu. Dels för att helgerna dödar mig (tre helger kvar med de här horribla öppettiderna) och dels för att det är jättemycket på alla andra avdelningar som jag inte kan något om och alltså är till noll hjälp för mina kollegor. Man känner sig liksom maktlös?

Men nu är jag fri! Och firade det med en promenad på fem kilometer i eftermiddag.

Ska du alltid jobba såhär mycket eller var det en engångsgrej? Skönt att nya jobbet är bra, hade ju varit toppen om du fick jobba mer där och mindre på butiken :D
 
Jag har sprungit! :) Lugnt, försiktigt och med mycket gåpauser. Det kändes bra när jag sprang, inga problem. Lite trött i höften nu efteråt men jag hoppas att det känns ok imorgon. Hoppet om loppet (:laugh:) lever, jag är försiktigt positiv.

Annars sitter jag mest stilla och försöker att inte äta alldeles för mycket skit, att skriva exjobb med deadline flåsandes i nacken är ingen hälsokur :p
 
Ska du alltid jobba såhär mycket eller var det en engångsgrej? Skönt att nya jobbet är bra, hade ju varit toppen om du fick jobba mer där och mindre på butiken :D

Nej, just nu jobbar jag 110% och det är lite mastigt. Helgen innan midsommar är sista helgen vi har öppet på söndagarna, och då jobbar jag bara lördagen ändå eftersom det egentligen är min kollegas helg men hon kunde inte lördagen. Efter det jobbar jag varannan lördag mellan tio och två, men är ledig varannan och alla söndagar. Kommer göra mycket! Efter det kommer jag jobba tre dagar i veckan i butiken (antingen två vardagar och lördag, eller tre vardagar) och resten av vardagarna på andra jobbet.

Sen kommer det ju lugna ner sig i butiken också när värsta högsäsongen har lagt sig. Klart det är skönt att ha saker att göra, men när jag inte kan svara på kundernas frågor (och gnäll) blir det jobbigt.

Tyvärr är andra jobbet också inom en bransch som har sin högsäsong på våren/sommaren så vintern kommer inte bli mer där heller. Men jag är fullt nöjd med 100%, de här tio extra var inte jätteroliga.
 
Nej, just nu jobbar jag 110% och det är lite mastigt. Helgen innan midsommar är sista helgen vi har öppet på söndagarna, och då jobbar jag bara lördagen ändå eftersom det egentligen är min kollegas helg men hon kunde inte lördagen. Efter det jobbar jag varannan lördag mellan tio och två, men är ledig varannan och alla söndagar. Kommer göra mycket! Efter det kommer jag jobba tre dagar i veckan i butiken (antingen två vardagar och lördag, eller tre vardagar) och resten av vardagarna på andra jobbet.

Sen kommer det ju lugna ner sig i butiken också när värsta högsäsongen har lagt sig. Klart det är skönt att ha saker att göra, men när jag inte kan svara på kundernas frågor (och gnäll) blir det jobbigt.

Tyvärr är andra jobbet också inom en bransch som har sin högsäsong på våren/sommaren så vintern kommer inte bli mer där heller. Men jag är fullt nöjd med 100%, de här tio extra var inte jätteroliga.

Huu förstår det, jag tycker det känns lite jobbigt bara att börja arbeta 100 % efter många år som student och deltidsarbetande :p Har inte jobbat heltid mer än kortare perioder, studierna är ju officiellt heltid men det är inte samma sak.
 
Huu förstår det, jag tycker det känns lite jobbigt bara att börja arbeta 100 % efter många år som student och deltidsarbetande :p Har inte jobbat heltid mer än kortare perioder, studierna är ju officiellt heltid men det är inte samma sak.

Jag har ju trots allt mjukstartat med 50% i butiken först. Nu råkade det bara bli så att jag fick de resterande 50% på andra samtidigt som butiken gick upp till 60 för att det är högsäsong. Men det är rätt tufft, tiderna i butiken är dessutom rätt tråkiga (svårt att hinna något vettigt innan och kommer hem sent eftersom jag stänger varje pass), men räknar som sagt ner till att det hamnar på en mer human nivå.
 
Härligt att du kunnat testa på löpningen igen och det kändes ok @zassoo :up: Håller tummarna att det håller i sig!

Grymt jobbat med milen @fryckan :bump: Jäkligt snabbt för att inte ha tränat så mycket måste jag säga :D

Jag har haft en jättebra träningsvecka! Var för första gången på vad min box kallar "fredagsmys" i fredags. Det var typ lite drop-in och sen körde vi en team-wod när vi var tillräckligt många. Ganska dålig uppslutning men det var ju inte oväntat med tanke på fredagkväll och riktigt sommarväder :p Så det var typ jag och ett gäng riktiga crossfit-monster med 8 magrutor var som körde, haha :D Men det var jättekul iaf.
Sen igår gjorde jag min styrkelyfts-läxa och körde ett knäböjpass. Ordentlig uppvärmning med gummibandsaktivering, rörlighet och lite svingar, sen jobbade jag upp till 90% av max typ och gjorde 2 rep x 6 set på 60 kg. Det var tungt :p Filmade sista och såg att jag vek in framför allt vänster knä när det blev tungt på väg upp så det är något jag kommer tänka på framöver!

Idag vet jag inte vad det blir. Har inte haft någon vilodag denna veckan förutom halvt i torsdags då jag "bara" yogade 1,5 h så kan bli vila :) Kan också bli team-pass ikväll om jag är riktigt sugen. Har haft ont i fotlederna senaste veckan efter alla dubbelhopp med hopprep (massa sånna i fredags med) men annars har jag känt mig fräsch i kroppen i veckan trots mycket träning :up:
 
Körde ett cirkelpass på gräsmattan. AMRAP 3x5 minuter.

Första: 8 st enarmsrodd m kettlebell + 8 st pikplanka på boll

Andra: 8 st armhävningar + 8 st goblet squats

Tredje: 8 st pressar med kettlebell + 4 st burpees

Enda problemet var att mensvärken drog igång under varv 2, så jag fick pausa och ta en värktablett. I samma veva började jag känna mig yr och fick lägga mig ner en stund. Gjorde sen varv 3 men långsamt och inga hopp i burpeesarna. Är fortfarande lite snurrig, ska duscha och äta och hoppas att det går över. Vet inte om det är mensvärken kanske? Ska köra bil om en timme är tanken men då får jag ju inte må såhär.
 
Körde ett cirkelpass på gräsmattan. AMRAP 3x5 minuter.

Första: 8 st enarmsrodd m kettlebell + 8 st pikplanka på boll

Andra: 8 st armhävningar + 8 st goblet squats

Tredje: 8 st pressar med kettlebell + 4 st burpees

Enda problemet var att mensvärken drog igång under varv 2, så jag fick pausa och ta en värktablett. I samma veva började jag känna mig yr och fick lägga mig ner en stund. Gjorde sen varv 3 men långsamt och inga hopp i burpeesarna. Är fortfarande lite snurrig, ska duscha och äta och hoppas att det går över. Vet inte om det är mensvärken kanske? Ska köra bil om en timme är tanken men då får jag ju inte må såhär.

Gilla på träningen, inte på mensvärken.
 
Hoppas ni har haft lika härligt väder i helgen som vi har haft. Imorse var det dock mulet, men ponny och jag red ut 80 minuter i varierande gångarter och hade hemskt trevligt ändå. Lagom tills jag var klar i stallet kom solen, så jag har hunnit med flera timmar i solen och promenad fram och tillbaka till stallet för att ge mat i eftermiddag. :up: Kvällen kommer avrundas med VM-final i ishockey, heja Sverige! :bump:

Veckan blev ändå rätt okej när vi sammanfattar den.
Måndag - 30 minuter skrittrunda på kvällen. Barnen ridit Lilleman.
Tisdag - 30 minuter skrittrunda på kvällen. Barnen ridit Lilleman.
Onsdag - 25 minuter promenad på morgonen.
Torsdag - 25 minuter promenad på morgonen.
Fredag - 25 minuter barbackaridning i skritt och lite trav på morgonen.
Lördag - 90 minuter ridning i alla tre gångarter, fem kilometer promenad. Barnen ridit Lilleman.
Söndag - 80 minuter ridning i alla tre gångarter, transportpromenad till och från stallet.

Det är väl inte helt optimalt att rida två gånger på raken ihop med ungarna eftersom de dels bara kan skritta och dels orkar inte Lilleman så mycket än, så rundorna blir rätt korta. Men samtidigt är det en bra spark i baken efter jobbet att ha bestämt en tid och verkligen ta sig iväg. Men vi har åtminstone rört på oss alla dagar den här veckan. Nu drar ett sånt där helvetespass igång igen med jobbet, där jag först jobbar hela veckan, sen helgen och sen ytterligare hela nästa vecka, men blir ju faktiskt ledig på torsdag i och med att det är kristi flygare och jag hade turen att slippa butiken (andra jobbet har stängt röda dagar :banana:) så det blir ändå bara tre pass ------> ledig en dag -------> åtta pass jämfört med de här hemska tolv på raken jag hade nu. :wtf:
 
Yrseln har hängt i hela dagen, det är ok när jag sitter ner men när jag rör mig vinglar det till ibland. Fick ställa in kalaset jag skulle på eftersom det inte kändes okej att köra bil 1,5 timme enkel väg med yrsel. Så det har mest blivit soffläge, har grejat lite med exjobbet istället. Mensvärken är åtminstone under kontroll, alltid något.
 
Hann inte träna igår. Var för mycket att förbereda inför idag. Idag har jag startat tre ggr på tävlingen och gått väldigt mycket. Höjdpunkten på dagen var ju när dottern och unghästen startade miniorklass :love: Fatta att jag var en blödig morsa med tårarna i ögonen :angel: Är helt slut och ska bara plocka undan allt och fodra hästar innan jag landar i soffan och sen däckar i säng :p Nya tag i morgon :up:
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
92 93 94
Svar
1 872
· Visningar
60 150
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
63 673
Senast: Miao
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
57 662
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och promenader till löpning och styrketräning - och allt...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
99 887
Senast: Tassetass
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Arbetsintervju
  • Jag vill inte vara så trött 😭

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp