Beach 2017 del II

Alltså, jag gillar verkligen att träna. I måndags kände jag mig lite deppig hela dagen (hormoner, antagligen) och jag visste att jag hade ett event på kvällen där jag förväntades vara social. Jag meddelade faktiskt personen som bjöd in mig att jag inte var mitt bästa jag, eftersom jag helt ärligt mest kände för att sätta mig i ett hörn och glo. Av olika anledningar kom jag iväg tidigt från jobbet och bestämde mig för att gå och träna, bara för att kanske bli av med lite irritation. Kom hem och kände mig som en ny människa, åkte på tillställningen och drack sangria och dansade på stranden i flera timmar :love: (ja, jag var social och trevlig också).

Träning är nästan bättre stämningshöjare än glass och glass har jag ingen hemma.
 
Gud vad härligt det där lät :love: @Praeterea

Och bra av dig att du tog dig en lugn o härlig vilodag @Mineur :up:

Jag har varit på en timme Styrkelyft idag med (onsdagsnöjet :D) och vi fortsatte jobba med våra knäböj :)
Idag pausböj 3 reps x 5 set. Ner under 90 - pausa 2 sek - upp. Runt 70% belastning så hade 45 kg.
Efter detta 5x5 vanliga på samma vikt.
Sen avslutning 2-3 reps på en lite tyngre vikt, avslutade med 3 reps på 55 kg vilket kändes riktigt bra :)
 
Skitdag.. :turd:
Slutade 06, hem och sov 2h hos mamma, sen till stallet där jag hade ställt upp för en häst som skulle avlivas, ägarna ville inte närvara.. så för hästens skull gjorde jag det.. fina häst, livet är bra jävla orättvist ibland.. :cry:
Sen hem och försökte sova ett par timmar, vaknade en timme innan klockan..
Match sen.. började bra och gick bra i 5-10min sen sträckte jag röven och så var det färdigspelat för min del.. :(
Men vi vann iaf med 6-0, det är faktiskt skitbra!
 
Skitdag.. :turd:
Slutade 06, hem och sov 2h hos mamma, sen till stallet där jag hade ställt upp för en häst som skulle avlivas, ägarna ville inte närvara.. så för hästens skull gjorde jag det.. fina häst, livet är bra jävla orättvist ibland.. :cry:
Sen hem och försökte sova ett par timmar, vaknade en timme innan klockan..
Match sen.. började bra och gick bra i 5-10min sen sträckte jag röven och så var det färdigspelat för min del.. :(
Men vi vann iaf med 6-0, det är faktiskt skitbra!

Starkt av dig att vara med när ägarna inte mäktade med. Jag vet själv hur det är att inte palla att närvara, då är det guld värt att veta att någon man litar på är där i ens ställe.

Kram på dig!
 
Skitdag.. :turd:
Slutade 06, hem och sov 2h hos mamma, sen till stallet där jag hade ställt upp för en häst som skulle avlivas, ägarna ville inte närvara.. så för hästens skull gjorde jag det.. fina häst, livet är bra jävla orättvist ibland.. :cry:
Sen hem och försökte sova ett par timmar, vaknade en timme innan klockan..
Match sen.. började bra och gick bra i 5-10min sen sträckte jag röven och så var det färdigspelat för min del.. :(
Men vi vann iaf med 6-0, det är faktiskt skitbra!
Bra gjort att ställa upp för hästen:bow: Hoppas du får en bättre dag idag.

Jag har vinkat av min bror efter supertrevliga dagar med massor av god mat och skojiga äventyr. Tanken var att få till ett träningspass ikväll, men jag har känt mig lite konstig sedan i måndags (diffust illamående, hängig, lätt tryck över bröstet) så jag tänkte lyssna på kroppen och använda min enda lediga kväll denna veckan till att ligga på sofflocket och titta på TV :angel:

Det känns inte alls okej mentalt egentligen, särskilt inte med tanke på hur mycket fika och onyttig mat det blivit nu när vi haft besök, men jag försöker att fokusera på hur mycket träningsvärk jag har efter måndagens pass istället :p Och så vet jag ju att ett pass mer eller mindre inte spelar någon roll alls i det långa loppet!
Lät som ett ypperligt tillfälle att ta det lugnt med tanke på hur du mådde.

Försöker komma ihåg vad jag har haft för mig den senaste veckan.
Torsdag var vilodag.
Fredag: transportlöpning, klev av bussen en bit hemifrån och sprang genom skogen. Brukar inte möta en människa på den turen men nu sprang jag först rakt in i brukshundsklubbens spårkurs, sen mötte jag 20 barn på lägerskola och sen tre moppepojkar som grillade i ett vindskydd. Vid campingen kryllade det av flugfiskare.
Lördag: Ingen träning. Bilåkning till Östersund, gå på stan och diverse restaurangbesök. Köpte mig ett par sköna träningsshorts eftersom jag glömde packa ner några.
Söndagen tillbringades i Östersund. Sprang en femkilometersrunda på skidstadion. Hade ingen spårkarta så jag fick chansa lite, men det var en fin runda och välmarkerat, så det gick bra att hitta tillbaka till starten.
Måndag kväll följde jag med några kollegor och sprang en kort men rejält kuperad runda och sedan körde vi "kortleken" med dips, vandrande planka, utfallshopp och upphopp. Som joker var det burpees:up:
Tisdag kväll blev det en MTB-runda eftersom jag äntligen lyckats fixa till så att jag kommer loss ordentligt på vänstersidan. Har ramlat några gånger när jag inte fått loss vänsterfoten och inte kommit mig för att prova med höger utan rasat i backen istället. Bra där, men nu verkar det funka.
Igår sprang jag och sambon runt sjön efter jobbet. Det regnade på oss men det var bara skönt i värmen.
Idag är det vilodag.
Imorgon har jag ingen riktig plan för, kanske en MTB-runda.
 
Skitdag.. :turd:
Slutade 06, hem och sov 2h hos mamma, sen till stallet där jag hade ställt upp för en häst som skulle avlivas, ägarna ville inte närvara.. så för hästens skull gjorde jag det.. fina häst, livet är bra jävla orättvist ibland.. :cry:
Sen hem och försökte sova ett par timmar, vaknade en timme innan klockan..
Match sen.. började bra och gick bra i 5-10min sen sträckte jag röven och så var det färdigspelat för min del.. :(
Men vi vann iaf med 6-0, det är faktiskt skitbra!

Usch vad jobbigt :( Fint gjort av dig.
 
  • Gilla
Reactions: WS6
Jag har aldrig varit så glad för röda dagar som jag är nu. Den här torsdagen har nämligen inneburit ledigt! (Hade så klart varit mindre kul om jag hade varit tvungen att jobba i butiken, men nu slumpade det sig så att jag slapp eftersom jag jobbar där hela helgen.) Blev en ridtur på kanske en och en halv timme med ponny på morgonen, i alla tre gångarter och lite dressyraktigt på en oanvänd äng som vi hittade i skogen. Ponny var lite fjantig på stigen först, men är förlåten för att hon sen gick så himla, himla fint på ängen. :love:

Hela den här jobbperioden blev så mycket enklare när det bröts upp av en ledig dag så här mitt i. Nu är det jobb på nya jobbet imorgon (och på fredagar slutar vi redan vid fyra :banana:), sen helgen i butiken (trots allt lite kortare dagar/tidigare hemgång) och sen en vecka kvar till nästa ledighet. Men bara man kommer fram så pass långt att det är en "normal" arbetsvecka kvar så brukar det kännas lättare.
 
Va!! :bump: Kul!! Vad för sort? Kommer du ha nåt rack och eller bänk? Avundsjuk :D

Ja, så himla roligt! Märket heter Master Fitness och verkar vara rätt bra vad jag har kunnat läsa mig till, inte Eleiko liksom men bra kvalitet för pengarna. 220 cm lång och 20 kg tung.

master-int-skivstang-silver.jpeg


Och så viktskivor till det, total vikt 135 kg och det kommer man ändå rätt så långt på, får köpa fler viktskivor sen om det behövs :up: Inget rack eller bänk än men det finns planer för det längre fram :D Men jag tänker att man kan fortfarande köra marklyft, olympiska lyft, militärpress, skivstångsrodd mm. vilket ju känns superkul att kunna göra hemma! Eller ja, nere vid stallet typ :D Och om jag dessutom lyckas bygga ett chinsräcke som vi har pratat om så kan jag få till riktigt schysst träning här hemma! :banana:
 
Igår efter middagen åkte ungarna till farmor och farfar så jag och maken gjorde ett jäkla ryck i vedhögen och kapade färdigt allt! Sov 10 h och åt frukost ute i solen innan vi tog oss an vedhögen igen. Vi klöv upp hela högen innan kl 13 med paus för lunch. Sen kom min kompis och vi alla tre tog en ridtur i skogen på en dryg timme. Sen blev det grillat hos svärföräldrarna och hämtning av barn. Ihop med barnen klöv vi färdigt den sista veden och nattade hästarna. Tanken var träning idag men att stå i vedhögen i flera timmar är rejäl träning det också :p Tar träningen i morgon istället för nu har vi ju ingen mer ved att tänka på :D

Nu sover ungarna och vi ska dusch och slänga oss i soffan :)
 
Glömde ju rapportera att jag har sprungit :D Totalt ca 9 km men jag tog verkligen god tid på mig med många gåpauser och lugnt tempo. Det kändes rätt så bra! Men det blir nog mest såna här pass fram till loppet, ingen snabbhetsträning och inget slitande. Lite drygt tre veckor kvar.
 
Ja, så himla roligt! Märket heter Master Fitness och verkar vara rätt bra vad jag har kunnat läsa mig till, inte Eleiko liksom men bra kvalitet för pengarna. 220 cm lång och 20 kg tung.

master-int-skivstang-silver.jpeg


Och så viktskivor till det, total vikt 135 kg och det kommer man ändå rätt så långt på, får köpa fler viktskivor sen om det behövs :up: Inget rack eller bänk än men det finns planer för det längre fram :D Men jag tänker att man kan fortfarande köra marklyft, olympiska lyft, militärpress, skivstångsrodd mm. vilket ju känns superkul att kunna göra hemma! Eller ja, nere vid stallet typ :D Och om jag dessutom lyckas bygga ett chinsräcke som vi har pratat om så kan jag få till riktigt schysst träning här hemma! :banana:

Asså gud vad nice!! Blir asbra ju! Fett avundsjuk :D
 
Gud vilket väder vi har :love: Jag går runt i shorts och bikiniöverdel!

Jag började dagen idag med att ta en ridtur. Duktig häst :love: Sen packade vi med korv och Festis och tog en promenad upp i skogen till ett tjärn där det även finns en jaktstuga. En av mina favoritplatser! Glada, duktiga barn, galen hund som badade och nöjda föräldrar :)

Nu blir dey snart middag sen ska maken ut med jobbet så jag och ungarna ska ha den obligatoriska myskvällen med grönsaker och dipp :D Jag ska även träna ikväll!
 
Denna veckas träning:
Mån: pw 30min på dagen. 30min jogg på löpbandet, axlar och biceps på gymmet på kvällen
Ons: cyklade en sväng på 15km
To: ben och bröst på gymmet. Kort cykeltur på 8km senare på kvällen - mör efter benpasset!
Fre: promenad 30min, rygg och triceps.
Lö: pw på runt 7km (min nya lördagsrutin med en kompis)
Sö: inget för jag ska ut på fest på lökväll och kmr troligen må svindåligt:angel:

Ok vecka!:)
 
Gym idag! Värmde upp med lätta knäböj, tog lång tid innan kroppen kom igång men när uppvärmningen väl var klar kändes det bra. Drog tangerat PB i mark på 100 kg. Fick feeling och drog upp 105 kg också. :bump: Sen blev det lite bänkpress, assisterade chins, kliv upp på hög låda och utfall också. :up:
 
Gym idag! Värmde upp med lätta knäböj, tog lång tid innan kroppen kom igång men när uppvärmningen väl var klar kändes det bra. Drog tangerat PB i mark på 100 kg. Fick feeling och drog upp 105 kg också. :bump: Sen blev det lite bänkpress, assisterade chins, kliv upp på hög låda och utfall också. :up:

Yay, så bra!! :bump::bump:
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
94 95 96
Svar
1 916
· Visningar
61 265
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
63 909
Senast: Miao
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
57 875
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och promenader till löpning och styrketräning - och allt...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
100 233
Senast: Tassetass
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp