Beach 2017 del II

Vinst med 5-1 idag! :D Och jag satte ett av dem! :D
Så bra spel! Så härlig inställning! Så bra snack! Så jävla varmt.. :p Haha!

Efter matchen åkte jag ut till pålle och så skrittade vi ut en runda, sen grejade jag med mina små grönsaksodlingar hemma hos mamma (allt som är planterat tittar upp mer eller mindre mycket nu!) och sen grillade jag och pappa! :)
En bättre söndag med andra ord!
Nu - sängen!
 
Det blev vilodag för mig igår så totalt loggat 7 h 48 min träning förra veckan :up:
3 h crossfit, 2 h styrketräning (knäböj mest), 5 km löpning och drygt 2 h yoga. Jättenöjd :)

Nu startat veckan med 1 h crossfit, idag var styrkedelen frivändningar där jag jobbade mig upp till 30 kg och sen en vidrig ( :p) cirkel med:
250 m rodd
20 wallballs 6 kg boll
20 kb-svingar 24 kg
Vila 3 min
X 3

Tränaren tyckte vi skulle utmana oss i svingarna... 60 svingar med 24 kg kettlebell var definitivt en utmaning för mig haha herregud :laugh:

DOG efteråt men släpade mig in i duschen o drack en proteinshake med fryst banan, chokladproteinpulver, extra kakao, lite jordnötssmör och havremjölk :d Lunch hos farmor vid 12, redan hungrig igen :D
 
Det blev vilodag för mig igår så totalt loggat 7 h 48 min träning förra veckan :up:
3 h crossfit, 2 h styrketräning (knäböj mest), 5 km löpning och drygt 2 h yoga. Jättenöjd :)

Nu startat veckan med 1 h crossfit, idag var styrkedelen frivändningar där jag jobbade mig upp till 30 kg och sen en vidrig ( :p) cirkel med:
250 m rodd
20 wallballs 6 kg boll
20 kb-svingar 24 kg
Vila 3 min
X 3

Tränaren tyckte vi skulle utmana oss i svingarna... 60 svingar med 24 kg kettlebell var definitivt en utmaning för mig haha herregud :laugh:

DOG efteråt men släpade mig in i duschen o drack en proteinshake med fryst banan, chokladproteinpulver, extra kakao, lite jordnötssmör och havremjölk :d Lunch hos farmor vid 12, redan hungrig igen :D
Haha jag trodde först att DOG var någon crossfit-förkortning av något slag (typ som WOD) men insåg sedan att det var helt vanlig svenska du slängde dig med :D Grymt jobbat, vilken härlig vecka det låter som!
 
Vi har gäster sedan i fredags, min bror och hans flickvän är här fram till onsdag. Superkul! Det har blivit mycket god mat, och det lär fortsätta så tills de åker, men även två bra träningspass :up:

Igår var vi ute och gick i berg = ben och flås fick sig en omgång, och idag var jag och sambon iväg till gymmet på morgonen. Det blev inget pass att skriva hem om, framförallt var det oväntat tufft mentalt, men bröst och rygg fick känna att de lever i alla fall och det var tungt att tvätta håret efteråt :D

Nu ska vi iväg på afternoon tea och ikväll blir det vinprovning + pizza :d
 
Förr veckan fick jag ihop två styrkepass "bara" och sen några promenader och ridturer :)

Denna veckan är planen:

Mån: Promenad, styrka och ev ridtur på unghästen
Tis: Promenad och styrka
Ons: Promenad
Tors: Promenad, ridning och styrka
Fre: Promenad, hiit pass och eventuellt ridning
Lör: Promenad och ridning
Sön: Promenad, styrka och ridning

Långhelg eftersom det är röd dag på torsdag och både jag och maken har tagit semester på fredag :banana: Ska gotta oss med en promenad upp till en av våra favoritplatser i skogen och grilla korv vid ett tjärn där. Blir spännande att få med sig yngsta dottern dit för hon lär inte gå själv :angel: På lördagkväll tänkte vi ta en date night och gå på bio och sen äta på en nyöppnad restaurang i stan :love:
 
Kan rapportera träningsvärk efter mitt 15 minuterspass igår :up: :D Hela överkroppen och magen.

Öppen fråga: Vad skulle ni vilja ha för redskap för hemmaträning? :)
 
Kan rapportera träningsvärk efter mitt 15 minuterspass igår :up: :D Hela överkroppen och magen.

Öppen fråga: Vad skulle ni vilja ha för redskap för hemmaträning? :)

Jag klarar mig väldigt bra med mina hantlar där jag kan ändra vikter, mini banden och löpbandet men saknar en bänk och en skivstång men det funkar ändå tillsvidare :)
 
Kan rapportera träningsvärk efter mitt 15 minuterspass igår :up: :D Hela överkroppen och magen.

Öppen fråga: Vad skulle ni vilja ha för redskap för hemmaträning? :)

Har du också lyssnat på Styrkebyråns podcast? :angel:

Jag skulle vilja ha:
Chinsräcke
Kettlebells typ 8/16/24 kg
Lite olika gummiband

Har redan matta samt ett par hantlar med lite löstagbara vikter men kan skruva på och av. Vore ju epic att ha skivstång, rack och bänk + massa viktkakor men det känns lite mer orimligt.. :p

Såg en bild på din insta och du har ju en hel del zassoo :up: Men vad säger du själv på frågan? :)
 
Veckan kickade igång med en morgonpromenad på 25 minuter med ponny på morgonen, därefter jobb.

Dagens morot = när vi skulle ta ett foto till jobbets Facebook-sida och jag utan problem kunde ha en tröja i xs (!) och ridbyxor som är extremt små i storleken var stora i 38, hade utan problem kunnat ha en 36:a. :eek: Plus att jag själv kunde se att jag såg smal ut på fotot. Då blir man lycklig. :angel:
 
Har du också lyssnat på Styrkebyråns podcast? :angel:

Jag skulle vilja ha:
Chinsräcke
Kettlebells typ 8/16/24 kg
Lite olika gummiband

Har redan matta samt ett par hantlar med lite löstagbara vikter men kan skruva på och av. Vore ju epic att ha skivstång, rack och bänk + massa viktkakor men det känns lite mer orimligt.. :p

Såg en bild på din insta och du har ju en hel del zassoo :up: Men vad säger du själv på frågan? :)

Haha ja :D Men jag hade tänkt en hel del på det innan dess, det var en glad överraskning när jag såg vad dagens avsnitt handlade om :up:

Nja jag har inte så värst mycket tycker jag, men det är väl relativt :p En 8 kg kettlebell, hantlar 2x1 kg och 2x2 kg (dvs värdelösa för nästan allt), en stor boll, ett hopprep, ett tjockt gummiband och ett tunt gummiband.

Chinsräcke vill jag verkligen ha! Funderar starkt på att bygga ett i sommar, maken tycker det är en bra idé så jag måste bara lista ut var någonstans vi ska ha det och hur konstruktionen ska se ut... Skulle vilja ha några fler kettlebells också, 8 kg funkar bra till pressar men är på tok för lätt för att svinga mm. Så typ en 16 kg och en 24 kg kanske. Drömmen vore ju att ha en skivstång! Kanske senare... :D
 
Blev ingen träning igår.... Tog en ridtur på unghästen ihop med min kompis istället och sen när hästarna var klara för kvällen gjorde jag och maken varma smörgåsar och gick och la oss tidigt för att ta igen lite sömn :)

Planen idag är en långpromenad i det underbara vädret på lunchen och styrketräna ikväll :)
 
Depp här borta. Men jag vet precis varför. Den senaste veckan har jag jobbat varje dag, inte träffat folk, inte rört på mig ordentligt och ätit mycket skräp. Som gjort för att bli less på allt. Så idag har jag tagit på mig vanliga kläder istället för mjukisbyxor, ska åka iväg till skolan och träffa en vän samtidigt som jag fixar lite grejer som behöver fixas, och så ska jag träna. Inte ett dugg sugen på någotdera men måste.

Vad skulle ni träna på gymmet om ni var jag? Inget för komplext men jag vill få ta i lite grann och känna mig bättre efteråt.
 
Har beställt två bollar för att massera musklerna i sätet. Är fortfarande spänd och öm så behöver nog hjälpa till lite. Får låta bli att träna rumpan den här veckan utan köra överkropp bara så kanske den mjukar upp sig snart.
 
Var på gymmet med svägerskan i förmiddags. Sjukt opeppad, kände mig trött och stel och bara blä. Kände inte för att köra raka set utan vi satsade på en knäböjspyramid. Planen för mig var att börja med 10 reps på 30 kg och sedan gå 8-6-4-2-1 upp till 75 kg. Redan på tvåorna, som skulle vara på 70 kg blev det astungt och på 75 kg failade jag första försöket. Gick ner och sen kom jag inte upp (tack och lov hade jag stoppräcken i bra höjd så det var bara att fortsätta neråt och krångla mig loss). Va i helvete, liksom!? Nåja, försökte igen och medelst fulböj kom stångjäveln upp.

Sen började jag och svägerskan fundera, och räkna. Jag hade inte kört tvåor på 70 kg och en etta på 75, utan det var 80 resp. 85 kg. Inte undra på att jag tyckte att hoppet från 60 till 70 kg var så kännbart, det blev ju från 60 till 80 kg. :D

Nåja, tangerat personbästa i knäböj och en i övrigt mycket väl utförd pyramid. Svägerskan persade också med 45 kg. Att ens orka en pyramid med totalt 60-ish reps efter bara några månaders träning tycker jag är bra gjort, hon är av segt virke.

Efter det blev det lite bröstpress, armhävningar, latsdrag, rodd och en magövning. Satsar på lite mer helkroppsaktiga pass eftersom jag behöver få in lite kondition också, funkar rätt bra så länge jag inte försöker mig på att ha marklyft och flera andra dragövningar i samma pass, då dör mina händer.

Nu ska jag tentaplugga. Blir nog en kort promenad efter lunch också, så himla gött med sol. :D
 
Kan rapportera träningsvärk efter mitt 15 minuterspass igår :up: :D Hela överkroppen och magen.

Öppen fråga: Vad skulle ni vilja ha för redskap för hemmaträning? :)
Åh, det här har jag funderat på i många omgångar! Ungefär samtidigt som jag funderar på hur min lyxvilla ska inredas och var poolen ska ligga :angel:

Jag skulle vilja ha kettlebells (8, 12, 16, 24), skivstänger (20, 25, 30), hantlar som går att bygga från 4 till 12 kg, och så hade jag gärna haft en latsdrag-maskin också (en sådan med ett "ankare" och lite andra olika hantag). Det hade jag kommit jäkligt långt på! Kettlebells och hantlar känns väl som det viktigaste egentligen, men man kan ju alltid drömma om resten också. En vacker dag...

Var på gymmet med svägerskan i förmiddags. Sjukt opeppad, kände mig trött och stel och bara blä. Kände inte för att köra raka set utan vi satsade på en knäböjspyramid. Planen för mig var att börja med 10 reps på 30 kg och sedan gå 8-6-4-2-1 upp till 75 kg. Redan på tvåorna, som skulle vara på 70 kg blev det astungt och på 75 kg failade jag första försöket. Gick ner och sen kom jag inte upp (tack och lov hade jag stoppräcken i bra höjd så det var bara att fortsätta neråt och krångla mig loss). Va i helvete, liksom!? Nåja, försökte igen och medelst fulböj kom stångjäveln upp.

Sen började jag och svägerskan fundera, och räkna. Jag hade inte kört tvåor på 70 kg och en etta på 75, utan det var 80 resp. 85 kg. Inte undra på att jag tyckte att hoppet från 60 till 70 kg var så kännbart, det blev ju från 60 till 80 kg. :D

Nåja, tangerat personbästa i knäböj och en i övrigt mycket väl utförd pyramid. Svägerskan persade också med 45 kg. Att ens orka en pyramid med totalt 60-ish reps efter bara några månaders träning tycker jag är bra gjort, hon är av segt virke.

Efter det blev det lite bröstpress, armhävningar, latsdrag, rodd och en magövning. Satsar på lite mer helkroppsaktiga pass eftersom jag behöver få in lite kondition också, funkar rätt bra så länge jag inte försöker mig på att ha marklyft och flera andra dragövningar i samma pass, då dör mina händer.

Nu ska jag tentaplugga. Blir nog en kort promenad efter lunch också, så himla gött med sol. :D
Men du är ju inte klok! :rofl: Jag tycker också att det är svårt att få ihop siffrorna ibland, men en diff på 20 kilo är inte att leka med! Starkt jobbat i alla fall, där ser man vad man kan när hjärnan inte får vara med och tycka så mycket :p

Depp här borta. Men jag vet precis varför. Den senaste veckan har jag jobbat varje dag, inte träffat folk, inte rört på mig ordentligt och ätit mycket skräp. Som gjort för att bli less på allt. Så idag har jag tagit på mig vanliga kläder istället för mjukisbyxor, ska åka iväg till skolan och träffa en vän samtidigt som jag fixar lite grejer som behöver fixas, och så ska jag träna. Inte ett dugg sugen på någotdera men måste.

Vad skulle ni träna på gymmet om ni var jag? Inget för komplext men jag vill få ta i lite grann och känna mig bättre efteråt.
Det låter som en bra plan tycker jag. Det värsta är väl oftast att ta sig ur eländet men sedan står man där på andra sidan, lättad och glad!

Om jag vill träna lite men effektivt brukar jag köra ett pass med 2-3 okomplicerade favoritövningar (muskelgrupp kvittar - det kan bli allt från axelpress och utfall till bicep curls och armhävningar) och sedan lägga in en kort men effektiv pulshöjande övning på slutet. Typ den där pryamiden jag gjorde häromdagen med 10-7-5-3 av burpees, kettlebell swings och situps. Den kan man ju blanda lite som man vill, den är över på under 5 minuter och jag tycker att det är lätt att känna sig nöjd efteråt!

Känner jag mig riktigt nere så brukar jag satsa på sådana övningar eller muskelgrupper som jag inte tränar så ofta, och där jag således inte riktigt kan jämföra mig (varken med mig själv eller andra). Då blir det mindre press och mer experimentellt liksom, och det kan också vara skönt!
 
Senast ändrad:
Men du är ju inte klok! :rofl: Jag tycker också att det är svårt att få ihop siffrorna ibland, men en diff på 20 kilo är inte att leka med! Starkt jobbat i alla fall, där ser man vad man kan när hjärnan inte får vara med och tycka så mycket :p

Huvudräkning är inte min starka sida. :D Försökte lägga skulden på svägerskan, hon är ju ändå ekonom. :p

Så här såg förresten hela, den sneda, pyramiden ut:

10 x 30
8 x 40
6 x 50
4 x 60
2 x 80
1 x 85
2 x 70
4 x 60
6 x 50
8 x 40
10 x 30

Totalt 61 reps, inte illa för en sketen tisdag. :D
 
Jag har undrat på en sak ett tag men inte riktigt vetat vart jag ska fråga. Om man räknar kalorier med t.ex Lifesum och loggar både mat och träning/motion där, ska man "äta upp" de kalorierna man förbränner genom träning eller ska man hålla sig till den mängden man räknat fram att man ska ligga på oavsett vad mycket man bränner genom träning? T.ex 1700 kalorier i mat trots att man kanske förbränner 500 genom träning och motion den dagen eller ska man i det fallet äta 2200 kalorier den dagen?
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
94 95 96
Svar
1 913
· Visningar
61 139
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
63 898
Senast: Miao
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
57 865
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och promenader till löpning och styrketräning - och allt...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
100 217
Senast: Tassetass
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp